בניגוד לתוכניות: כך באר שבע "נקלעה" למסע רכש לא מתוכנן

קייס גאנם
קייס גאנם | הפועל "תדיראן" באר שבע

יוסי אבוקסיס הצהיר כי הוא לא מאמין בשינויים גדולים בינואר, אך אילוצים הנובעים מפציעות ועסקה אחת שאי אפשר היה לסרב לה הובילו אותו לצרף לא פחות מחמישה שחקנים חדשים. על החלון המטורף בבירת הנגב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה הקבוצה הפעילה ביותר בליגת העל במהלך חלון העברות הנוכחי, זאת בניגוד לתוכניות המקורית של אנשי המועדון בתחילת חודש ינואר.

כאשר מאמן החדש של האדומים, יוסי אבוקסיס, חתם במועדון בתחילת ינואר ונשאל באשר לשינויים שהוא מתכנן בסגל הקבוצה במהלך חלון העברות הקרוב, הוא ציין לא פעם כי הוא לא מאמין בשינויים גדולים במהלך ינואר ואם כבר יגיעו שחקנים חדשים, מדובר באחד או שניים.

אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, בהפועל באר שבע צירפה לא פחות מחמישה שחקנים חדשים במהלך חלון העברות הנוכחי. חשוב להיות הוגנים ולציין כי חלק מאותם שחקני רכש הגיעו בשל אילוצים הנובעים מפציעות לא מתוכננות של שחקנים ועסקה אחת שאי אפשר היה לסרב לה.


הפציעות אילצו אותו לבצע שינויים רבים. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

המטרה המרכזית שבאר שבע סימנה עם פתיחת חלון העברות היא חיזוק החלק הקדמי. מי שאמור היה להתמודד מול בן שהר ונייג'ל האסלביינק על מקום בהרכב בחוד ההתקפה של הקבוצה, הוא פאוליניו הברזילאי שחתם בבאר שבע לעונה וחצי כבר בחודש אוקטובר. פאוליניו החל להתאמן במדי באר שבע במהלך חודש דצמבר ורגע לפני שרשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצה, הוא נפצע בברכו באימון הראשון של יוסי אבוקסיס בבאר שבע. לאחר שבדיקת MRI הראתה שאין נזק ברצועת ברכו, בקבוצה עוד קיוו כי הברזילאי יוכל להתאושש תוך מספר ימים, אך כשהבינו כי מדובר בהחלמה שתיקח מספר שבועות, החליטו לנצל סעיף בחוזהו, לשלם לו פיצוי של שתי משכורות ולשחרר אותו. פאוליניו, ששיחק בשנים האחרונות בהצלחה בליגה השבדית לא התקשה למצוא קבוצה חדשה וחתם במהרה בהאמרבי.

בבאר שבע מנגד החלו בחיפושים אחר חלוץ חדש. המטרה הבאה שסומנה הייתה אלון תורג'מן שמשחק באוסטריה וינה ולא זוכה בעונה הנוכחית ליותר מדי הזדמנויות. הצדדים ניהלו משא ומתן במשך יותר משבוע אך לא הצליחו להגיע להסכמה ובבירת הנגב החליטו לפנות לאפיקים אחרים.

כך נולדה העסקה המורכבת ביותר שבאר שבע עסקה בה -רכישתו של החלוץ הצעיר של הפועל רעננה קייס גאנם, שחקן שבבאר שבע רצו לצרף כבר בקיץ האחרון, אז דרש עליו הבעלים של רעננה, אשר אלון, שני מיליון יורו. המשא ומתן בין באר שבע לרעננה כלל לא מעט נוסחאות שלא היו מביישות תרגיל לבגרות של חמש יחידות במתמטיקה. בסופו של דבר אלונה ברקת ואשר אלון הגיעו להבנות על רכישת 50 אחוז מכרטיסו של גאנם תמורת 2.35 מיליון שקל (620 אלף יורו). במקביל חתם השחקן על חוזה לארבע וחצי עונות בשכר של 150 אלף דולר לעונה, לא כולל מענקים. מה שעיכב במהלך היום את מעברו של גאנם לבאר שבע, היא העובדה שרמת השרון, לה אחוזים בכרטיס השחקן של החלוץ, לא הסכימה למתווה ודרשה יותר כסף ממה שהיו מוכנים להעביר לה. בסופו של דבר, בתום פגישה בין נציגי המועדונים המעורבים, העסקה נסגרה.

מי שאמור היה להיות חלק מעסקת גאנם הוא הקשר ג'ימי מרין הקוסטה ריקרני, שאמור היה להגיע בהשאלה מבאר שבע לרעננה. מרין כבר הצטלם עם החולצה של רעננה והכל היה נראה סגור. אך מסתבר שרעננה התעקשה לקבל את השחקן לעונה וחצי, דרישה שבאר שבע לא הסכימה לה.


מצא את עצמו באשדוד ממש ברגע האחרון. ג'ימי מרין (לירון מולדובן)

רגע לפני סגירת חלון העברות, מרין הושאל למ.ס. אשדוד עד לסוף העונה עם אופציה של האשדודים לרכוש את הקשר בקיץ. הפרידה של באר שבע ממרין הייתה הכרחית מאחר שבסגל של הפועל באר שבע היו כבר שבעה שחקנים זרים. בבאר שבע שקלו במקביל להקפיא עד לסיום העונה את השוער הליטאי, ארנסטס שטקוס,  ששבר את ידו באימון בתחילת השבוע, אך לאחר שהצליחו למצוא קבוצה חדשה למרין, נמנעו בבירת הנגב מהמהלך.

באר שבע ובית"ר ירושלים החליפו אחת עם השנייה לא מעט שחקנים בשנה וחצי האחרונות מאז הגעתו של משה חוגג לבירה. בבאר שבע חיפשו להתחזק בחלוץ, בבית"ר חיפשו קשר עושה משחק במקום גדי קינדה והשמות שעלו על הפרק היו החלוץ אנתוני וארן והקשר חנן ממן. זאת לאחר ששני השחקנים הודיעו לקבוצותיהם שהם מעוניינים לעזוב. בסופו של דבר החלוץ הצרפתי חתם לעונה וחצי בבאר שבע תמורת 150 אלף דולרים לעונה כאשר ממן עושה את הדרך ההפוכה וחתם בבית"ר. מה שהקל על השלמת העסקאות הייתה העבודה ששתי הקבוצות לא דרשו דמי מעבר.

השם המרכזי שעזב את הפועל באר שבע במהלך חלון העברות הנוכחי הוא הקשר עדן שמיר, שהגיע לקבוצה רק בקיץ האחרון מקריית שמונה תמורת כ-450 אלף יורו וחתם בבאר שבע לארבע עונות. שמיר הפך מהר מאוד לשחקן הרכב קבוע בקבוצה ועוגן מרכזי בקישור, אך כשבוע לאחר פתיחת חלון העברות באר שבע קיבלה הצעה שלא ציפתה לה. סטנדרד ליאז', מועדון הפאר הבלגי, הציע עבור השחקן 1.5 מיליון יורו. בתום משא ומתן לילי ומזורז בין הקבוצות בו באר שבע דרשה כשני מיליון יורו, הסכימו הצדדים על סכום העברה של 1.8 מיליון ושמיר יצא תוך שעות ספורות לבלגיה כדי לחתום בקבוצתו החדשה.


העובדה שבית"ר לא דרשה דמי מעבר הקלה על השלמת המהלך (הפועל באר שבע)

כתחליף לשמיר החתימו בבאר שבע עד לסיום העונה את הקשר הפורטוגלי דוד סימאו שהגיע מא.א.ק אתונה היוונית בהשאלה ללא תמורה, כאשר לבאר שבע ישנה אופציה לרכוש את כרטיס השחקן של סימאו בקיץ תמורת 300 אלף יורו. באר שבע צרפה גם את שחקן הכנף ההולנדי אלטון אקולטסה שהגיע מקבוצת מסנט טרוידן הבלגית. כמו סימאו, גם אקולטסה מגיע לבאר שבע בהשאלה עד לסיום העונה ולקבוצה מבירת הנגב תהיה אופציה לרכוש אותו בקיץ הקרוב.

ימים ספורים לפני סגירת חלון העברות, בבאר שבע נאלצו לחפש שוער חדש, זאת בשל פציעתו הקשה של ארנסטס שטקוס שסיים כאמור את העונה. באר שבע החליטה כי שוער המשנה של הקבוצה, אוהד לויטה, יהפוך לשוער המוביל עד לסיום העונה, והחל מרוץ אחרי הזמן במציאת שוער משנה חדש. בין השמות שבבאר שבע רצו לצרף היו צחי גיגי ממכבי פתח תקווה, ברק לוי מהפועל פתח תקווה וטל בומשטיין מהפועל רמת גן. בסופו של דבר באר שבע הגיעה עד לליגה א' צפון, כדי לצרף את ירדן קרישטול מעירוני טבריה. קרישטול בן ה-26 פתח את העונה בכפר שלם מליגה א' דרום ושוחרר. לפני כן שיחק בין השאר בהפועל עכו, במועדון ספורט אשדוד והפועל פתח תקוה.

במקביל לעסקאות הגדולות, בבאר שבע גם שחררו מספר שחקנים צעירים בהשאלה עד לסיום העונה, כאשר כל ארבעת השחקנים מצאו קבוצות חדשות בליגה הלאומית. הקשר גל לוי עבר להפועל ראשון לציון, עמראן אלקרינאווי הגיע למועדון ספורט כפר קאסם ושני שחקנים מצאו עצמם בבני לוד: השוער רז רחמים והקשר עילאי טרוסט.

 


הכניסה את היד לכיס ולא בפעם הראשונה. אלונה ברקת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי