ברתומיאו חושף הכל: מסי, השפעות הקורונה, המאמן הבא והקיץ

ג'וזף ברתומאו וליאו מסי | Miguel Ruiz/FC Barcelona via Getty Images

נשיא ברצלונה בראיון נרחב: "המועדון שלנו נפגע יותר מכולם במגיפה". "רכש? פוץ' ופאטי שוחחנו עם אינטר לגבי לאוטרו אך זה נעצר". על הקפטן: "אין לי ספק שימשיך, הוא מדבר כשאחד שרוצה לנצח". וגם: סטיין או צ'אבי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה סיימה עונה כושלת מיוחד בזירה המקומית אך במועדון יודעים שיש אפשרות לתקן, כאשר ביום שבת הבא ייארחו את נאפולי בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. הגביע עם האזניים הגדולות הוא החלום הגדול של ליאו מסי כבר חמש שנים. אולם, יותר מאשר העונה הזו – האוהדים חוששים מהעתיד לבוא. מי שסופג לא מעט ביקורות הוא נשיא המועדון, ג'וזף ברתומיאו, שבראיון נרחב ל"מונדו דפורטיבו" התייחס לכל השאלות הבוערות ושידר עסקים כרגיל. הוא הבטיח שמסי ימשיך, טען שברצלונה תמיד פייבוריטית לזכות בליגת האלופות והוסיף שקיקה סטיין ימשיך.

האם מסי יחדש את חוזהו: "מסי אמר פעמים רבות שהוא רוצה לפרוש כאן ואין לי ספק שהוא יאריך את החוזה. יש לי קשר טוב איתו ועם כל הקפטנים. מסי מעולם לא נותר לבד, בכל עונה אנחנו בונים את הקבוצה הכי תחרותית שאפשר סביב השחקן הטוב בהיסטוריה. אני אוהב את מה שהוא אומר כשחקן שאפתן שרוצה לנצח, הוא ביטא את הזעם שלו על האליפות של ריאל מדריד באותו ערב ולא רואה בזה ביקורת על ההנהלה, הוא מדבר כקפטן לעבר כולם".

חוזים חדשים: "העדיפות היא להשאיר את טר שטגן. לא רק בגלל איכותו כשוער אלא בגלל האישיות שלו כשחקן ואיך שהוא מתנהל, הוא חשוב מאוד בחדר ההלבשה. הוא צעיר עדיין, רק בן 28 וכבר באליטה, אחש משלושת השוערים הטובים בעולם".

לאוטרו מרטינס וניימאר: "אנחנו עכשיו מתחילים לקבל החלטות, אם הם לא יגיעו בטרייד עבור שחקנים אחרים אז זה יהיה קשה מאוד. דיברנו עם אינטר לגבי לאוטרו ועכשיו זה נפסק. עכשיו המטרה החשובה ביותר שלנו היא ליגת האלופות".

ניימאר. מתרחק מקאמפ נואו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מגמת שילוב הצעירים: "יש לנו כבר שבע החתמות – ארואחו, ריקי פוץ ואנסו פאטי. אנחנו רואים את האיכות של הצעירים שלנו. פדרי שחקן צעיר עם כישרון מדהים. מרגש לראות שחקנים צעירים מבארסה ב' עולים לקבוצה הראשונה. ואלה חדשות טובות גם עבור בארסה ב'. פיאניץ' שחקן שבוודאי יוסיפו לנו.

ליגת האלופות: "ברצלונה תמיד פייבוריטית לזכות בליגת האלופות. אני רואה שחקנים להוטים, זה רגע מתאים מאוד לחזור ולהפגין את היכולת והכישרון שלנו. השחקנים שלנו יודעים לשחק כדורגל מצוין".

מסי וסטיין: "זו הייתה שיחה פנימית ביניהם, ביקורת עצמית ולדעתי זה עזר לנו לחדש את האנרגיות בקבוצה לקראת ליגת האלופות בעונה לא טיפוסית. אנחנו עושים ביקורת עצמית ללא הרף, בארסה תמיד יצאה חזקה ממעט המשברים הקשים שעברו עליה בתולדותיה. השחקנים והמאמן צריכים לדבר זה עם זה תמיד, אנחנו מביטים קדימה. הייתה יריבה חזקה כמו ריאל וגם החלטות של ה-VAR שלא עזרו לנו".

המאמן לעונה הבאה: "יש לי קשר מצוין עם צ'אבי ואנחנו מדברים על נושאים רבים אבל קיקה ממשיך. אני סומך עליו ועל הקבוצה. הוא ברור מאוד לגבי סגנון המשחק, מאמן וותיק שיודע להשתמש בפסיכולוגיה נכונה. יש לו ביקורת עצמית". נזכיר כי לפי הדיווחים גם לוראן בלאן עלה כמועמד.

קיקה סטיין, ז'וספ מריה ברתומאו, אריק אבידאל
קיקה סטיין, וג'וזף ברתומיאו. המאמן ימשיך | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

ההשלכות של הקורונה: "מאז ה-14 במרץ לא נכנס כמעט יורו, הפסדנו 200 מיליון. התאוששנו חלקית בזכות קיצוץ השכר מצד השחקנים, אם מישהו חושב שהמגיפה לא משפיעה על בארסה – הוא טועה. המגיפה משפיעה על המועדונים הגדולים ובארסה היא המושפעת ביותר. אנחנו לא יכולים להשקיע סכומי עתק ברכש כשהשחקנים שלנו מקצצים בשכר". כשנשאל האם הניהול הכלכלי של המועדון היה גרוע עוד קודם, ענה: "זה לא נכון. העונה זה לא קרה אבל בארסה תמיד מציגה את ההכנסה הגבוהה ביותר. החובות שלנו רגילים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי