היקה התנצל: "מכבדים יהודים באלבניה, אני נגד מלחמות"

יחמיר היקה
יחמיר היקה | Gettyimages

הקשר האלבני ינחת בשבת, אבל עוד קודם לכן פרסם מכתב הבהרה לאוהדים שמצאו פוסט שפרסם בעבר נגד ישראל. התלבטות בהרכב לקראת באר שבע (שבת 18:10, ספורט4) בין ניקו אולסק לאיילון ירושלמי

(גודל טקסט)
לאחר שתי תוצאות תיקו נגד בני יהודה ומכבי חיפה, מכבי נתניה תצא מחר (שבת 18:10, שידור ישיר בספורט4) לאצטדיון טרנר למפגש נגד הפועל באר שבע, לה לא הפסידה העונה, במטרה לבסס את מקומה בפלייאוף העליון. עם זאת, יממה לפני המשחק התחוללה סערה בעיר היהלומים בעקבות פוסט שפרסם בעבר הרכש החדש יחמיר היקה.


עוד לפני הגעתו ארצה, הספיק הקשר החדש לכתוב הערב פוסט לאוהדי הקבוצה ובו הוא התנצל על דבריו נגד ישראל בעבר. האוהדים, אשר בדקו את החשבונות שלו ברשתות החברתיות, הופתעו לגלות פוסט ששיתף לפני מספר שנים ובו קריקטורה אנטי ישראלית. הערב, ולאחר פניות מצד אוהדי הקבוצה, הבהיר הקשר את עמדתו לגבי ישראל, לאחר מספר פניות של אוהדים. יש לציין, שגם בקבוצה התרשמו לטובה מהיקה, אשר הבהיר בשיחות איתם כי טעה בעבר ולא הייתה בו כוונה לפגוע.


כאמור היום הוא גם פנה לאוהדי נתניה וכתב בין השאר: "אני רוצה להבהיר שאין לי דבר נגד ישראל. כשהייתי בישראל עם הנבחרת מאוד נהניתי וצברתי חוויות טובות. אני נגד מלחמה ונגד הרוגים משני הצדדים. אני רוצה להתנצל אם התמונה ששיתפתי פגעה – באלבניה יש כבוד רב ליהודים ובמלחמת העולם השנייה עזרנו להציל יהודים רבים מהשואה. אני מתרגש להגיע לישראל, ללמוד על המדינה והכי חשוב לעזור למכבי נתניה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dear Maccabi Netanya Fans, I would like to make something very clear. I have nothing against Israel or its people. In fact, In my several trips to Israel as a member of the national team, I have had very good experiences and have really enjoyed my short time there. I am against war and innocent people dying on both sides. I would like to apologize if the pictures I posted many years ago have offended anyone, that was not my intention …In my country we have a lot of respect for the Jewish people and in World War II we helped save Jewish people from the Holocaust. I am very excited to get to Israel and learn more about the country and most importantly help Maccabi Netanya achieve its goals and make the fans happy. I hope we can all unite and Yalla Netanaya

A post shared by Jahmir Hyka (@jahmirhyka10) on



עוד בנושא היקה, בנתניה מנהלים החל מהבוקר מרתון שיחות כדי להשיג את טופס השחרור שלו מארה"ב מכיוון שאם לא ישיגו את השחרור היום במועדון ייאלצו לחכות עד יום שני בשל ימי החופש בארה"ב והרצון הוא להסדיר את רישומו כמה שיותר מהר. בכל אופן, הקשר האלבני צפוי לנחות מחר בישראל ולא ישחק נגד ב"ש.


היקה צפוי להרוויח משכורת שאותה עתיד היה להרוויח חן עזרא, כשבקבוצה סיפרו שלא ירדו סופית מרעיון קשר באר שבע אך הם מודעים לעובדה שאם עד עכשיו לא סידר את תנאיו מול האלופה, כנראה שלא יעשה זאת. "אנחנו סגרנו את התנאים מול חן, כך שאנחנו לא הבעיה", סיפרו במועדון. "אם הוא יבוא או לא יבוא זה כבר תלוי בו".


יחמיר היקה. צפוי להרוויח את המשכורת שהיה אמור לקבל חן עזרא (Gettyimages)
יחמיר היקה. צפוי להרוויח את המשכורת שהיה אמור לקבל חן עזרא (Gettyimages)


ובחזרה למשחק נגד האלופה היוצאת. צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה תרגלו מספר הרכבים במהלך האימון המסכם, ושינוי אחד צפוי להתבצע כשויקי כחלון, ששב מהרחקה, יפתח במקומו של מוחמד זבידאת בעמדת המגן הימני. בקישור ובחלק ההתקפי נראה שרק מקומם של עלי מוחמד ופאטוס בצ'יראיי מובטח, כאשר צוות המאמנים עשוי גם לחלק את הכוחות בין השחקנים לאור משחק הגביע ביום שלישי נגד מכבי פתח תקווה.


לצוות מספר התלבטויות: האם לפתוח אם ניקו אולסק או איילון ירושלמי, ואז סתיו פיניש יתופקד כקשר האחורי, האם לפתוח עם גבי קניקובסקי או אביב אברהם, וההתלבטות האחרונה היא בין גיא מלמד למוטי ברשצקי, שעשוי לפתוח כחלוץ שני או במערך של חמישה קשרים.


עוד במכבי נתניה, דידייה קוגבנייה המריא אמש למולדתו טוגו, לסידורים אחרונים לפני הצטרפותו בעסקת ההשאלה לעונה וחצי לדילה גורי הגיאורגית. בינתיים, שמו של חלוץ בני יהודה דור ג'אן עלה במועדון.


חן עזרא.
חן עזרא. "אם הוא יבוא או לא, זה תלוי בו" (דני מרון)


הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, ברנקו ורגוץ', ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, סתיו פיניש, ניקו אולסק (איילון ירושלמי), גבי קניקובסקי (אביב אברהם), מוטי ברשצקי (גיא מלמד), פאטוס בצ'יראיי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי