בין קריסה מנטלית לשפיות זמנית: כך הפועל ת"א תרוויח את מאור בוזגלו

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | עדי אבישי

הוא הגיע על תקן ה'כוכב' אחרי שמכבי חיפה הציבה לו אולטימטום, אבל איבד את מקומו בהרכב וחזר לרוץ באימונים כמו שחקן שעלה מהנוער. למרות הקשיים ואי התאמתו למערך, אביטן מאמין: "השחקן המרכזי שלי"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הדקות שבהן מאור בוזגלו המתין למצלמות אחרי התבוסה להפועל חיפה הרגישו כמו נצח. וזה מעניין, אומרים בהפועל תל אביב, שהוא אגר הרבה בבטן ולא יודע לשמור על איפוק. "שיחקנו כמו ילדים", אמר MB11 לכלי התקשורת שהמתינו במקום. ובאותה הפועל, זאת שהעונה לא יודעת לשמור על יציבות ולא על פאסון, התחילה חגיגה. זה התחיל כשאחד מאנשי הצוות, מספרים שם, לחש על אוזנו של ניסו אביטן שבוזגלו כיוון את האש אליו. "הרי אם שיחקנו כמו ילדים, אתה אחראי לכך", היה המסר. "שטויות", אמר לו אביטן. "אתה כנראה לא מכיר את מאור".

אז כן, הפועל תל אביב של העונה נעה על קו התפר הדק שבין קריסה מנטלית לשפיות זמנית. זה קורה בזכות היציבות שמנסה ניסו אביטן להוביל, כפי שעשה בהפועל חדרה וכפי שאתם בוודאי רואים עד עכשיו, זה לא תמיד עוזר לו. שם, בהפועל, הדברים קשים הרבה יותר. הרבה שיחות יש לו, למאמן, עם בוזגלו העונה. במשחק האחרון הוא הושיב אותו לשיחה רגע לפני כדי להסביר לו שהוא לא יעלה בהרכב. בוזגלו קיבל את זה, ויום למחרת התבוסה, אחרי שניסה להזיז לשחקנים משהו בלב, הוא הגיע לאימון ורץ כמו שחקן שעלה מהנוער. בינואר, הילד ענק יהיה כבר בן 32, אבל בהפועל הזמן עצר מלכת, אז מי בכלל סופר?

על הפציעות קשה לו עדיין לדבר. אפריל 2017 הסתיים עם קרע בצולבת. שבעה חודשים לקח לו לחזור כל הדרך למועדון בו גדל, מכבי חיפה. הרומן ההוא לפני שנתיים החל בתקיעת חצוצרה ודיבורים על אליפות, אבל הסתיים אחרי חמישה משחקים בלבד, עם פגיעה ברצועה הצולבת שהשביתה אותו. עשרה חודשים לקח לו לחזור למגרשים כל הדרך להרכב של בית"ר ירושלים, עד שהעונה, אחרי משא ומתן ארוך עם חצי ליגה, הוא מצא את עצמו בהפועל ת"א – קבוצת תחתית טיפוסית של ניסו אביטן. 2014/15 הייתה העונה האחרונה שכבש מאזן דו ספרתי של שערים, אבל הוא עדיין סופר בעיקר בישולים. באירופה, אתם זוכרים, הוא אוהב לכבוש יותר. שער מול אינטר וסהות'המפטון בליגה האירופית,  צמד במשחק הידידות נגד אתלטיקו מדריד. ומאז, חמישה משחקים בהרכב בלבד מתוך שמונה בליגה, מעידים שהמילה שחקן מוביל בהפועל תל אביב של העונה כמעט לא קיימת.

בוזגלו בירוק. לצערו, זו התמונה שיזכרו מהרומן (דני מרון)

על סיפור המעבר להפועל אפשר לכתוב עוד כמה פרקים בסדרה המצליחה. במכבי חיפה סיפרו השבוע כי לא אהבו את ההתערבות של האב בקבוצה. הפעם, בניגוד לעבר, מאז השיחה בינו לבין יעקב שחר, שזימן אותו לפגישה חשאית שמהר מאוד דלפה בזכות אוהדים, עברה יממה אחת עד שנפל הפור. שחר הניח בפניו דף נייר. 200 אלף דולר, הוא כתב עליו והוסיף "טייק איט אור ליב איט". מאור ביקש זמן לחשוב, האב סימס לגורמים במועדון בניסיון לשפר את ההצעה, והפור נפל – בוזגלו לא יחזור יותר למכבי חיפה. "בניגוד לפעם הקודמת, שחר רצה חתימה שקטה. בלי חברת הפקה, בלי צילומים, בלי האבא. באותו רגע שהוא ביקש לחשוב, ידענו מה יקרה. זה נגמר", סיפר השבוע גורם בקבוצה, כמה ימים לפני המפגש הטעון בניהם. "שיקמנו אותו אחרי הפציעה ההיא, הוא היה צריך להישאר. אבל עזוב, זה היסטוריה. עכשיו הוא בהפועל".

ניסו אביטן הכיר אותו מהרחוב הספורטיבי בבאר שבע. הוא התעקש אצל הניסנובים, ששילמו כסף כדי להביא אותו מהדלת האחורית. שום דבר לא מרגש את הילד, אז אל תתפלאו אם הפרפרים יעברו עוד לפני המשחק מול מכבי חיפה. "בניגוד לשחקנים אחרים", הבהיר אביטן אחרי התקרית ההיא בשבת. "שתמיד מרגישים בסדר ומישהו אחר אשם כל הזמן – הוא הלך הביתה מתוסכל וזה בסדר. מה שהוא אמר מראה שאכפת לו, אני מעדיף שחקן כזה על שחקנים שזורקים אחריות".

בהפועל יש לא מעט שחקנים שזורקים אחריות, וכדי לבחון איפה בוזגלו נמצא על הסקאלה הזאת שוחחנו עם גורמים ושחקנים בהפועל תל אביב. השיחות אצל אביטן, לטענתם, הפכו לדבר שבשגרה. לאחרונה, דווקא אחרי המשחק האחרון בו הוא לא פתח בהרכב, לאביטן היה חשוב להבהיר לו מה דעתו המקצועית. "זה נכון, כי אני עדיין מאוד מאמין במאור, הוא השחקן המרכזי של הפועל תל אביב", אמר לנו אביטן בקצרה השבוע לקראת פרסום הכתבה.


בוזגלו מתקבל כגיבור בחודרוב. עדיין לא פרע שטרות (יוני אריאלי)

אז למה בכל זאת, אנחנו שואלים, בוזגלו לא פתח במשחק האחרון. שאלנו את אנשי הפועל. "הבעיה עם בוזגלו היא שהוא לא משחק על הקו תמיד. זה, והיכולת של השחקנים מסביב", סיכם לנו גורם בקבוצה בקצרה. ובעצם, מה אנחנו צריכים את אנשי הפועל כשברקע מופיעה תמיד דמות האב? "הבעיה עם אנשים בישראל היא שיש להם זיכרון קצר, שכחו מה קרה בשלוש השנים האחרונות", ניתח יעקב בוזגלו את מה ששמענו בחדרי חדרים. "תראה, היום מאור לא בתקופה הכי טובה. הוא צריך לספק יותר את הסחורה, הוא צריך לרצות. אתה שואל אותי מה חסר לו? בוא נגיד שכרגע קשה לו עם המעבר הזה. החבר'ה עדיין לא ממש מחוברים, יש כמה שחקנים שצריכים להבין את המשחק".

אתה עדין. בשיחות עם גורמים בהפועל אמרו לנו בפירוש: הוא לא תמיד משחק בתפקיד שלו. מאור צריך לשחק בכנף.
"אני יכול להסכים איתך חלקית, אבל אנחנו לא קובעים. המאמן קובע שיטה וסגנון, הכוח של מאור הוא על הקו, זה נכון אפילו עם רגל מחוץ למגרש. כרגע השיטה היא עם שני חלוצים. הקו זה הכוח שלו".

ראינו אותו גם על הקו.
"כן, אבל לפעמים מאמן אומר לך לבוא פנימה כדי לפתוח לשחקן, אז הוא עושה את זה. ברגע שיהיה תיאום טוב, הפועל ירוויחו. כשהקבוצה טובה ומנצחת, גם הגרועים טובים. אבל כשהקבוצה לא טובה, הטובים הופכם לגרועים. הבנת?".

הבנו, ממשיכים הלאה. לאלישע לוי. מי שאימן אותו באדום של סכנין ובאר שבע, האיש שאצלו הוא הביא מספרים דו ספרתיים שתי עונות ברציפות – המספרים הטובים ביותר בקריירה. "מאור הוא אחד השחקנים הטובים שאימנתי, אצלי הוא היה בשיאו, השיא בעונת הפריצה בסכנין, ואחר כך חזר מבלגיה לבאר שבע. קשה לשפוט אותו היום, כי הוא עבר שתי פציעות בצולבת. אני רואה שהוא בריא, אבל הוא צריך זמן ואיזון". "איזון?", שאלנו. "מאור הוא אחד המוסרים הטובים ואין לי בעיה גם עם הניידות שלו. אבל כי כדורגל הוא משחק קבוצתי, המערך צריך להיות מאוזן כדי ששחקנים כאלה יבואו לידי ביטוי". מסקנה ראשונה מהשיחות עד עכשיו: אביטן צריך לאפשר לבוזגלו לשחק בקו ולא להגביל אותו. או כמו שאמר לנו אחד ממאמניו לשעבר: "בוזגלו הוא לא שחקן שיעשה הרבה הגנה ולא הצטיין בזה גם כשהיה בריא. פיזית, הוא לא במלוא הכוח שלו. אין לו בעיה לרוץ ולהתאמן כי הוא שחקן שלא מתייאש, אבל אביטן צריך להבין: צריך להתאים את המערך וסגנון המשחק לבוזגלו, ולא את בוזגלו למערך ולסגנון המשחק".

בוזגלו בפעולה. צריך לשחק בקו ורק בקו (דני מרון)

זיו שילון, לוחם עופרת יצוקה שאיבד את ידו השמאלית, הגיע השבוע למתחם האימונים בחודרוב. אחרי התבוסה, אביטן פנה אליו כדי שיקיים שיחת מוטיבציה לשחקנים ויסביר להם איך מתמודדים עם בעיות ולמה אסור להתייאש. קרע בצולבת של בוזגלו, קרע בחדר ההלבשה של הקבוצה שלו – מה זה משנה, הסבירו לנו השחקנים – שיחה אחת עם קצין חטיבת גבעתי לשעבר, יליד באר שבע של אביטן, עשתה את שלה. בוזגלו התרגש. הוא קם כדי להעניק חולצה חתומה וביקש את רשות הדיבור מהמאמן. "פתאום הדברים שלנו נראים פשוטים", אמר לו, אבל כיוון לשחקנים. "אנחנו רק צריכים לחזור לשחק כדורגל כמו שאנחנו יודעים".

זאת הפעם השניה שבוזגלו מכוון השבוע לשחקנים. בשבועות האחרונים הוא הפך יותר דומיננטי בחדר ההלבשה ואביטן אוהב את זה. עכשיו, כשהכסא שלו, של המאמן, מתנדנד בשבועות האחרונים, הוא מבין שכדי לקבל חדר ההלבשה בריא צריך מוטיבציה ואת בוזגלו בשיא. זה עדיין לא מבטיח לו חולצת הרכב קבועה, בעיקר בגלל שאביטן עדיין נע בין דפוסי השיטה אבל שיחה בה הובהר לו שהוא צריך להוביל את הפועל תל אביב, כבר נעשתה.

"מאור בכושר ירוד כמו כולנו, אין אצלנו אחד שאתה יכול להגיד שהוא 'וואו'", סיכם השבוע גורם בהפועל. "הוא מאוד דומיננטי גם עכשיו. כשאביטן הזיז אותו הצדה, הוא לקח צעד אחורה והבין ולמחרת הגיע עם אנרגיות חדשות. אם אתה שואל אותי, אביטן עדיין מחפש את הנוסחה הנכונה שתאפשר לו להוביל את הפועל". אין טיימינג טוב יותר, הם אומרים, מלסדר לו מפגש טעון עם מכבי חיפה.


בוזגלו עם דמארי ואינברום. כולם בכושר ירוד (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי