לא עמדה בלחץ: ברצלונה הפסידה 2:1 לאוססונה בקאמפ נואו

ליאו מסי, ג'רארד פיקה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

האלופה היוצאת ספגה בדקה ה-94 וירדה מנוצחת במשחק הקריטי ביותר עבורה העונה. מאיורקה נשרה לליגה השנייה לאחר הפסד 2:1 לגרנאדה, ניצחון דרמטי ללגאנס העניק לה את הסיכוי להישאר במחזור האחרון

(גודל טקסט)

המחזור ה-37 בליגה הספרדית יצא הערב (חמישי) לדרך והוא למעשה הכריע את מאבק האליפות – ברצלונה לא עמדה בלחץ הגדול שהיה מוטל עליה והפסידה בקאמפ נואו לאוססונה, כשבמקביל ריאל מדריד ניצחה את ויאריאל והבטיחה את התואר. במשחקי התחתית היו מספר דרמות, כאשר מאיורקה הצטרפה לאספניול ונשרה לליגה השנייה, לגאנס רשמה ניצחון דרמטי עבורה והשאירה לה את הסיכוי לשרוד במחזור האחרון.

ברצלונה – אוססונה 2:1

בארסה ידעה היטב שהיא לא תלויה בעצמה לאחר רצף התוצאות השליליות שהשיגה מאז שחזרה לליגה, וגם הערב הקבוצה של קיקה סטיין לא הצליחה אפילו להשאיר לעצמה סיכוי למחזור האחרון של העונה. מרטין בריית'וויט קיבל את חולצת ההרכב ממאמנו על חשבונו של לואיס סוארס, הסקורר השני בטיבו בסגל, החלטה שכנראה לא הוכיחה את עצמה במהלך המשחק.

למרות כמו אדירה של איומים לשער במהלך המחצית הראשונה, ברצלונה הייתה הקבוצה שירדה להפסקה בפיגור כשחוסה ארנאייז הכניע את מארק אנדרה טר שטגן אחרי 15 דקות של כדורגל בקאמפ נואו. ליאו מסי לא הפסיק לאיים על השער במהלך המשחק, אך רק בדקה ה-62 הארגנטינאי הצליח למצוא את הרשת אחרי כדור חופשי אדיר. סוארס עלה מהספסל וסטיין זרק כמעט את כל הכלים שלו למגרש, אך זה עלה לו בצד השני – בדקה ה-94 רוברטו טורס ניצל שוב את ההגנה הלקויה של האלופה היוצאת וניצח את המשחק עבור אוססונה, ששיחקה בעשרה שחקנים מהדקה ה-77 לאחר שהחלוץ אנריק קאייחו הורחק.

ליאו מסי, איבן ראקיטיץ' | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

אתלטיק בילבאו – לגאנס 2:0

לאחר הניצחון המפתיע נגד ולנסיה במחזור שעבר, לגאנס הגיעה הערב לסן מאמס בידיעה שכל דבר מלבד 3 נקודות במשחק הזה יגרום לה לנשור לליגה השנייה. כבר בפתיחת המשחק הורחק שוערה של בילבאו אונאי סימון לאחר עבירה גסה מחוץ לרחבה שלו. לשמחתו של מאמן לגאנס חאבייר אגירה, החניכים שלו הצליחו למצוא את השער אחרי הרבה מאוד דקות מותחות כשבדקה ה-79 מיגל גררו כבש מטווח קצר. בדקה ה-94 רוז'ה אסאלה מחוף השנהב הכפיל את התוצאה והעניק לקבוצה הקטנה ממדריד את הסיכוי לשרוד בליגה במחזור האחרון.

מאיורקה – גרנאדה 2:1

במקביל למשחקה של לגאנס, גם מאיורקה להייתה רק אפשרות אחת הערב כדי להגיע למחזור הסיום עם תקוות וזה לנצח בביתה את גרנאדה, שחווה עונת שיא עבור המועדון הצנוע. בהתחלה זה היה נראה מבטיח לאחר שקוצ'ו הרננדס העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-20, אך שערים של ויקטור דיאס (45) וקרלוס פרננדס (69) דאגו למהפך ולמעשה החזירו את מאיורקה לליגה השנייה לאחר עונה אחת בלבד ב"לה ליגה".

סלטה ויגו – לבאנטה 3:2

אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, אוסקר גארסיה וסלטה שלו היו נתונים ללחץ רב לקראת המשחק הערב נגד לבאנטה, שהתחיל גם כסיוט עצום עבור הקבוצה מגאליסיה – כבר אחרי 11 דקות אניס בארדי העלה את האורחת ליתרון, כששלוש דקות לאחר מכן בורחה מאיוראל הכפיל, אך השער שלו נפסל בצדק. בארדי השלים צמד בדקה ה-28, אבל אז סלטה הגיבה וחזרה למשחק עם שער של סנטי מינה (36), ועל הסף הירידה להפסקה יאגו אפסאס (46) כבר איזן את התוצאה. בדקה ה-52 מאיוראל כבש שוב במשחק, כשהפעם השער אושר ולמעשה ניצח את המשחק המותח. בדקה ה-94 נוליטו הורחק בכרטיס צהוב שני ולמעשה הבטיח שסלטה ויגו לא תשאיר אפילו נקודה בבלאידוס.

בטיס – אלאבס 2:0

אלאבס יצאה למשחק החוץ בסביליה כשהיא יודעת שהמתמטיקה פשוטה – ניצחון שלה משאיר אותה בליגה ולא משנה מה יקרה במשחקים המקבילים. לבטיס היו תכניות אחריות בעניין והיא כבשה כבר בדקה הרביעית מרגלו של אייסה מאנדי, אך השער נפסל. במחצית השנייה נפלו גם השערים בהתמודדות, וכולם היו עבור הבאסקים – בדקה ה-53 זה היה חוסלו שהעניק יתרון, רודריגו אלי הברזילאי סגר סיפור בדקה ה-77. לורן צימק עבור בטיס בדקה ה-94 אבל זה היה מאוחר מדי. שתי הקבוצות איבדו שחקן בכרטיס אדום במהלך תוספת הזמן – חואנמי הורחק מצידה של בטיס בדקה ה-90, אלי מן העבר השני יצא בדקה ה-94.

תוצאות נוספות

חטאפה – אתלטיקו מדריד 2:0

ריאל סוסיאדד – סביליה 0:0

ולנסיה – אספניול 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי