"יוסי בניון הוא הראשון שצריך ללכת, הכשל התחיל ביום שהוא מונה לתפקיד"

play
יוסי בניון | מאור אלקסלסי
מחוץ לקווים, 24.3 12:15

אורי אוזן ביקר את המנהל המקצועי של נבחרת ישראל ב-103FM: "אם נמשיך למנות אנשים שאולי היו שחקנים גדולים בעבר אבל הם לא מנהלים טובים בהווה, אנחנו לא נצליח. יוסי בניון נכשל בכל פרמטר"

(גודל טקסט)

אחרי המפלה הכואבת של נבחרת ישראל שתראה גם את יורו 2024 בגרמניה רק דרך הטלוויזיה, שחקן העבר ופרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והבהיר מי לדעתו האשם המרכזי: "יוסי בניון הוא הראשון שצריך ללכת, אני חשבתי שהוא צריך ללכת כבר ביוני".  

אוזן הסביר: "הכשל של הנבחרת הוא מתמשך והוא התחיל ביום שבניון מונה למנהל המקצועי. מהיום הראשון שלו בתפקיד הוא פשוט רב עם כל מי שזז, אם זה מרקו בלבול שאני מכיר אותו כל כך הרבה שנים ואני לא יודע איך אפשר לריב איתו. ואז למנוע מהמאמן את הסגל הכי טוב שאפשר, שזה בדיוק ההפך ממה שמנהל מקצועי אמור לעשות. וגם קיבעון מחשבתי בכל הנוגע לשיטת המשחק וחוסר התאמה ליריבים. לצערי זה הגיע לשיא מול איסלנד עם כמה החלטות הזויות, ואפילו רבו גם עם שון וייסמן שלא הגיע. בסוף, מנהל מקצועי אמור לתת שקט לנבחרת, לספק למאמן את הסגל הכי טוב ולשמש לו כתף ועזרה מבחינה מקצועית. בניון נכשל בכל פרמטר".

האזינו לדברים

על אי לקיחת האחריות: "אלון חזן בעצם ההחלטות שלו לשים את אוסקר גלוך על הספסל ואת דור פרץ כ-6, ואני בטוח שהוא רצה להצליח, הוא לקח את כל האחריות עליו. זה גם משהו שמפריע לי – עד עכשיו לא שמעתי, וזה מחלחל כנראה גם מלמעלה ולא רק בספורט, 'אני אחראי'. יכולנו והיינו צריכים להיראות הרבה יותר טוב. זו הופעה שעשתה נזק גדול. בסוף אתה צריך להשתמש בכלים הכי טובים שעומדים לרשותך ולא התמודדנו עם איטליה, אנגליה, גרמניה וספרד".

אלון חזן עם יוסי בניון | אודי ציטיאט

על הסיכוי להעפיל לטורניר גדול: "המטרה של נבחרת ישראל צריכה להיות 2028. הדור הזה הוא מאוד מוצלח ואין על זה עוררין, מעולם לא היה לנו דור כזה. ברור שגם אם אנחנו מקום שני באירופה בנוער זה לא אומר שנגיע לגמר יורו בוגרות, אבל זה כן אומר שנהיה נבחרת יותר טובה מבחינת איכות שחקנים. המטרה של הצעירות היא להוציא שחקנים לאירופה כדי שבגילאי בוגרים הם ישחקו בקצב יותר גבוה. זה שנבחרת ישראל עלתה למשחק מול איסלנד עם תשעה שחקנים מהליגה המקומית וציפתה לנצח, זה חוסר הבנה של המקצוע. אי אפשר לנצח עם שחקנים מהליגה שלנו, שזו הליגה שאני הכי אוהב בעולם, הקצב פה לא מתאים. באיסלנד אף אחד לא היה מהליגה האיסלנדית. מה שקרה עם הנבחרות הצעירות גורם לשחקנים שלנו לצאת החוצה, בזכות האליפויות האלה השחקנים שלנו מסומנים. מעולם לא יצאו כל כך הרבה שחקנים צעירים בשנה אחת מישראל – אוסקר, למקין, חלאילי ואני מקווה שגם טוקלומטי.

"ברגע שיהיו לך בהרכב לפחות 90 אחוז שחקנים שמשחקים מחוץ לישראל, תוכל לפנטז על יורו. מה שקרה בצעירות אולי יאפשר לך את זה בעתיד. אם זה לא יקרה, אנחנו לא נעלה. אם נמשיך להתבסס על הליגה המקומית ולמנות אנשים שאולי היו שחקנים גדולים בעבר אבל הם לא מנהלים טובים בהווה, אנחנו לא נצליח. שינו זוארץ צריך למנות מישהו שלפחות ייתן למאמן את הכלים הכי טובים שיש לו. מה שקרה בטורניר הזה, לא מספיק שאנחנו פחות טובים גם באנו למשחק הזה עם ידיים קשורות מאחורי הגב".

יוסי בניון | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי