ברזיל תחרים את הקופה אמריקה? "כולם יודעים מה העמדה שלנו"

לאחר הניצחון 0:2 על אקוודור, הקפטן קאסמירו רמז כי הסלסאו עשויה לנקוט בצעד חריף, אך דחה את ההכרזה לאחרי המשחק נגד פרגוואי ברביעי: "זה לא רק אני, אלא כולנו ביחד". וגם: הרצף החיובי וההגנה המצוינת

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל ניצחה הלילה (בין שישי לשבת) את אקוודור במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, אבל המצב בנבחרת בפרט ובמדינה בכלל רחוק מלהיות אופטימי. בזמן שנגיף הקורונה ממשיך להשתולל ולגבות קורבנות, נשיא התאחדות הכדורגל הברזילאית מואשם בהטרדה מינית ונשיא המדינה ז'איר בולסונארו החליט לארח את טורניר הקופה אמריקה, דבר שמקומם את שחקני הסלסאו וגם את כדורגלני הנבחרות האחרות בדרום אמריקה.

קפטן ברזיל, קאסמירו, הבהיר לאחר הניצחון כי אנשי הנבחרת כולה מאוחדים בדעתם בנוגע לקופה אמריקה, אך לא הכריז כי הסלסאו תחרים את הטורניר, אלא דחה את מועד ההצהרה ליום רביעי הקרוב, אחרי שברזיל תשחק נגד פרגוואי במחזור הבא במוקדמות המונדיאל. "כולם יודעים את העמדה שלנו בקשר לקופה אמריקה בברזיל. היא לא יכולה להיות ברורה יותר. אנחנו רוצים להביע את דעתנו יותר לעומק אחרי המשחק נגד פרגוואי. זה לא רק אני ולא רק השחקנים שמשחקים באירופה. מדובר בכולם, כולל צ'יצ'י. כולם ביחד", אמר קשרה של ריאל מדריד.

הטורניר מיועד להיפתח ב-13 ביוני ונכון לעכשיו אף נבחרת לא נקטה בצעדים חריפים לגביו, אולם שחקנים הביעו את אי שביעות רצונם מההחלטה לשחק בזמן שהתחלואה בקורונה בשיאה והתחרות עוברת ממדינה למדינה בחוסר ארגון מוחלט. הברזילאים קיימו שיחה בדלתיים סגורות עם נשיא ההתאחדות רוז'ריו קבוקלו, ובמקרה שיודיעו על החרמת הקופה אמריקה בתום המשחק בין פרגוואי בלילה שבין שלישי לרביעי (3:30, שידור ישיר בספורט1), זה ישאיר ל-CONMEBOL בקושי חמישה ימים להגיב למהלך.

בכל הנוגע למצבה המקצועי, נבחרת ברזיל יכולה להיות מרוצה מאוד. ה-0:2 על אקוודור קבע כי לראשונה מאז מוקדמות מונדיאל 1970, ה"וורדה-אמרלה" ניצחה בכל חמשת משחקיה הראשונים במוקדמות. התקפת הסלסאו היא אמנם הפורייה ביותר בבית הדרום אמריקאי עם 14 שערים, אך ההגנה היא הגורם העיקרי לכך שברזיל במקום הראשון בפער של ארבע נקודות מארגנטינה. הלילה היא סיימה את המחצית הראשונה מבלי לאפשר ליריבתה לבעוט למסגרת, בדיוק כפי שהיה בשני משחקי הבית הקודמים שלה בקמפיין הנוכחי.

רישארליסון, שכבש את השער הראשון במשחק שנערך בפורטו אלגרה, העלה את מאזנו במוקדמות לשלושה שערים ויחד עם רוברטו פירמינו, השניים נמצאים מאחורי ניימאר בטבלת המבקיעים, כאשר כוכב פריז סן ז'רמן שמצא גם הוא את הרשת הלילה, מוביל את הרשימה עם ארבעה שערים.

ניימאר חוגג. מקצועית, ברזיל בסדר גמור | SILVIO AVILA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי