איך זה לשחק עם מסי? הסיפורים שלא שמעתם

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

מתגעגעים לראות את הכוכב מלהטט? בינתיים נחשפו עוד אנקדוטות מהקריירה. על אימונים באקדמיה שהיו "תחרותיים מהמשחקים", גמר הגביע כנער בו לבש מסכה ועל איש "שמבשל וכובש אותו הדבר". וגם: רונאלדיניו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

כמעט חודש שהכדורגל העולמי מושבת. אוהדי הכדורגל לא יכולים ליהנות מהמבצעים הנפלאים של ליאו מסי על כר הדשא. לאחר ששם אתמול (שני) סוף למשבר בין ההנהלה לשחקנים ושכנע את חבריו לקיצוץ של 70%, ב-"בליצ'ר ריפורט" הציגו אנקדוטות מעניינות מהקריירה שלו. שחקנים מקבוצת המילואים של ברצלונה אמנם לא הצליחו להגיע רחוק כפי שציפו אך תמיד יוכלו לזכור ברגעים המיוחדים לצד הכוכב הארגנטינאי. רק נציין כי אתמול בספרד נזכרו בריאיון הראשון שלו לטלוויזיה. 

מרטי ריברולה ערך את הופעת הבכורה שלו בברצלונה בגיל 20, במשחק חסר חשיבות נגד באטה בוריסוב בליגת האלופות ב-2011. שנתיים קודם לכן הוא התאמן לראשונה עם הקבוצה הבוגרת ואמר: "באותו שלב, מסי היה האליל שלי, והוא עדיין. כשאתה פוגש אותו לראשונה זה 'וואו' ענק. לוקח לך חמש דקות להירגע, להבין שאתה צריך להתאמן איתו ומולו. אתה צריך לנסות לעבור אותו באימון ולא לתת לו לעשות מה שהוא רוצה. אסור לך לחשוב 'וואו, יש שם את מסי'. וזה קשה".

בהמשך סיפר ריברולה למה שחקנים גדולים לא הצליחו בברצלונה: "צריך לדעת לקבל את תפקידו בקבוצה. היו שחקנים מדהימים שלא השתלבו, למשל זלאטן איברהימוביץ'. לדויד וייה היה הקשה בהתחלה בכנף אבל הוא התאים. כריסטיאן טאיו התחיל בצורה מזהירה כשחקן צעיר, אבל הוא המשיך לרוץ על הקו כל הזמן ולא היה רלוונטי. ג'ורדי אלבה נראה מצוין כי שיתוף הפעולה שלו עם מסי הוא טוב".


זלאטן ומסי (Denis Doyle/Getty Images)

על האמוציות של מסי: "הוא כמו כל שחקן. כשמשהו לא הולך, כשמחמיצים הזדמנות. הוא רוצה את הכדור ואם אתה לא מספק לו מסירה כשצריך – הוא מתרכז, אבל אחרי כמה שניות הוא נוגע בכדור ושוכח מהכל, מתרכז במהלך הבא. הוא תמיד מסמן 'תן לי', 'תן לי'. כשנשאל על התלות של הקבוצה: "הוא לא מפחיד את חבריו לקבוצה, זו פשוטה הפעולה הנכונה למסור לו. הוא כמו מגנט עם הכדור".

הקשר ראמון מאסו קיבל מפרנק רייקארד הזדמנות לשחק נגד אתלטיק בילבאו במשחק חסר חשיבות בסיום הליגה ב-2005-06. הוא היה חלק ממחלקת הנוער המבטיחה ההיא אך לא הגיע רחוק כמו ססק פברגאס או ג'רארד פיקה. מאסו סיפר: "האימונים באקדמיה היו יותר תחרותיים מהמשחקים עצמם. מסי באימונים היה תחרותי מאוד. הוא תמיד רצה לנצח, היה שונה מכולם, גם בהשוואה לפיקה וססק. הוא גרם לדברים להיראות קלים. הוא מופנם מצד אחד אבל בכדורגל הוא מתעורר לחיים".

מאסו חזר אחורה בזמן למשחק של הקבוצה הצעירה עד גיל 17 נגד אספניול בגביע קטלוניה. שבוע קודם לכן מסי שבר את עצם הלחי בהתנגשות במהלך משחק. מסי היה נואש לשחק בגמר ועשה את זה עם מסכת פנים. "זה הראה לך את התחרותיות שלו. זה ממש לא היה נפוץ, לא ראיתי את זה קודם וכמעט ולא ראיתי את זה מאז. מסי תמיד מופיע. הוא רק רוצה לשחק כדורגל".


"האימונים היו תחרותיים מהמשחקים" (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

ג'ורדי גומס נזכר בימים המשותפים שלו ושל רונאלדיניו: "כשמסי התחיל להתאמן בקבוצה הראשונה, כל השחקנים הבכירים יכלו לראות שהוא מיוחד. הם רצו לעזור לו. רונאלדיניו היה הכוכב באותה התקופה והוא דאג לו מהרגע הראשון. האיכות שלו הייתה יוצאת דופן, אז אני לא חושב שהוא היה צריך את ברכתו של רונאלדיניו, אבל זה עזר לו. העניין עם מסי שהוא עשה דברים מדהימים באימונים – ועשה את אותו הדבר גם בכר הדשא, וזו הגדולה שלו בהשוואה לשאר. והוא עושה את זה שנים על גבי שנים".

הבלם דמיה שבלט בעיקר במדי בטיס ואוססונה, ערך את הופעת הבכורה שלו בבארסה שבועיים לפני מסי. הוא זוכר את הילד הצעיר כשחקן כנף: "הוא היה נחוש לעבור את המגן כל הזמן ותמיד הצליח. היה כל כך קשה להתגונן מולו. הבנתי די מהר שאסור להגיע מולו במהירות. צריך לעמוד מולו. אחרת הוא מסוגל לעבור אותך מאה פעמים מתוך מאה ניסיונות". אולם גם הבחירה הזו התבררה לא מעט כטעות. דמיה מסביר: "כשיש לו מרחב הוא מנצל אותו. הוא יודע למסור מכל נקודה במגרש, הוא מבשל מדהים כמו שהוא סקורר מדהים".

עוד באותו נושא: ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי