ורנר ולב סופגים אש: זעם בגרמניה אחרי ה-2:1 מול צפון מקדוניה

ה"מאנשאפט" נוצחה במוקדמות המונדיאל לראשונה מאז 2001 ואחרי 35 משחקים, אולי הנס והתקשורת יצאו נגד המאמן, שהפנה את החיצים לחלוץ אשר רשם החמצה ענקית: "היה חייב לכבוש, אין שאלה". גונדואן: "לא מסוגל להסביר"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה נפלה קורבן אמש (רביעי) להפתעה הכי גדולה שנרשמה במוקדמות מונדיאל 2022 עד כה, כאשר הפסידה בביתה 2:1 למקדוניה הצפונית. שימו לב לנתונים הבאים, שיעידו עד כמה מדובר באירוע נדיר: ה"מאנשאפט" שמטו רצף של 35 משחקים ללא הפסד במוקדמות המונדיאל ונוצחו במפעל לראשונה מאז ה-1 בספטמבר 2001, אז הובסו 5:1 על ידי אנגליה במינכן. אחרי 30 ניצחונות וחמש תוצאות תיקו, יוגי לב הפסיד לראשונה כמאמן גרמניה במוקדמות המונדיאל ונבחרתו עשתה זאת בפעם השלישית בלבד בתולדותיה, כאשר לפני המקדונים והאנגלים, היחידה שהכניעה את אלופת העולם מ-2014 הייתה פורטוגל ב-1985.

אילקאי גונדואן השווה בפנדל אחרי שגוראן פנדב הוותיק העלה את האורחת ליתרון בדואיסבורג, אך אליף אלמאס המוכשר הימם את המארחת בדקה ה-85 וכבש את שער הניצחון שהפנה את האש בעיקר לשני אנשים: יואכים לב וטימו ורנר. נתחיל דווקא עם החלוץ, שחמש דקות לפני השער המכריע של היריבה רשם החמצה נוראית ובלתי נתפסת. לירוי סאנה השאיר אותו מול רשת חשופה, אך ורנר פספס הצליח איכשהו לשלוח את זה החוצה.

"טימו היה חייב להבקיע, אין שאלה בכלל. הוא הראה שהוא מסוגל לכבוש שערים, אבל הוא לא פגש את הכדור כמו שצריך עם רגל שמאל. אם היה בועט בצורה נקייה, זה היה שער", אמר לב ל-RTL בסיום המשחק והודה: "ההפסד הזה עלינו. האכזבה גדולה כשמפסידים בצורה הזאת. נראינו עייפים, עשינו טעויות, שיחקנו באיטיות, איבדנו יותר מדי כדורים בחלק הקדמי וההגנה הייתה לא יציבה". גם הכובש גונדואן ידע שבגרמניה אין תירוצים שיצדיקו הפסד לנבחרת שנמצאת במקום ה-65 בדירוג פיפ"א: "אסור לנו להפסיד נגד יריבה כזאת. אני לא מסוגל להסביר את זה", אמר קשר מנצ'סטר סיטי.

סופג אש. יוגי לב | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

מי שביקר את הנבחרת בחריפות הוא אולי הנס, שזכה במונדיאל 1974 כשחקן וכיהן עד לא מזמן כנשיא באיירן מינכן. הנס, המשמש כפרשן ב-RTL, קטל את המאמן: "אני בכלל לא מבין למה הוא שינה שיטה שהצליחה – ללא צורך! אני חסר מילים, הנבחרת נראתה עייפה מאוד. אי אפשר לספוג שני שערים בבית נגד יריבה כזאת. חייבים לבוא בטענות להגנה". על ההחמצה של ורנר הוסיף: "זו הייתה הזדמנות ענקית שאולי הכריעה את המשחק. כשאתה לא כובש ממצב כזה, זה יכול לשבור את הקבוצה".

גם ב"קיקר" נכתבה ביקורת נגד לב: "הרעיונות הטקטיים שלו לא עבדו. עייפות לא יכולה לשמש כתירוץ ואפילו לא כהסבר, לא נגד יריבה כזאת. הוא זה שקבע את ההרכב הזה. הכל היה חסר. הנבחרת החדשה הזו נמצאת בעיצומו של תהליך בנייה מחדש ומציאת הזהות שלה מבחינת סגנון משחק, טקטיקה ומנטליות".

טימו ורנר רשם החמצה נוראית | Alex Grimm/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי