בשני: טימור חוזר לארנה, הופעות בכורה לסטול ולמקאלום

בר טימור, ים מדר
בר טימור, ים מדר | ברני ארדוב

הגארד ישחק בחוץ לראשונה מול הקבוצה בה שימש כקפטן, שחקני הרכש של הפועל ת"א וירושלים נכללו בסגלים. הפועל חיפה תנסה להתאושש בראשל"צ, גלבוע תקווה להמשיך במומנטום נגד נס ציונה ומכבי חיפה מחכה לבני הרצליה

(גודל טקסט)

ערב גדוש בארבעה משחקים יתקיים מחר (שני) בליגת העל בכדורסל, כאשר במוקד הפועל ירושלים תארח את הפועל תל אביב במסגרת המחזור ה-18. במפגש הראשון והמסקרן, הפועל חיפה תצא למשחק חוץ אצל מכבי ראשון לציון במסגרת המחזור ה-20. בנוסף, שני משחקים ייערכו במחזור ה-22 ובהם גלבוע/גליל תארח את עירוני נס ציונה, בעוד בני הרצליה תשחק בחוץ נגד מכבי חיפה.

הפועל ירושלים – הפועל תל אביב (21:10)

לפני שלושה ימים הקבוצה מהבירה נחלה הפסד ביתי 104:95 בקרב הצמרת מול הפועל אילת השנייה בטבלה, מה שהותיר את דאיניוס אדומייטיס ושחקניו במקום השלישי אחרי שספגו שפל עונתי בנקודות. הירושלמים בוודאי יודעים שרק אחד מארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הוכרע בניצחון ביתי – המשחק בנובמבר 2019 בגביע המדינה, אז המארחת גברה 80:85 על התל-אביביים.

הבשורה המרכזית מבחינת אוהדי הפועל ירושלים שיגיעו לארנה, היא שהם יזכו לצפות בהופעת הבכורה של הרכש הטרי ריי מקאלום, אשר נכלל בסגל של אדומייטיס. מלקולם היל הוא הזר שלא נרשם וכזכור, ג'ייקובן בראון ימשיך להיעדר בעקבות פציעה.

אדם אריאל. י-ם תחזור לנצח? | ברני ארדוב

בצד השני, החבורה של דני פרנקו קטעה רצף של שבעה הפסדים בליגה ביום חמישי האחרון, בזכות 86:95 על באר שבע שבו ג'יימס יאנג כיכב וים מדר בלט לצד בר טימור. עם זאת, האדומים מתל אביב יודעים כי אסור להם לחזור למסלול ההפסדים אם ברצונם לשמור על יתרון על פני יריבותיהם לתחתית, מכבי חיפה ונהריה. מחר יהיה זה הביקור הראשון של טימור בארנה כשחקן אורח: במשחק החוץ האחרון שלו בירושלים, הגארד הישראלי המצוין רשם שבע נקודות ושבעה אסיסטים בניצחון 77:84 של הפועל תל אביב במלחה.

גם בסגל של פרנקו שחקן חיזוק יערוך בכורה – פול סטול, שסיים את ימי הבידוד והחל להתאמן עם הקבוצה ביום שישי האחרון, ילבש לראשונה את המדים של הפועל תל אביב. רג'י אפשואו לא נרשם למשחק בארנה.

פרנקו. יתחיל ברצף ניצחונות מול האקסית? | ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון – הפועל חיפה (19:10)

סגנית האלופה מגיעה בתקופה טובה שבה ניצחה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים בליגה, אם כי הניצחונות הגיעו נגד קבוצות תחתית ומחר התשיעית בטבלה תתמודד מול יריבה שהוכיחה כי מקומה בחלק העליון של הליגה. קרדיט נרחב על השיפור במכבי ראשל"צ מגיע לג'רמי פארגו, שמאז הצטרפותו רושם את ממוצע האסיסטים הגבוה שלו בקריירה בישראל – 7.8 למשחק. ביום רביעי האחרון, הכתומים של גיא גודס הביסו 72:102 את מכבי חיפה, הודות לתצוגה נפלאה של אקיל מיצ'ל.

מנגד, הפועל חיפה שלכל הדעות רושמת עונת חזרה נהדרת לליגה הבכירה, דווקא נוצחה בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים ומגיעה לאחר שתי תבוסות, האחרונה שבהן 96:79 בגלבוע. בסיבוב הראשון, הקבוצה מהכרמל ביצעה קאמבק אדיר נגד ראשון לציון, עם ריצת 2:14 בארבע הדקות האחרונות שהחזירה אותה מפיגור דו ספרתי לניצחון 84:85 דרמטי.

פארגו נראה מצוין מאז שהגיע לראשל"צ | עודד קרני

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה (19:20)

אבישי גורדון ושחקניו חגגו נגד הפועל חיפה במשחק הליגה האחרון שלהם, ומאז המשיכו לשני ניצחונות מוחצים גם בליגה הבלקנית. המאזן ההיסטורי בין החבורה מגן נר לנס ציונה בליגה עומד על שוויון מוחלט: שמונה ניצחונות לכל קבוצה. גלבוע/גליל, שמדורגת חמישית בטבלה, תקווה להמשיך במומנטום החיובי כדי לשמור על מקומה.

הכתומים, מצדם, מגיעים במצב רוח מרומם במיוחד אחרי שרשמו הישג היסטורי בדמות העפלה לפיינל פור היורופקאפ שלשום, בזכות 80:105 גדול על היראקליס היוונית. עם זאת, במשחק הליגה האחרון שלה, קבוצתו של בראד גרינברג חזרה למאזן שלישי לאחר שנכנעה 93:89 להפועל באר שבע. בנוסף, עירוני נס ציונה ניצחה רק באחד מחמשת הביקורים האחרונים שלה בגן נר, אחרי שגברה על גלבוע בשלושה מארבעת משחקי החוץ הראשונים נגדה בליגת העל.

אחרי שחגגה באירופה, נס ציונה חוזרת לליגה | FIBA

מכבי חיפה – בני הרצליה (19:30)

הירוקים חזרו למקום האחרון בטבלה בעקבות התבוסה בראשון לציון, כאשר באותו משחק נעצרו על שפל עונתי של 11 אסיסטים ורומן סורקין רשם את המשחק החלש ביותר שלו העונה, עם 0 נקודות והחטאות בכל 11 הזריקות שלו מהשדה, בנוסף למדד יעילות שלילי (5-) לראשונה בעונה הנוכחית. מכבי חיפה תקווה לקטוע רצף של ארבעה הפסדים לבני הרצליה בכל המסגרות, כולל בגביע המדינה אשתקד כשהקבוצה מהשרון הייתה בליגת המשנה. יחד עם זאת, החיפאים ישאבו עידוד מכך שהקבוצה הביתית ניצחה בכל שמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

הקבוצה של שרון דרוקר מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים, לאחר שנכנעה בביתה 88:80 להפועל ירושלים לפני שבוע – תוצאה שהרחיקה אותה מהשמינייה הראשונה בטבלה. בסיבוב הראשון הרצליה פירקה 77:104 את מכבי חיפה באולם היובל, במשחק שבו ניצחה 9:31 את הרבע הרביעי. יחד עם זאת, היא נוצחה בשלושה מארבעת הביקורים הקודמים שלה ברוממה.

בני הרצליה תחפש ניצחון ברוממה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי