זהבי: "דאבור צריך להיות על המגרש, הוא בסיטואציה לא נעימה"

ערן זהבי
ערן זהבי | עדי אבישי

כוכב גוואנגז'ו RF דיבר לקראת המשחק נגד מקדוניה הצפונית: "דסה שיחק עם הנבחרת הצעירה, אם המאמן החליט לזמן אותו אז הוא ראה דברים טובים. צריכים לנצח אם רוצים להעפיל". סולומון: "השתפרתי בשחטאר בחצי שנה"

(גודל טקסט)

ההכנות נבחרת ישראל לקראת המשחקים הקרובים במוקדמות יורו 2020 נגד מקדוניה הצפונית (5.9 בטוטו טרנר) וסלובניה (9.9 בחוץ) יצאו לדרך כבר אתמול (ראשון) כאשר המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר והמאמן אנדי הרצוג התייצבו למסיבת עיתונאים חגיגית, אבל הבוקר היו אלה ערן זהבי ומנור סולומון שדיברו לראשונה מאז ה-4:0 בפולין לפני כשלושה חודשים.

זהבי, שבמשחק האחרון של קבוצתו גוואנגז'ו RF הוחלף כבר במחצית בעקבות כאבים באצבע, עבר טיפולים בשבועיים האחרונים וגם היה בחופשה בספרד שאפשרה לו מנוחה, והוא יעמוד לרשות הצוות האוסטרי במשחקים הקרובים. במסיבת העיתונאים הוא התייחס לכשירותו וכן למטרות הנבחרת, כאשר קשר שחטאר דונייצק התייחס בעיקר ליכולתו ולשער הבכורה שלו בליגה האוקראינית.

על פציעתו הבהיר תחילה ערן זהבי: "יש לי פציעה באצבע שלא התאמנתי בגללה, אבל חזרתי לאימונים מלאים ואתם תראו אותי כשיר. גם אם אני לא במאה אחוז, אני אתן את הכל עבור הנבחרת".


סולומון וזהבי. מכוונים רק לניצחון ביום חמישי (עדי אבישי)

המשחק ביום חמישי נגד מקדוניה הצפונית: "כרגע אנחנו במקום השני בבית ויש לנו משחק חשוב מאוד. אני לא רוצה לחשוב יותר מדי קדימה, המשחק הקרוב הוא משחק מפתח ואנחנו נמצאים כרגע במצב טוב ואנחנו גם רוצים לשמור עליו. גם אם ננצח וגם אם חס וחלילה נפסיד, שום דבר לא קרה. זה משחק חשוב שאנחנו מצפים לנצח אותו בבית ולא בגלל שאנחנו כל כך פייבוריטים, כי ראינו אותם והם נבחרת טובה, אלא בגלל שאם אנחנו רוצים להעפיל ליורו אלה משחקים שאנחנו צריכים לנצח".

על כשירותו של אלי דסה שעדיין לא מצא קבוצה: "התאמנתי איתו ואני מכיר אותו תקופה ארוכה. ממה שאני ראיתי, הוא בכושר טוב ואני לא רואה בעיה גופנית. אתם אולי גם לא יודעים, אבל הוא שיחק עם הנבחרת הצעירה 70 או 80 דקות ונראה טוב. אלה לא שאלות שצריך להפנות אליי, אלא למאמן שראה אותו גם במשחק אימון שהיה ואם הוא החליט לזמן אותו אז הוא ראה דברים שהוא אוהב".


אלי דסה. עדיין ללא קבוצה, אבל זכה לשחק עם הנבחרת הצעירה (אודי ציטיאט)

אם זו סגירת מעגל עבורו, כי נגד מקדוניה הוא השליך את סרט הקפטן: "אין ספק, אבל זה להתעסק בטפל. אנחנו כרגע צריכים להתעסק במשחק ובדרך שבה נביא שלוש נקודות".

אין נציגות ישראליות באירופה: "אני חושב שזה לא טוב לכדורגל הישראלי, עובדתית לא הצלחנו לייצר נציגות באירופה השנה, אבל גם זה מצב קיים וכרגע זה לא נראה הכי טוב"

אם היה לוקח את שחקני ההגנה של הנבחרת איתו לגוואנגז'ו: "לא אשווה בין הליגה הסינית לבין הנבחרת. ברור שלפעמים זה מתסכל ולא הכי נעים (לספוג כל כך הרבה בליגה הסינית), אבל אני צריך להתרכז בעבודה שלי ובדברים הטובים. אין מה להשוות".


כמה משפיע שיש שחקני נבחרת שלא זוכים לדקות בקבוצתם:
"יש פה מצב שהוא לא הכי אידיאלי לנבחרת, אבל זה מצב נתון. הדבר היחידי הוא שאנחנו בתחילת העונה ואלה שחקנים שבמקסימום היו משחקים שלושה או ארבעה משחקים, כי אנחנו רק בתחילת העונה – בישראל היו רק שני מחזורים. זה משמעותי, אבל זה לא שאם הם היו משחקים את החמישה משחקים הללו אז היינו פייבוריטים וזה גם לא אומר שאנחנו נפסיד בגלל זה. זה לא ישמש תירוץ לאף אחד – לא לנו, לא למאמן שזימן ולא לקהל. אנחנו צריכים לבוא לקחת שלוש נקודות".

מה הוא היה מייעץ לדאבור בסיטואציה הקיימת בסביליה: "הוא רק התחיל שם, אז קשה לי לייעץ לו כי אני לא נמצא בסיטואציה שלו. הוא אפילו לא התחיל את החלום והוא כבר נמצא בסיטואציה לא נעימה ממה ששמעתי כי אני לא כל כך יודע מה קורה שם. בשביל להבקיע את השערים שלו הוא צריך להיות על המגרש, אחרת יהיה לו מאוד קשה. אני חושב שתהיה לו החלטה מאוד קשה, כי הוא הגשים חלום ואחרי חודשיים צריך לעזוב את החלום וללכת לשחק במקום אחר. הוא יידע לקבל את ההחלטה הכי טובה בשבילו".


"צריכים לבוא לקחת שלוש נקודות". זהבי (אודי ציטיאט)

מנור סולומון היה הראשון לדבר ואמר תחילה על שער הבכורה בליגה האוקראינית: "גול זה גול וזו ההרגשה הכי טובה שיש. מילדות חלמתי להבקיע עבור נבחרת ישראל הבוגרת ואני מקווה שזה יקרה בקרוב. זה שינוי גדול לעבור ממכבי פ"ת לקבוצה גדולה כמו שחטאר, שם אני משחק עם שחקנים מנבחרת ברזיל ואוקראינה, מתמודד מול שחקנים יותר טובים וברור שאתה משתפר ולומד. אני רק בן 20 וכבר למדתי די הרבה בחצי שנה שם – היכולת שלי עלתה משמעותית, חד משמעית".

מפגש נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות: "לא יודע אם זו סגירת מעגל כי בסופו של דבר לא היה איתם משהו מעבר להתעניינות ופגישות איתם בארץ, אבל לשחק מול קבוצה כזו זה כבוד גדול וזה חלום, בכלל לשחק בליגת האלופות. זה משהו שחלמתי עליו מגיל צעיר וזו הייתה המטרה שלי לשחק במקום כזה".

לקראת מקדוניה הצפונית וסלובניה: "אנחנו נפגוש נבחרות מצוינות שפחות או יותר ברמה שלנו. בלי שום קשר למצב שלנו, מקדוניה הצפונית זה משחק שאם אנחנו רוצים להיות פקטור בקמפיין הזה אנחנו צריכים לנצח אותו. צריך להגיע קודם כל למשחק הראשון ולהוציא שלוש נקודות, אחרי זה נוכל לדבר על המשחק השני".

אם הוא רואה את עצמו פותח: "אני עוד לא יודע, עוד לא התאמנו יחד, אבל נדע בימים הקרובים. ברור שאשמח לפתוח ולהיות שחקן משמעותי, ברור גם שיש את העניין של המערך שפחות מתאים לי אבל כן לנבחרת – אפילו שגם במערך כזה אני יכול להשתלב. מקווה שאפתח".


סולומון. שער בכורה בליגה האוקראינית רגע לפני הנבחרת (אודי ציטיאט)

על מצבו של מואנס דאבור בסביליה: "הוא שחקן מצוין, את זה כולם יודעים, הוא עשה דברים מטורפים בזלצבורג וברור לכולם שהוא מתאים לסביליה. צריך לזכור שהוא בסגל של מועדון גדול בספרד, זה מקום מדהים, וגם אם הוא כמה משחקים לא בסגל זה דבר שיכול להשתנות והוא עוד יכול לקבל את ההזדמנות שלו אם הוא יישאר שם השנה. זה לא נורא שהוא לא בסגל, לוקח זמן להשתלב וכשהוא יקבל את ההזדמנות הוא יוכיח את עצמו. זה שהוא לא שיחק בהתחלה? לא קרה כלום".

מצב הליגיונרים: "לפעמים לשחקנים שבאירופה קשה להיות משמעותיים בקבוצות שלהם, אבל גם אם יש לנו בנבחרת שחקנים שעדיין בלי קבוצה לעונה, מדובר בכאלה שמגיע להם להיות כאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי