ג'ורדן ספד לבראיינט: "הוא היה כמו אחי הקטן, חלק ממני מת איתו"

מייקל ג'ורדן , ונסה בראיינט
מייקל ג'ורדן , ונסה בראיינט | Kevork Djansezian/Getty Images

אלפים הגיעו לסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס, וחלקו כבוד אחרון לבלאק ממבה. ונסה, שתבעה את החברה בה עבד טייס המסוק ספדה: "הוא היה MVP בלהיות אבא לבנות". פלינקה חשף את השיחה האחרונה שלהם

(גודל טקסט)

קובי בראיינט, וביתו בת ה-14 ג'יאנה נהרגו ב-26 לינואר, 2020, בתאונת מסוק טראגית בה נהרגו תשעה אנשים. הבשורות הקשות על מותו של כדורסלן העבר האגדי הכו ברחבי העולם וגרמו לאבל כבד בקרב מעריצי כדורסל, וכל אחד שה'בלאק ממבה' אצליח לגעת להם בלב. 

הטקס ל'חגיגת החיים של קובי וג'יאנה בראיינט' נערך בסטייפלס סנטר, האולם בו קובי כיכב במשך 20 שנים כשחקן המוביל של הלוס אנג'לס לייקרס, עימם זכה בחמש אליפויות ונבחר ל-MVP של הליגה. קובי היה אייקון של ספורט, שחקן כדורסל מהגדולים ביותר שדרכו על הפרקט, זוכה פרס אוסקר, סופר ואיש עסקים, ומורשתו תיזכר לעשרות שנים. 

ונסה בראיינט, הגישה הבוקר (שני) תביעה כנגד החברה שבה עבד טייס המסוק, על מוות ברשלנות של בעלה וביתו בת ה-14. את הטקס פתחה הזמרת, וחברתו הטובה של קובי, ביונסה עם הופעת מרגשת לעיני אלפי האנשים שהגיעו לטקס ושילמו כרטיסים במחיר של 224$, ההכנסות מהכרטיסים יעברו לקרן הצדקה של קובי 'Mamba Sports Foundation'. גם המחיר לכרטיס היה מחווה לקובי, שלבש את החולצה מספר 24, וביתו ג'יאנה, שלבשה את החולצה מספר 2.







הסטייפלס סנטר (FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)

עדכונים מהטקס –

21:00
 – ג'ימי קימל, מגיש תוכנית אירוח ב-ABC וחברו של בראיינט, הוצג כמנחה של הטקס, אמר כמה מילים לזכרו של קובי והזמין לבמה את אלמנתו של בראיינט, ונסה. בנאום ארוך ושובר לב, ונסה סיפרה על החלומות של ג'יאנה (ג'יג'י), שהתגלתה כשחקנית כדורסל מבטיחה: "היא הייתה משנה בגדול את ענף כדורסל הנשים. זאת הייתה התשוקה שלה. היא רצתה לשנות את הדרך שבה כולם צופים בספורט נשים. היא כתבה טורים בבית ספר והגנה על נשים. היא התלוננה על כך ששחקניות ב-WNBA לא מרוויחות כמו ב-NBA. אני וקובי הרגשנו שהיא הולכת להגיע ל-WNBA ולהיות השחקנית הכי טובה בעולם". 

על בעלה המנוח סיפרה: "קובי מעולם לא היה סלבריטי עבורי, או שחקן כדורסל מצליח. הוא היה האהבה הראשונה שלי מגיל 17.5, הייתי החברה הראשונה שלו, אשתו הראשונה והיחידה, האמא לילדים שלו, החברה הכי טובה שלו והשותפה שלו. הוא היה ה-MVP בלהיות אבא לבנות. או MVD. הוא תמיד אמר לי כמה הבנות שלנו יפות וחכמות, הוא לימד אותם להיות אמיצות ולהתגבר על מכשולים שעומדים בדרכם. הוא היה גורם להם לצחוק ולחייך בכל פעם לפני שהם היו הולכות למיטה. היו לו ידי קסם, הוא היה מצליח להרדים את הבנות תוך כמה דקות. הוא הפך את זה לנוהל". 

21:35 החבר הכי טוב, וסוכנו של קובי בראיינט לאורך כל הקריירה שלו, רוב פלינקה, שהיה גם הסנדק של ביתו, ג'יאנה, עלה לנאום: "המעשה האחרון של קובי בראיינט על כדור הארץ היה הירואי. הוא רצה לעזור לביתם של ג'ון ואליסה אלטובלי, לקסי, להשיג מלגת בייסבול באחת המכללות בקליפורניה. דיברנו בזמן שהוא היה על המטוס, אמרתי לו שאני אעשה הכל כדי לגרום לזה לקרות"
 
 
"כשהשגתי את העבודה שלי כג'נרל מנג'ר של הלייקרס, קובי אמר שהחיים שלנו התהפכו. פתאום אני הייתי זה שטס ברחבי ארה"ב במטוס של הלייקרס, וקובי עבר לעבוד בעולם העסקים. ונסה והוא תמיד היו בודקים מה קורה איתי ועם הילדים שלי, היינו עושים חגים ביחד. זה מה שחברים עושים, קובי היה חבר, כל החיים עד ליומו האחרון. ביום שזה קרה, הייתי אבוד לגמרי. לא יכולתי לדמיין את החיים ללא החבר הכי טוב שלי. התחלתי לחפש תמונות, הודעות קוליות, כל הדברים שעברנו ביחד. אשתי הזכירה לי את הספר שקובי נתן לי,. עליתי לחדר השינה לחפש אותו וראיתי את המילים שהוא כתב בעמוד הראשון: "לאחי, ר.פ, תמיד תזכור ליהנות מהדרך, במיוחד שהיא קשה. אוהב, קובי"
 



22:03 –
שחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים, מייקל ג'ורדן עלה לנאום: "אני מודה למשפחת בראיינט על הזכות לדבר, ולהוקיר את החיים של קובי וג'יאנה בראיינט. קובי היה שחקן כדורסל, איש עסקים ומספר סיפורים. הוא לא שמר כלום, השאיר הכל במגרש. הרבה הופתעו מהעובדה שאני והוא היינו חברים טובים, אז לידיעתכם, היינו חברים מאוד טובים. רבים השוו ביני לבינו לאורך השנים, אבל אני רוצה לדבר על קובי. לכל מי שיש אח או אחות קטנה יודע שאחים קטנים יכולים להיות מעצבנים לפעמים, הם נוגעים לך בדברים, לובשים לך את הבגדים, אבל בסוף הכל מאהבה".

"קובי רצה לדעת הכל על החיים. הוא היה מתקשר אליי, שולח לי הודעות, ב-20:00 בערב וב-3:00 לפנות בוקר. הוא רצה לדעת על הפייד אווי שלי, ההגנה שלי, לפעמים על התקפת המשולש. לילד הזה הייתה תשוקה שלאף אחד לא היה לפניו. תשוקה היא דבר מדהים. אם אתה אוהב מישהו, אתה תילך עד לקצה כדי להגשים אותה. לא משנה מה תצטרך לעשות, אתה תעשה הכל כדי להשיג אותה. קובי בראיינט היה בשבילי אדם שבאמת אכפת לו מהדרך שבה הוא משחק כדורסל. הוא רצה להיות השחקן הכי טוב שהוא יכול להיות. וככל שהכרתי אותו, רציתי להיות האח הגדול הכי טוב שיכולתי להיות".


מייקל ג'ורדן בוכה בנאום (Kevork Djansezian/Getty Images)

 
22:20 – מי שסגר את הטקס, היה שאקיל אוניל, חברו של קובי עימו זכה בשלוש אליפויות: "תמיד לי ולו היה כבוד עמוק ואהבה. היום שבו התחלתי לכבד אותו היה היום שבו שחקנים התלוננו על כך שהוא לא מוסר להם. הלכתי אליו ואמרתי לו: "קובי, אין אני בקבוצה". והוא ענה לי: "אני יודע, אבל יש אותי בקבוצה יבן ז**ה"



"אני בטוח שהוא וג'יאנה עכשיו מחזיקים ידיים והולכים למגרש הכדורסל הקרוב אליהם. הוא ה-MVP של גן העדן. נוח על משכבך בשלום אח שלי, נתראה שוב יום אחד"


זוכרים את קובי בראיינט:
– פרידה מאגדה: המורשת שהשאיר אחריו קובי בראיינט תיזכר גם בעוד 100 שנים

– מותו של אדם: שרון דוידוביץ' נפרד מקובי בראיינט
– התרסקות המסוק של קובי בראיינט: הנספים האחרים

– לברון ספד לבראיינט: "אמשיך את המורשת שלך, ממבה לנצח"
– הדרבי של לוס אנג'לס נדחה: "ההחלטה נעשתה מתוך כבוד ללייקרס"


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי