זר במקום בן חיים, קידום הצעירים והרכש: התכנית של חוגג

הבעלים יערוך רפורמה בהגנה בקיץ: ג'רצקין יחזור, הבלם הוותיק יעזוב וגם פליט מכבי ת"א על הכוונת. בבית"ר מעכלים את מסיבת העיתונאים ותוהים מאיזו אמירה יכל הבעלים להתעלם

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

משה חוגג הגיע אתמול עם דף מסרים ברור למסיבת העיתונאים, ידע בדיוק מה הוא רוצה לומר, אבל כהרגלו – ענה על כל השאלות ללא היסוס ולא התחמק גם משאלת עתידו בבית"ר ירושלים. למרות שזו אינה מסיבת העיתונאים הראשונה שהוא עורך, בבית"ר אמרו אתמול כי "חוגג הוכיח שהוא בעלים שמדבר על הכל ולא מתחבא".

מהצד השני, גורמים אחרים בבירה עדיין מנסים לעכל דברים אחרים שחוגג אמר. מצד אחד, הבעלים הצהיר כי אין לו צורך במנהל מקצועי וכי הוא לא מתכוון להתערב, אך העביר מסר ברור לגבי חוליית ההגנה, מספר הקילומטרים שהשחקנים צריכים לרוץ, האיזון בתוך הקבוצה וכן דיבר על שחקני עבר. בבית"ר היה מי שאמר שמבחינה מקצועית, במועדון מכים על חטא עם שחרורם של חנן ממן ודן איינבינדר ובעתיד תיעשה חשיבה מחודשת לגבי שחקנים בכירים שיעזבו. בתקופת סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, השניים טענו בפניו כי שחרורו של איינבינדר הוא טעות מקצועית. 

גם בתקופת רוני לוי, קיבל הבעלים מסר ברור מקודמם לתפקיד, שהבהיר כי החתמת חלאופילו פלייטר היא טעות מקצועית. "יש כאן שחקן עם פוטנציאל. אבל הוא צעיר מצד אחד, ולא כל מי שהבקיע 15 שערים בליגה שניה בקפריסין יצליח בבית"ר", הבהיר לו לוי. גורמים בבית"ר אמרו כי חוגג יכל להשתמש באמירה לפיה הביא את גדי קינדה לקבוצה (עובדה נכונה, אגב), אך יכל להימנע מהאמירה לפיה אלי אוחנה, שיש ממש לצדו במסיבת העיתונאים, התנגד לכך.

ממן ואיינבינדר. בבית"ר מכים על חטא | אריאל שלום

מבחינה מקצועית, תחת מעורבות של חוגג כמובן, בית"ר תערוך שינוי בחלק ההגנתי בעונה הבאה. על פי התכנון של חוגג, יוחתם בלם זר ברמה גבוהה, כשאוראל דגני, אור זהבי (אמור לחתום בקרוב על חוזה לשנתיים) ובלם נוסף יגיעו לצדם. שמם של איתן טיבי ואורי דהן מהפועל קריית שמונה עלה, אך ספק אם חוגג יוכל לשלם עבור האחרון. חוגג כבר החליט שטל בן חיים יעזוב את הקבוצה וכעת הבלם יצטרך להחליט האם הוא פורש או עובר ליעד הבא. בצד שמאל של ההגנה, חוגג מתכנן לממש אופציה שקיימת על מקס גרצ'קין, ששיחק אתמול 90 דקות במדי הפועל חדרה. לגבי עמדת המגן הימני, תיעשה חשיבה מחודשת. המטרה היא להשאיל את סנטיאגו אוקמפוס שלא הרשים ובמקומו להחתים מגן ימני נוסף שיתחרה עם שי קונסטנטין.

לגבי חוליית הקישור: עלי מוחמד יעזוב רק אם תגיע הצעה מפתה עבורו. עידן ורד, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, יחתום על חוזה לשנתיים. דוד דגו ועוזיאל פרדו יישארו בסגל ויקבלו דקות, מתוך כוונה לקדם צעירים. הקישור האחורי ייבנה על אביאל זרגרי. לצד מיכאל אוחנה, הכוונה היא היא להחתים שחקן התקפה נוסף. חלאופילו פלייטר ייצא בהשאלה, כנראה לקבוצה בליגה העל.

לגבי אלירן עטר, אם יגיע ל-16 שערים העונה, חוזהו יחודש אוטומטית, אחרת יוצע לו חוזה מקוצץ. במועדון יודעים כי הפועל באר שבע עוקבת אחר ההתפתחויות בעניינו ותנסה להחתים אותו במקרה שלא יגיע ליעד ולא יסכים להצעה של חוגג. עטר עצמו רוצה להישאר, אבל בבית"ר היה מי שאמר שחוזהו המובטח במקרה שיעמוד ביעד, 270 אלף יורו, הוא כזה שחוגג לא יוכל לעמוד בו. לכן, בבית"ר היה מי שהעלה ספק לגבי אפשרות שישותף בכל המשחקים שנותרו העונה. 

אביאל זרגרי | דני מרון


לגבי עניין המאמן, חוגג אכן בונה על מאמן זר והבהיר לסביבתו כי זהו היעד המרכזי שלו. חוגג אף ביקש מאלי אוחנה להיות מעורב במהלך ולהתחיל בחיפושים כבר עכשיו. יחד עם זאת, במידה ולא יימצא מאמן מתאים בזמן הקרוב, במועדון יבדקו את אופציית מרקו בלבול. כך או כך, חוגג מחפש מאמן יסודי, שדוגל במשחק הגנה משובח, אך לא מתכוון לוותר על היצירתיות בחלק ההתקפי. כפי שפורסם בספורט1 מיד לאחר המשחק האחרון, יוסי מזרחי ישמש כמאמן עד תום העונה, אלא אם בבית"ר ימצאו מאמן שיוכל לעמוד על הקווים באופן מיידי. מזרחי ידריך את האימון מחר וישוחח עם השחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי