פרופ' לס: "להפסיק משחקי כדורגל בלי קהל? זה טמטום"

פרופסור יורם לס | אלוני מור / מעריב

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר בראיון לספורט1: "משרד הבריאות רוצה לעצור משחקים בלי קהל? הם משוגעים על כל הראש. החלטה היסטרית, חוסר הבנה של הנתונים"

(גודל טקסט)

אמש (ראשון), ממשלת ישראל החליטה להטיל סגר על האזרחים במשך שלושה שבועות, החל מיום שישי הקרוב ועד לשמחה תורה. הבוקר, באופן מפתיע למדי, לאחר הידבקות נקודתית של מספר מאמנים ושחקנים, ביניהם שרון מימר, מאמן הפועל חדרה, ואלדד שביט, מאמן בני סכנין, משרד הבריאות שעדיין מגבש את המתווה לסגר המסתמן, הביע התנגדות תמוהה להמשיך את עונת הכדורגל בזמן הסגר, למרות הקריאות של ראשי הספורט בישראל, ביניהם שר הספורט, חילי טרופר, יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, ויו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון.

אך האם באמת קיימת סיבה מוצדקת לסגור, פעם נוספת, את עולם הספורט? האם משרד הבריאות מחזיק בראיות שמוכיחות הדבקה במשחקי כדורגל, שנערכים כבר תקופה ארוכה ללא אוהדים? התשובה היא לא, ומי שתומך בכך הוא לא אחר מאשר פרופסור יורם לס, אחד מהמתנגדים הבולטים לדרך קבלת ההחלטות של הממשלה ומשרד הבריאות מאז פרוץ המגפה (או המחלה המדבקת כפי שהוא קורא לה). בשיחה לספורט1 אמר פרופסור לס על 'הדילמה' של משרד הבריאות:

"משרד הבריאות רוצה לעצור את הכדורגל למרות שאין קהל? הם משוגעים על כל הראש. ההחלטה של משרד הבריאות אמורה להגן על השחקנים? למקרה ששחקן ידביק שחקן? אז מה? כולם נדבקים היום בארץ, יש מיליון אנשים שנדבקו בפועל, לא 150,000 שמצאו אותם. מיליון נדבקו, אני יכול להוכיח את זה בקלות. אין לזה שום משמעות אמיתית, מפני שהמחלה עצמה כפי שאנחנו יודעים, מסוכנת רק לאנשים מבוגרים בני 80, שלא נמצאים בשיא הכושר שלהם או משחקים כדורגל. ספורטאים הם הכי צעירים והכי בריאים, נכון שהנגיף מדביק, בכמויות גדולות מאוד גם אנשים צעירים, אך כך גם נגיף השפעת המסוכן מדביק בחורף אחד לכל עשרה אנשים. אז אין לזה שום משמעות, יעצרו את הכדורגל לתמיד?"

פרופסור לס המשיך והרחיב על הנושא: "רוב האנשים שנדבקים בכלל לא יודעים מזה. המעבדה יודעת מזה, אך האם בחורף בודקים את נגיף השפעת אצל כדורגלנים ומכניסים אותם לבידוד? העמדה הכללית שלי היא, וזו לא עמדה, זו עובדה, היא שהמחלה אינה מסוכנת לאוכלוסייה הרגילה יותר מכל מחלה אחרת שאנחנו מכירים. בדרך לכדורגל אפשר להיהרג בתאונת דרכים. זאת החלטה שהיא חלק מהחלטות היסטריות של הממשלה, שהגדולה שבהם זה הסגר, כמו הסגר הראשון, וכולנו כבר הבנו שהיה מיותר לגמרי. מדובר בהיסטריה כללית וחוסר הבנה של נתונים. אין סכנה לשחקני כדורגל"

על התנהלות הממשלה אמר: "530 חולים קשים זה לא מגפה! על זה לא סוגרים מדינה! ואם יש צורך לשפר את המצב בבתי חולים, בואו נתגייס ונשפר את המצב בבתי חולים, מה שלא עשינו עד היום. לא סוגרים את המדינה בשביל 500 חולים קשים, שחלקם הניכר הם בכלל חולים במחלות אחרות כמו סרטן. היום אתה בא עם סרטן לבית החולים, מה הדבר הראשון שעושים? עושים לך בדיקת קורונה, ואז אומרים שאתה חיובי לקורונה. אבל הבעיה שלך היא סרטן לא קורונה. זה נשמע מצחיק אבל עושים את זה, אמת לאמיתה. ואז אם הם מתו, אומרים שהם מתו מקורונה, לא מסרטן. כל המצב הזה הוא מצב קשה של היסטריה וחוסר הבנה של הנתונים. למנוע מבחורים צעירים, שלא נשקפת להם שום סכנה, להפסיק להם את משחקי הכדורגל, זה טמטום. מאחל לכולם בריאות ושפיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי