מבצע חשאי: כך צירפה מכבי נתניה את אלמוג כהן

אלמוג כהן
אלמוג כהן | Gettimages

מאחורי הקלעים: הרצון של סגל לצרף "שם גדול", המו"מ שעלה על שרטון שעות לפני הסיכום וההודעה לבכר. אחיו, אמיר: "המטרה? מבחינתי להיות באירופה". חיפה הציעה להשאיל את מנחם, הקבוצה תפתח עונה עם ארבעה זרים?

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה תשלים במהלך היום (חמישי) את ההחתמה המשמעותית שלה בשנים האחרונות, כאשר הקפטן לשעבר ושחקן אינגולשטאט בשש השנים האחרונות, אלמוג כהן יחתום לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת ויהיה להחתמה המרכזית של חלון ההעברות עד כה.

בנתניה בונים על צירופו, ביחד עם חתימתו של רועי קהת שצפוי לחתום לשנתיים עם אופציה לעונה או שתיים נוספות אולי כבר היום, כצעד שיזניק את הקבוצה קדימה ויאפשר לה להיאבק בחלק העליון של הטבלה, אך בכל זאת במועדון נזהרים מהצהרות: "לא נצהיר בשלב כזה על כך שניאבק על תארים כי זה לא מכבי נתניה. המטרה הגדולה שלנו היא להעפיל לפלייאוף העליון ובעיקר לראות בכל משחק 6,000-7,000 אוהדים. זה נשמע קלישאתי, אבל זו האמת. רק אם נביא כמות כזאת בכל משחק, נוכל לשחזר את ההצלחה ולבנות קבוצה טובה לשנים הבאות", אמרו.

כדי להסביר את ההחתמה של כהן, צריך לחזור לתחילת הקיץ, לרגע בו החליט הבעלים אייל סגל, או יותר נכון הבין, שעליו לצרף שם גדול בקיץ הנוכחי למכבי נתניה. סגל ידע שהקבוצה צריכה לעשות צעד אחד קדימה, כשעוד לפני שידע שיהיה זה כהן, שמר על קשר עם הקשר, במיוחד לאחר מותה של אימו.

בחודש האחרון, כשהבין שהקשר בן ה-30 מתחבט לגבי עתידו, השיחות הפכו תכופות יותר וכפי שפרסמנו לראשונה החלו בנתניה לבחון את האופציה שנראתה אז בעלת סיכוי נמוך. בשבוע האחרון, לאחר שהבין סגל שכהן כבר שוקל בכובד ראש בצורה סופית לחזור לארץ, השיחות הפכו לרציניות יותר והחל מסוף השבוע האחרון חל מפנה. התנאים הכלכליים סוכמו, כהן לא הביע התנגדות והמכשול היחיד היה הצעה עתידית מהליגה הגרמנית בחוזה לשנתיים ומעלה, כפי שדרש הקשר.


קשר רציף עם סגל עוד לפני הרעיון להחזירו בקיץ. כהן (אודי ציטיאט)

ביום שלישי בלילה כבר הגיעו הצדדים לסיכום, אלא שאתמול בבוקר, עקב מחלוקות כאלה ואחרות, חלו קשיים במו"מ שכמעט הגיע לידי פיצוץ. למעשה, אתמול בשעות הבוקר בנתניה כבר החלו להפנים שהקשר לא יצטרף, אלא שאז כהן טלפון לאייל סגל ואמר לו: "אני חוזר הביתה". כהן עוד ביקש להרים טלפון אחרון למאמן הפועל ב"ש, ברק בכר, ולהודיע לו על בחירתו ביהלומים. כאמור היום הוא כבר יחתום במועדון ויקבל את סרט הקפטן, כשגם המספר 8 עמו הוא מזוהה צפוי לעבור אליו מרשותו של הקשר יחמיר היקה.

"אני חושב שזו בחירה טבעית שבאה מהבטן ומהרגש. בחירה של אדם שגדל והתחנך וגם התפתח כשחקן במועדון. הוא שומר על ערכים וחוזר למועדון שנתן לו את הבמה. את הקריירה המפוארת שלו הוא עשה כשחקן צעיר במכבי נתניה", סיפר אחיו של אלמוג, אמיר בשיחה עם ספורט1 לאחר הסיכום.


האכזבה של ב"ש:
"אני יכול להבין אותם. אלונה מאוד רצתה את אלמוג בב"ש. מאידך, צריך להפריד בין הדברים. אני ואלמוג גדלנו והתחנכנו בב"ש כנערים. אם נתייחס לצד המקצועי, אלמוג מעולם לא שיחק בהפועל ב"ש. הוא בזהות מוחלטת עם מכבי נתניה, מצד שני לא נתכחש לזה שאלמוג היה אוהד הפועל ב"ש בילדותו. כולנו מתבגרים מתישהו ומבחינתנו כאנשים מאמינים יש דבר כזה שנקרא הכרת הטוב. העיר ב"ש עשתה לנו טוב, אהדנו את הפועל ב"ש, אבל אין אחוז אחד להפועל ב"ש בקריירה של אלמוג".


"להפועל ב"ש אין אחוז בקריירה של אלמוג, הוא בזהות מוחלטת עם מכבי נתניה" (עודד קרני)

עזיבת גרמניה: "הוא יכול היה להיות שם אם הוא היה רוצה. הצעה ארוכת טווח לא הגיעה וראינו בנתניה מקום שאפשר לעשות בו דברים יפים. הוא בן 30 ועד גיל 35 הוא ישחק כשחקן פעיל. לאחר מכן הוא יביא את הכישורים שלו בתפקיד המקצועי שיהיה מיועד לו. בלב שלם אני יכול להגיד שאלמוג מאוד מתחבר לתפקיד של מנהל מקצועי. לא נבוא ונדבר על הבוגרים כי הזמן יעשה את שלו, אבל בטח שהוא יכול להיות מנהל מקצועי במחלקת הנוער".

הציפיות: "אף אחד לא בא עם אקדח על הרקה. לדברים ייקח זמן להתחבר והם ייעשו בצורה מקצועית. יש צוות מקצועי שאני מכיר ומחובר אליו מתוקף היותי באיגוד המאמנים. גם סלובו וגם שי מוכיחים את עצמם תקופה ארוכה ואני בטוח שבשקט בשקט הם יעשו את העבודה הנכונה כדי להביא את נתניה למקום שהיא ראויה להיות בו – מבחינתי לפחות זה להיות באירופה".


כהן. ישוב לפחות למפעל אירופי כשחקן מכבי נתניה? (AFP)

מלבד הצטרפותו של כהן וההגעה העתידית של רועי קהת, הרכש השלישי של נתניה בימים הקרובים צפוי להיות בלמה הספרדי של נאה סלאמיס, רומן גולובארט. קבוצתו של השחקן בן ה-27 זכתה אתמול להצעה שלישית מנתניה, שצפויה הפעם לרצות אותה ולאפשר לבלם את מבוקשו, לחתום במכבי נתניה. החוזה צפוי להיות לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, סיפרו בנתניה. "יש קבוצה מעבר לים שרוצה אותו. קיבלנו הצעה חדשה ועדיין לא הוחלט על ידי הדירקטוריון כיצד לפעול. ההצעה קרובה למה שהמועדון דורש, אבל אני לא יכול לדבר בשם ההנהלה", אמר דובר המועדון מקפריסין.

השחקן הרביעי אשר על צירופו עובדים בנתניה הוא סאן מנחם, מגנה של מכבי חיפה שעל מועמדותו פרסמנו כאן. בניגוד לקהת, אשר הגיע להבנות על שחרורו והפך לשחקן חופשי, מנחם, אשר רוצה גם כן להשתחרר לחלוטין מחיפה, מתקשה להגיע להבנות עם הירוקים. בימים האחרונים הציעו הירוקים ליהלומים לשאול את השחקן ולא לקבלו כשחקן חופשי, דבר אשר כרגע נדחה על הסף.

בכל אופן, המטרה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה היא שכהן, גולובארט, מנחם וקהת יצטרפו עד פתיחת העונה ב-30.6 ולמעשה להשלים סגל כמעט מלא עד יום ראשון הבא. בנתניה נערכים לכך ששיטת המשחק העונה תהיה יהלום, אך בכל מקרה עדיין מגלים עניין בחן עזרא, שגם נכח בחתונתו של המגן ויקי כחלון אתמול והצהיר כי הוא מעוניין לשוב לנתניה, בכפוף לשחרורו מהפועל ב"ש. בכל אופן, התכנון של נתניה כעת הוא לשחק עם ארבעה זרים, כך שזר חמישי יגיע אם וכאשר לאחר פתיחת משחקי גביע הטוטו וניסויי הכלים. בהחלט אפשרי שיהיה מדובר בשחקן לא יקר, כזה שלא יכביד על תקציב המועדון.


מנחם. קהת צפוי לחתום, גם המגן יתיר את חוזהו בחיפה? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי