לא נותרה עין יבשה: הלייקרס ערכו טקס לזכרו של קובי בראיינט

שחקני לוס אנג'לס לייקרס בוכים
שחקני לוס אנג'לס לייקרס בוכים | Harry How/Getty Images

הקבוצה מלוס אנג'לס חזרה לשחק לראשונה מאז מות האגדה. לברון ג'יימס נשא נאום מרגש, כלל השחקנים עלו עם גופיות 8 ו-24 לחימום, הכרוז הציג את כולם בשמו של ה"ממבה השחורה" ואלו התקשו להסתיר את הדמעות

(גודל טקסט)

לוס אנג'לס לייקרס עלתה לפנות בוקר (שבת) למשחקה הראשון מאז התאונה הנוראית בה נהרג קובי בראיינט בהתרסקות מסוק יחד עם בתו ג'יאנה בת ה-13 ושבעה נספים נוספים, וב"סטייפלס סנטר" נערך טקס סוחט דמעות לזכר אגדת הכדורסל שזכה בחמש אליפויות עם הסגולים-זהובים.

הזמר Usher ביצע את "Amazing Grace", כשמאחוריו זרי פרחים בצבעי הקבוצה ובצורת המספרים של בראיינט, 24 ו-8, כשעל המסך בתקרת האולם הוקרנו המחוות שנעשו לזכרו של "הממבה השחורה" במהלך השבוע האחרון. לאחר מכן, האולם הוחשך לכבוד סרטון הוקרה לקובי, כשברקע נגינת צ'לו מצמררת של הנגן בן הונג, ובמהלך הקטע שארך כשש דקות, לברון ג'יימס וחבריו לקבוצה התקשו להשאיר את העיניים יבשות.

לאחר מכן עלה לברון, שתועד מתפרק בבכי עם קבלת הבשורה על הטרגדיה הנוראית ובימים האחרונים הוסיף לגופו קעקוע במחווה לקובי וג'יג'י. ג'יימס דיבר בפומבי בפעם הראשונה מאז שבראיינט הלך לעולמו, הקריא את שמות כל הנספים ופתח את דבריו באומרו לאוהדי הלייקרס, תוך כדי שהוא זורק הצידה את הנאום שהכין מראש: "אמכור אתכם אם אקריא את החרא, אז אדבר ישר מהלב. אני יודע שקובי, ג'יאנה, ונסה וכל המשפחה מודים לכם מקרב לב. כשאני מביט סביב על האולם, כולנו שבורי לב, כואבים, וכשעוברים דברים מהסוג הזה, הדבר הכי טוב הוא להישען על הכתף של אנשי משפחה. שמעתי על 'משפחת הלייקרס' לפני שהגעתי הנה וזה לגמרי מה שראיתי בשבוע האחרון – לא רק מהשחקנים ומהארגון, אלא מכולם. תודה לכם מעומק הלב".

כולם עלו עם גופיות 8 ו-24 (Harry How/Getty Images)
כולם עלו עם גופיות 8 ו-24 (Harry How/Getty Images)
לברון ג'יימס נואם לזכרו של קובי בראיינט (FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)
לברון ג'יימס נואם לזכרו של קובי בראיינט (FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)

לברון המשיך: "אני יודע שבעתיד תהיה לוויה לקובי, אבל אני רואה בערב הזה חגיגה. חגיגה של הדם, היזע, הדמעות ואינספור השעות והנחישות שלו להיות הכי גדול שהוא היה יכול. הערב הוא חגיגה לכבוד הילד שהגיע לכאן בגיל 18, פרש בגיל 38 והפך כנראה לאבא הכי טוב שראינו במהלך שלוש השנים האחרונות. במילים של קובי – 'ממבה אאוט', אבל במילים שלנו – לא נשכח אותך, אח שלנו".

בהמשך לדבריו של ג'יימס נערכה הצגת שחקני הלייקרס, כאשר הכרוז ב"סטייפלס סנטר" הציג את כל חברי הקבוצה כ"קובי בראיינט" ולאחר שכלל הנוכחים, כולל כמובן שחקני פורטלנד טרייל בלייזרס שהגיעו להתארח, ניגבו את הדמעות, הסגולים-זהובים חזרו לשחק כדורסל.

שחקני הלייקרס התקשו להסתיר את הדמעות (Kevork Djansezian/Getty Images)
שחקני הלייקרס התקשו להסתיר את הדמעות (Kevork Djansezian/Getty Images)
ההופעה של אשר (Kevork Djansezian/Getty Images)
ההופעה של אשר (Kevork Djansezian/Getty Images)

זוכרים את קובי בראיינט:
– פרידה מאגדה: המורשת שהשאיר אחריו קובי בראיינט תיזכר גם בעוד 100 שנים

– מותו של אדם: שרון דוידוביץ' נפרד מקובי בראיינט
– התרסקות המסוק של קובי בראיינט: הנספים האחרים

– לברון ספד לבראיינט: "אמשיך את המורשת שלך, ממבה לנצח"
– הדרבי של לוס אנג'לס נדחה: "ההחלטה נעשתה מתוך כבוד ללייקרס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי