בפורטוגל תקפו את רונאלדו שהגיב: "אומה שלמה נפגעת!"

הקפטן ספג ביקורת משחקן עבר על השלכת סרט הקפטן והירידה לחדר ההלבשה לאחר פסילת השער החוקי: "אסור לו לנהוג כך, הוא חייב להוות דוגמא". סנטוס גילה שהשופט התנצל בפניו, ומה כתב הכוכב ברשתות החברתיות?

(גודל טקסט)

אלופת אירופה זועמת. נבחרת פורטוגל הייתה שונה מהנבחרת שהציגה משחק רע וגברה בקושי 0:1 על אזרבייג'אן. הנבחרת של פרננדו סנטוס שיחקה נהדר בסרביה והוליכה 0:2 מצמד של דיוגו ז'וטה, אלא שהיא ספגה פעמיים ושער ניצחון של כריסטיאנו רונאלדו נפסל בצורה הזויה בתוספת הזמן בטענה כי הכדור לא עבר את קו השער – 2:2 מתסכל בסיום. הקפטן שלא בלט בשני המשחקים לא תיאר לעצמו שלא יצליח לכבוש. מעבר לכך, הוא לא שלט בעצבים וזרק את סרט הקפטן כשהוא יורד בהפגנתיות לפני סיום המשחק.

פרננדו מיירה, בלם העבר שרשם 52 הופעות בנבחרת, כעס: "השער היה ברור והתסכול מובן אבל רונאלדו לא יכול לזרוק את סרט הקפטן ככה על הדשא ולרדת לחדר ההלבשה לפני סוף המשחק. זה לא מקובל, בטח לא משחקן כמוהו שצריך להוות דוגמא גם אם הוא מתוסכל. הוא ירצה לשכוח את הערב הזה".

"סקנדל בבלגרד" ("מארקה"), "כריסטיאנו מתפוצץ מזעם!" ("אס"), "שער הרפאים", "שוד" ("סאן") ו"מחלוקת ענקית ובלתי נתפסת" (A BOLA) היו רק חלק מהכותרות. באתר הפורטוגלי "רקורד" קיבצו את כל ההתייחסויות של כלי התקשורת ברחבי העולם ואפילו בסרביה הודו שנעשתה שגיאה קשה.

רונאלדו לא המתין יותר מדי וכתב באינסטגרם מיד לאחר המשחק: "להיות קפטן נבחרת פורטוגל זה אחד מההישגים הכי גדולים והפריבילגיות הכי גדולות בחיי. אני תמיד נותן ואתן את הכל למען המדינה שלי וזה לעולם לא ישתנה. אבל יש דברים שקשה להתמודד איתם, בייחוד כשאנחנו מרגישים שאומה שלמה נפגעת. אבל נרים את הראש ונתמודד עם האתגר הבא. קדימה פורטוגל!".

המאמן סנטוס סיפר כי השופט דני מאקיילה התנצל בפניו לאחר המשחק: "הוא אמר לי שהוא נבוך מהאירוע. הייתי איתו בחדר ההלבשה. הוא אמר לי עוד במגרש שהוא יראה שוב את השער ושאם הוא טעה הוא יתקשר להתנצל בפני וכך היה. זו הפעם השנייה בסיבוב המוקדמות הזה שהתנצלו בפני אחרי המשחק. השופטים אנושיים והם יכולים לטעות אבל זו הסיבה שישנה מערכת ה-VAR (במשחקי המוקדמות אין) וטכנולוגיית קו השער".

על המשחק עצמו: "סרביה פתחה טוב את המחצית השנייה. שלטנו היטב במשחק ויצרנו מצבים להבקיע שוב, גם לאחר השוויון. עכשיו עלינו לנצח בלוקסמבורג, אין דרך אחרת. יש לנו נבחרת טובה ועלינו להגיע ולנצח. אין לי הסבר למה נתנו לה לסרביה לחזור. למדנו את הנבחרת הזו היטב וידענו מה היא יכולה לעשות. הזהרתי את השחקנים שלי".

ז'וטה, שלא תיאר לעצמו שהעניינים יסתבכו ככה אחרי הצמד שלו תוך כחצי שעה, אמר: "עשינו מחצית ראשונה טובה מאוד, הובלנו 0:2, עשינו את החלק הקשה ביותר. אבל במחצית השנייה הם שינו את הטקטיקה, הבקיעו מחר ולא היינו במיטבנו. מה שקרה – לא יכול לקרות. חבל שלא ניצחנו בסוף אבל זה מה שיש. אסור לנו לאבד יתרון בצורה כזו ונצטרך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה בעתיד". בכל מקרה, שחקנה של ליברפול לוהט. ב-30 משחקים העונה עבור ליברפול והנבחרת יש לו 17 שערים ו-15 בישולים. בארבעת המשחקים בהם פתח בהרכב יש לו חמישה שערים ושני בישולים. בניגוד אליו, ברונו פרננדס שפתח אתמול בהרכב ממשיך לאכזב ויש לו שני שערים בלבד ב-27 הופעות.

פרננדו סנטוס | Jonathan Moscrop/Getty Images

בעוד יומיים פורטוגל תקווה לצאת מפגרת הנבחרות הזו בטעם טוב, איכשהו, כשתתארח אצל לוקסמבורג החלשה. בכל מקרה, אלופת אירופה, שסומנה כאחת המועמדות לזכות ביורו ולהגן על תוארה – חייבת להשתפר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי