הקרע אחרי יום כיפור והפיצוץ עם אצילי: מה קרה באפואל ניקוסיה?

בן שהר , עומר אצילי | https://protathlima.com/

אחרי פיטוריו של אוזונידיס, פרטים חדשים נחשפו: 'הפרצופים' אחרי הצום, הקנס הכבד אחרי ההדחה מאירופה, השיחות הקשות עם בן שהר והתקווה לפריחה מחודשת בקפריסין. מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

הפיטורים של מריו אוזונידיס הבוקר (שני) לאחר ההפסד לדור מיכה ואנורתוזיס בליגה הקפריסאית לא הפתיע אף אחד. ההפסד של אפואל ניקוסיה בשבוע שעבר, 1:0 לפאפוס ששיחקה בעשרה שחקנים, הוציא את המועדון הגדול בקפריסין מהכלים. מאז ההדחה באירופה לסלובן ליברץ, הרוחות סערו ושמות של מועמדים רבים נזרקו לאוויר, כולל שמו של אקס בית"ר ירושלים, רוני לוי, אך מי שכנראה שמחו יותר מכולם לאחר ההחלטה הדרמטית, הם צמד הכוכבים הישראלים, בן שהר ועומר אצילי שנדדו לקבוצה בקיץ האחרון.

כזכור, עומר אצילי הגיע לאי השכן לאחר פרשת הקטינות ובן שהר עבר בהשאלה מהפועל באר שבע לאחר עזיבת אלונה ברקת. השניים הגיעו בקול תרועה, שהר כבש בבכורה לאחר 14 דקות וגם אצילי חגג בהופעת הבכורה בהרכב, אך לאחר מכן התקשו למצוא את מקומם בסגל ועל פי מקורות בקפריסין, אוזונידיס הרגיש "שנפל" עם צמד הישראלים ולא מחזיק מהם כלל.

הכל התחיל ביום כיפור, ארבעה ימים לפני המשחק המכריע בליגה האירופית. צמד הישראלים ביקש לא לשחק נגד דוקסה בליגה, בעקבות הצום. בקבוצה כיבדו את הבקשה, אך המאמן המפוטר "עשה פרצופים" ומשם היחסים בין הצדדים הידרדרו. השניים חזרו לסגל למשחק בליגה האירופית, אך פספסו מספר אימונים, פתחו על הספסל ולא הצליח ולמנוע את ההדחה.

מריו אוזונידיס | Marcio Machado/Eurasia Sport Images/Getty Images

"שהר לא שותף במשחק ההדחה ואצילי נכנס כמחליף, אבל המאמן הפיל עליהם את האשמה בהדחה והכפיש אותם בשיחות סגורות לעיתונאים". סיפר עיתונאי קפריסאי לספורט1. באותו משחק מפורסם, אגב, אנדרה ג'ראלדש, אקס מכבי תל אביב מהעונה שעברה, סומן כאשם העיקרי לאחר שגרם לכדור עונשין בדקה ה-90.

במשחק לאחר מכן, נגד הרמס, שוב תוצאה מאכזבת (0:0). אצילי פתח בהרכב והוחלף ראשון, מה שגרם לחילופי דברים עם המאמן. בסביבתו של הקשר הישראלי טענו כי לא קילל או ניסה למחות על החילוף, אלא רק היה עצבני מהתוצאה. "הוא כעס כשהוחלף, אבל הוא לא הגיב אחרת מכל שחקן אחר". אמר גורם, אך זה לא מנע את הפיצוץ שהגיע בסוף המשחק.

בקפריסין מספרים כי המאמן החליט לצרוח על אצילי בחדר ההלבשה בסיום המשחק. "הוא פשוט גער בו לעיני כל השחקנים". ולא הסתפק בכך, אלא גזר עליו קנס כספי כבד בסך 5,000 יורו. "זה היה ממש קשה לשחקן שעדיין לא התאקלם. הוא רק הגיע ובמילא לא הספיק להשתלב מבחינה מקצועית וחברתית" מספר העיתונאי הקפריסאי, בעוד בסביבתו של הישראלי אמרו: "יכול להיות שהמאמן חיפש אותו. הקנס לא היה מוצדק".

באשר לבן שהר, שנחשב לשחקן אהוד בחדר ההלבשה ולאחד משחקני ההתקפה הבכירים בכדורגל הישראלי, החלוץ הוותיק עם הרזומה המרשים באירופה לא אהב את היחס שקיבל. בקפריסין סיפרו שהחלוץ לא הסתבך בעבירות משמעת, אך ניתן היה להרגיש כי הוא לא מרוצה מהיחס של אוזונידיס. "ציפו ממנו להוביל את המועדון ולהנהיג את ההתקפה, אבל המאמן לא נתן לו מספיק ביטחון ודקות משחק, כבר לאחר כמה אימונים הוא התחיל ללחוץ עליו והיו ביניהם כמה שיחות לא נעימות בכלל", מספר העיתונאי.

למרות זאת, אצילי התנצל בפני אוזונידיס, ובשבוע שעבר השניים דווקא שיחקו. שהר פתח בהרכב וסיים 90 דקות, אצילי נכנס במחצית, אבל בתקופה מטלטלת למועדון הגדול ביותר בקפריסין, בהפסד אתמול לקבוצתו של דור מיכה, השניים נכנסו רק כמחליפים. שהר עלה ל-18 דקות, אצילי נכנס לחצי שעה האחרונה במצב של פיגור וגם הם לא הצליחו להביא את השינוי.

"אחרי שבע שנים בליגה האירופית ובאלופות, השנה שום דבר לא עובד לאפואל", סיכמו בקפריסין. "עוד הפסד ועוד תיקו יוצר כאן כאוס. זה המועדון הכי גדול בקפריסין, לחץ הוא דבר טבעי".

כעת, השניים ממתינים למינוי מאמן חדש שעל פי הודעת אפואל ימונה בפגרת הנבחרות בנובמבר. התקווה היא שהדבר עשוי להוביל לפריחה מחודשת בקפריסין. עשרה ימים לסגירת חלון ההעברות בישראל, כרגע, לאף אחד משניהם אין כוונה לחזור. אבל אם העונה הזאת תימשך כך, אל תתפלאו אם תראו אותם חוזרים לליגת העל בעונה הבאה.

בן שהר. יחזור לשיא בקפריסין? | הטוויטר הרשמי של אפואל ניקוסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי