מי תפגוש את מכבי ת"א? נס ציונה וב"ש נועלות את העונה הסדירה

נמרוד לוי, פטריק מילר | דני מרון

בשבת: הכתומים, שיפגשו את הפועל ת"א, זקוקים לניצחון כדי להבטיח את המקום השביעי ולהימנע ממפגש מול האלופה. הקבוצה מבירת הנגב תתארח אצל ראשון לציון, פניני ייעדר מהמשחק של חולון נגד הפועל חיפה

(גודל טקסט)

העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל תסתיים מחר (שבת), עם שלושה משחקים שיקבעו באופן סופי כיצד יראו סדרות רבע הגמר. בבית התחתון, עירוני נס ציונה תצא למשחק חוץ נגד הפועל תל אביב ותנסה לשמור על המקום השביעי בטבלה, שיסדר לה מפגש בפלייאוף נגד הפועל חולן במקום נגד האלופה, מכבי תל אביב. במקביל, מכבי ראשון לציון, שהפסידה אמש בגמר הגביע, תארח את הפועל באר שבע, שגם היא נאבקת על המקום השביעי. בבית העליון, הפועל חיפה תארח את הפועל חולון, כאשר ניצחון יעלה אותה למקום החמישי בטבלה על חשבון הפועל ירושלים.

הפועל תל אביב – עירוני נס ציונה (20:25)

הפועל תל אביב רוצה לסיים את העונה ברגל ימין לעיני הקהל הביתי, והיא מגיעה במומנטום מצוין עם שישה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים. אתמול, היא רשמה 99:100 דרמטי על הפועל באר שבע, הרבה בזכות הצגה של ים מדר, שקלע שיא קריירה של 29 נקודות. זו הכמות הגדולה ביותר שקלע שחקן ישראלי של האדומים בליגה הבכירה מאז שמעון אמסלם ב-1999. ג'סטין טילמן המשיך גם הוא בעונה הנהדרת שלו, והוסיף 28 נקודות.

מנגד, עירוני נס ציונה הפסידה במשחקה האחרון לבני הרצליה לאחר עשרה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. למרות ההפסד, הם שבו למקום השביעי בעקבות הניצחון של האדומים על הקבוצה מבירת הנגב, וכעת הם תלויים בעצמם בכל הנוגע למאבק על המקום השביעי, שמשמעותו מפגש ברבע הגמר מול הפועל חולון. נמרוד לוי, שלא ירד מהפרקט לכל אורך 40 הדקות נגד הרצליה, הוביל עם 26 נקודות, והפעם הוא יקווה שיכולת טובה שלו תתורגם לניצחון של הכתומים.

ים מדר | אודי ציטיאט

מכבי ראשון לציון – הפועל באר שבע (20:25)

מכבי ראשון לציון איבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף, ומחר היא תערוך את משחקה האחרון לעונה, יומיים לאחר ההפסד 86:69 למכבי תל אביב בגמר גביע המדינה. כשהוא עם זר אחד בלבד בסגל, וללא נועם דוברת הפצוע, גיא גודס יכול לשאוב עידוד מהיכולת של טל פלד הצעיר. השחקן בן ה-18 קלע 23 נקודות במשחק הליגה האחרון, הוא הכתומים הפסידו להפועל תל אביב, ובגמר הגביע נגד הצהובים הוא קלע 11 נקודות, כולל 3 מ-3 מחוץ לקשת.

במחזור שעבר, הפועל באר שבע ירדה למקום השמיני, ואם תסיים בו, היא תפגוש ברבע הגמר את מכבי תל אביב. ניצחון שלהם, בשילוב הפסד של נס ציונה, יעלה אותם למקום השביעי בטבלה. הקבוצה של רמי הדר ניצחה בשני המשחקים הקודמים העונה בליגה בין הקבוצות. עם זאת, במפגש גביע המדינה ובשתי התמודדויות בליגה הבלקנית, דווקא הקבוצה של גיא גודס הייתה זו שיצאה עם ידה על העליונה.

איגור קולשוב, עוז בלייזר | דני מרון‎

הפועל חיפה – הפועל חולון (20:30)

עד כה, הפועל חיפה ניצחה פעם אחת בלבד בבית העליון, ובמשחקה הקודם היא הובסה 123:97 אצל הפועל אילת. אם תפסיד לחולון, הקבוצה של אלעד חסין תסיים במקום השישי ותפגוש בסדרת רבע הגמר את הפועל גלבוע/גליל. אם היא תצליח לנצח, היא תטפס למקום החמישי ותפגוש ברבע הגמר את הפועל אילת. הסיכויים הם לטובתם, מכיוון שהם מחזיקים במאזן הבית השלישי בטיבו בליגה (3:10), בעוד מאזן החוץ של הסגולים עומד רק על 7:7.

הפועל חולון הבטיחה את המקום השני לאחר שגברה בחוץ על הפועל גלבוע/גליל בקרב ישיר על המקום השני. סי ג'יי האריס הצטיין עם 21 נקודות, בעוד הזר החדש, מיכאל סוקולובסקי, המשיך להרשים במדים החדשים עם 14 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. עוד שחקן שערך הופעת בכורה (מחודשת) אצל סטפנוס דדאס הוא ג'ו אלכסנדר, שהסתפק בחמש נקודות. לאחר תוצאות משחקי הבית התחתון שייערכו במקביל, הסגולים ידעו אם הם יפגשו ברבע הגמר את עירוני נס ציונה או את הפועל באר שבע.

סי ג'יי האריס, עדי כהן סבן | לילך וייס

לקראת המשחק, הקבוצה הודיעה כי גיא פניני ייעדר מהמפגש. השחקן סובל מכאבי גב ובהחלטה משותפת של הצוות המקצועי והרפואי הוחלט לאפשר לו מנוחה. מאמן הקבוצה, סטפנוס דדאס, התייחס למשחק הקרוב: "יש אצלנו מספר שחקנים מובילים שסוחבים פציעות קלות ועייפות. ננסה להשתמש מחר בכל הסגל שלנו ולתת צ'אנס לכל השחקנים. ננסה להילחם עם המגבלות שיש לנו מול הפועל חיפה, אבל הכי חשוב זה שנגיע רעננים למשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף ביום שלישי".

גיא פניני | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי