מנכ"ל מכבי חיפה: "טעינו, לא ישחק במועדון מי שלא מזדהה עם הכאב"

play
עילאי חג'ג', צ'ארון שרי, ליאור רפאלוב שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
צפו: צ'ארון שרי כבש ובישל, מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל פתח תקוה 03:19

איציק עובדיה לקח אחריות על סאגת השלט: "לא הסברנו באופן קבוצתי את מטרת הטקס, לא עשינו מספיק כדי לחבר את כל השחקנים למסר הקדוש הזה. התוצאה קשה. הזרים התנצלו בכנות והביעו את משאלתם שכל החטופים יחזרו בשלום". גולדברג הסובל מנקע בקרסול לא ימריא לבודפשט

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במכבי חיפה ממשיכים לעסוק בפרשת אי-הנפת השלט להחזרת החטופים של השחקנים הזרים. היום (שני) התייחס לראשונה המנכ"ל איציק עובדיה לאירוע, במכתב בו שיגר לאוהדים הירוקים:

"אוהדים יקרים, טעינו. חשוב לי להסביר ולשתף. שלשום מלאו שבעה שבועות בדיוק לשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. שבעה שבועות של טרגדיה לאומית. שבעה שבועות של עצב, כאב, פחד וכעס ובמקביל גם רגעים של גאווה ותקווה.

"כמו כל מדינת ישראל, גם משפחת מכבי חיפה הוכתה בתדהמה באותה שבת נוראית. אך ידענו שחייבים להתעשת ומהר כולנו ביחד – אוהדים, שחקנים, צוות מקצועי, מחלקת הנוער, מנהלים ועובדים. ידענו להתחבר יחד, ולמנף את הכוח הגדול שלנו כדי לעזור ולחזק את העם שלנו. כבר ביום ראשון 8.10 התחלנו ביחד עם האוהדים במבצעי איסוף מצרכי יסוד ובגדים. קיימנו מאות פעילויות למען המפונים מהישובים בעוטף. היה לנו חשוב לחבק ולחזק את המשפחות השכולות בהלוויות ובניחומי אבלים. השחקנים והצוות ביקרו והעלו חיוך על פניהם של עשרות פצועים בבתי החולים ברחבי הארץ, חיבקנו את משפחות החטופים ויזמנו פעילויות להעלאת המודעות להחזרתם, וכולנו מתפללים ומחכים בקוצר רוח לחזרתם. כל זאת מתוך שליחות כנה ואמיתית. כי זו החובה שלנו. זו הזכות שלנו. זו מכבי חיפה. במקביל, המשכנו לנהל מועדון כדורגל אשר משתתף במסגרת הליגה האירופאית ברמה הגבוהה ביותר.

"השחקנים שלנו הם קודם כל בני אדם. כמו כולם. הם אלו שנמצאים בחזית המועדון ומייצגים אותו. בימי שגרה הם אלו שגרמו לכולנו רגעי קסם ואושר. תוך כדי ימי המלחמה גם הם, כמו כולנו, חווים מנעד שלם של רגשות. זה בסדר, הם אנושיים וגם אנחנו, כולנו ביחד חווים את המלחמה הזו בצורה המטלטלת ביותר. במכבי חיפה אין הפרדה. כולם מאותה משפחה. ישראלים וזרים כאחד, כולם אגרוף אחד. שחקנים אשר לא נולדו למציאות הישראלית לא יודעים איך להתמודד ולהכיל את הטרגדיה שלנו. הם הוכו בתדהמה גדולה. חלק מהשחקנים נתונים ללחצים והם חווים בעוצמה יתרה את אירועי האנטישמיות הקשים שמתרחשים ברחבי אירופה".

שחקני מכבי חיפה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן לא מחזיקים
שחקני מכבי חיפה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן לא מחזיקים | מאור אלקסלסי

עוד במכבי חיפה

שרי וקורנו בהבהרה: "אם היו מסבירים מה כתוב בשלט, היינו מניפים" פיירו אחרי סערת השלט: "מתנצל, אנשים לא מבינים מה אנחנו עוברים" בעקבות פרשת השלט: מותג אופנה ביטל הסכם חסות עם צ'ארון שרי בן גביר דרש, שר הפנים לא ישלול אזרחות מסונדגרן: "בקשה שנובעת מפופוליזם" יניב קטן: "מי שלא מסוגל להחזיק שלט כאות הזדהות עם המצב, שלא יחיה במדינה שלי"

עובדיה הוסיף וכתב: "יחד עם זאת, כל מי שנחת כאן מבין היטב את הסיטואציה ובחר לבוא ולשחק על אף הסיכונים, והמלחמה. השחקנים השאירו את משפחותיהם מאחור כדי לחזור ולשחק עם החולצה הירוקה עם דגל ישראל על החזה.

"ביום שבת האחרון חזרנו למסגרת משחקי ליגת העל. לקראת המשחק דאגנו שכל השחקנים יישאו את דגל ישראל על המדים, סרט שחור על היד, יעמדו דקת דומיה וישתתפו בטקס למען החזרת החטופים והחטופות שלנו. את משמעות הטקס לא הסברנו באופן קבוצתי. לא זיהינו שיש חוסר הבנה של מטרת הטקס ולא עשינו מספיק כדי לתדרך, להסביר וליישר קו כדי לחבר את כל השחקנים למסר הקדוש הזה. התוצאה קשה, אין תירוצים ובריחה מאחריות, גרמנו לכאב עבור רבים ועל כך אני מצר.

"אני מבטיח שנלמד, נסיק את המסקנות ונתקן. זה באחריותנו כמועדון ובאחריותי כמנכ"ל. אנחנו עושים הכול כדי להתאים את המועדון למציאות החדשה והקשה הזו. זו חובתנו. חשוב לי להבהיר את מה שמבחינתנו הוא מובן מאליו – לא ישחק במועדון מי שלא מזדהה איתנו ועם הכאב הגדול שאנחנו חווים. השחקנים שלנו מבינים את זה. הם איתנו. בטוב וברע. הם שמו סרטי זיכרון לצד דגל ישראל על החולצה והם עמדו בדקות דומיה והתנצלו על האירוע בכנות והביעו את משאלתם שכל החטופים יחזרו בשלום.

"אנחנו מועדון כדורגל מכבי חיפה ואנחנו מחויבים להמשיך בפעילויות ביתר שאת למען האוהדים ולמען המדינה. אנחנו נחושים יותר מתמיד ואנחנו ננצח, ביחד!"

שון גולדברג שחקן מכבי חיפה
בכל מקרה לא תוכנן לפתוח. גולדברג | מאור אלקסלסי

בנושא אחר, שון גולדברג לא ייצא עם הקבוצה לבודשפט למשחק מול ראן. הבלם שסובל מפציעה בקרסול יישאר בארץ על מנת לנוח, כשממילא לא אמור היה לפתוח במסגרת הליגה האירופית. לורנצו שימיץ' יקבל את המקום במרכז ההגנה, כחלק מהרוטציה לקראת המשחק מול הפועל באר שבע. כעת, לאחר שהתברר שגולדברג סובל מנקע בקרסול, הוחלט לאפשר לו להישאר בארץ על מנת לנסות להכשיר אותו למשחק בראשון מול באר שבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי