"זה לא יהיה פשוט, הפער בין מכבי תל אביב למכבי חיפה גדול מאוד"

play
צ'ארון שרי עם עומר אצילי | דני מרון
צפו: שועה כבש, פיירו השווה וסילבה הורחק - 1:1 בין מכבי חיפה לבית"ר 03:40

עזיבת אצילי ("30 גולים הלכו לאיבוד"), פרשת סבע ("לא נוהלה טוב"), הטעויות של אלברמן ("חיפה נפלה בניהול יותר מאשר באימון") וינואר ("הקבוצה צריכה דמות"). אורי אוזן ניתח את מצב האלופה אצל יניב קטן

(גודל טקסט)

אחרי שמעדה נגד בית"ר והתרחקה עד כדי שש נקודות ממכבי תל אביב, מכבי חיפה תתארח מחר (חמישי ב-19:45, שידור ישיר בספורט2) אצל פנאתינייקוס היוונית בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תסיים את דרכה באירופה. לקראת המפגש המסקרן והדרבי ביום ראשון, פרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של האלופה.

אוזן אמר: "יש למכבי חיפה בעיה, אין לה את עומר אצילי שסיפק מספרים בעונה שעברה. דיא סבע היה אמור להיות המחליף שלו אבל הוא כבר לא שם. ענאן חלאילי מייצר המון מצבים אבל יש בעיה בהבקעת שערים. לא יהיה למכבי חיפה פשוט ונראה שהפער בינה לבין מכבי תל אביב לבינה גדול מאוד. מכבי תל אביב קבוצה הרבה יותר שלמה ואיכותית, בטח בחלק הקדמי וזה נראה שזו הולכת להיות העונה שלה. מכבי תל אביב הרבה יותר מאוזנת, למרות שיש לה את הבעיות שלה בהגנה. דור פרץ וערן זהבי זהבי בעונה מצוינת, גם גבי קניקובסקי בתקופה ממש טובה, ויש להם עומק. זהבי זה עומר אצילי של העונה שעברה. לא הובא תחליף לאצילי, זה 30 גולים בעונה שהלכו לאיבוד. סבע היה אמור להיות שם, בעונה שעברה הוא נתן מספרים, אבל עכשיו הוא כבר לא רלוונטי והחיסרון של מכבי חיפה גדול, היא צריכה ערך מוסף".

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

על הטעויות שנעשו בקיץ: "אפשר להפיק יותר. צ'ארון שרי שחקן פנטסטי, אבל אף אחד לא נותן את המספרים שאצילי נתן. אני חושב שמכבי חיפה עדיין מחפשת את הדרך ואת הסגנון. לחלאילי יש כוח מתפרץ שלא ראיתי, אבל הוא לא יכול גם למסור וגם לסיים, אי אפשר לשים הכל עליו. כמו שגל אלברמן קיבל מחמאות על העונה שעברה, השנה ההכנה לא הייתה טובה ועכשיו מכבי חיפה בבעיה כי להביא לפה זרים זה כמעט בלתי אפשרי. אני חושב שאלברמן יודע שהיה קיץ לא טוב ואפילו רע. מכבי חיפה נחלשה בצורה מאוד משמעותית ולא הצליחה להביא מחליפים באותה רמה. היא לא ניהלה טוב את המשבר עם סבע. אפילו המקרה הקטן עם השלט, שאולי נראה שולי, זו אשמה נטו של ניהול וזה מראה שמכבי חיפה נפלה השנה יותר בניהול מאשר באימון, וזה מקרה קטן שהראה את זה בצורה בולטת. כמו שהיו מחמאות, עכשיו צריך להסיק מסקנות".

על המעטפת של מסאי דגו: "מכבי חיפה צריכה עוד דמות. אני לא מכיר את מערכת היחסים בתוך הקבוצה אבל ברגע שלקחו החלטה אמיצה ומינו את מסאי בקיץ, היו צריכים לבנות סביבו צוות יותר מנוסה. אני בטוח שיש שם אנשים טובים ואני לא מוריד מאף אחד, אבל לתת לו מעטפת יותר בריאה כדי שיהיה לו יותר קל ברגעים האלה שהיה ברור שיבואו כי הסגל נחלש. מכבי חיפה לא בנתה מעטפת מספיק טובה וצריך לזכור שכמעט כל הצוות המקצועי עזב. היו צריכים לעבות את הצוות בשביל להתמודד עם הרגעים האלה.

גל אלברמן | מאור אלקסלסי

"יהיה קשה להביא שחקנים, אז אולי זו מחשבה לקראת ינואר – הרבה פעמים הגדולה של מאמנים טובים זה לא לחשוש מהעוזרים שלהם, להביא עוזרים חזקים. ברגע שאתה מביא מישהו כזה זה מראה על הגדולה שלך. מכבי חיפה צריכה להביא מישהו, הרי בן אדם חזק לא מרגיש מאוים מאף אחד. אם לא תיתן לאנשים את הבמה, אף בן אדם איכותי לא יבוא לידך. במכבי חיפה אתה צריך להיות חזק ועטוף, זה מה שאלברמן היה צריך לספק לדגו. כרגע נראה שזה הולך לכיוון לא טוב. להגנת דגו ייאמר שהקבוצה נחלשה מאוד. תסתכל על הסגל בתחילת העונה שעברה לעומת היום, זה לא קרוב, ליגה אחרת. כרגע נראה שהפער ממכבי תל אביב גדול ומכבי חיפה תצטרך למצוא את הדרך שלה בתוך כל זה כדי להישאר קרובה עד הפלייאוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי