"חלאילי יהיה אחד השחקנים המצליחים ביותר שישראל הוציאה לאירופה"

play
ענאן חלאילי, מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: חלאילי כבש, מכבי חיפה נפרדה בתיקו מכובד מפיורנטינה 02:34

עזיבתו הצפויה של ילד הפלא ("זו הבעיה של מכבי חיפה, הוא היה אמור לדרוס פה את הליגה"), הבחירה בבלגיה ("היה יכול לעבור לספרד או לאיטליה") ומרוץ האליפות ("שבת אחת יכולה להפוך הכל לוורוד יותר")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הפרשן והמאמן מוטי איוניר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את סיכוייה של מכבי חיפה למחוק את הפער ממכבי ת"א. בנוסף, התייחס לעזיבתו הצפויה של ענאן חלאילי לבלגיה וחשף מי מבחינתו צריך להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל (ראו ידיעה נפרדת).

על כך שהערעור נדחה והנקודה לא החוזרה: "זו עובדה קיימת שאי אפשר לשנות אותה וצריך להתמודד איתה. מכבי חיפה צריכה לחשוב שהעונה הזו לא הסתיימה. בכדורגל קורים דברים וקבוצה מסוימת יכולה למעוד במקום שאף אחד לא ציפה שהיא תמעד. שבת אחת פתאום הופכת את הכל לוורוד יותר, וככה מכבי חיפה צריכה להסתכל על זה. אני לא חושב שמכבי חיפה צריכה להגיע למשחקים בהרגשה שהכל גמור כי שום דבר לא גמור. אני חושב שיש לה את הכוח. השבוע של פיורנטינה-ריינה-פיורנטינה עשה לה נזק מאוד מאוד גדול. היא שיחקה במפעל מכובד ורצתה לתת הופעה מכובדת ויצאה מהמשחקים בצורה מכובדת. צריך לזכור שהיא גם הייתה עם כמה פצועים והעמיסה על אותם שחקנים".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על מסאי דגו: "אני מאלה שדיברו עליו דברים טובים גם כשהיה פער של עשר נקודות. מסאי קיבל מכבי חיפה שעברה מהפך עצום. הוא לא קיבל את אותה קבוצה שהייתה לברק בכר, הוא איבד ארבעה-חמישה שחקנים שהם באמת מובילים – דולב חזיזה, עומר אצילי, מוחמד אבו פאני, נטע לביא. להיכנס לנעלים הגדולות האלה, איך שלא תסתכל על זה, זה קשה. דגו בעצם בנה את מכבי חיפה מחדש, קבוצה אחרת עם יותר שחקנים צעירים. גם אם לא לוקחים עונה אחת אליפות ומסיימים במקםו השני, זו לא התפרקות של מועדון. אני חושב שמכבי חיפה היום נמצאת בתהליך של שינוי".

"הבעיה של מכבי חיפה היא ששחקן כמו חלאילי שהיה אמור להוביל אותה בחמש שנים הבאות ולדרוס פה את הליגה, הוא הולך. צריך לדעת להתמודד וזה לא יהיה קל. תחליף לחלאילי? קשה מאוד. חלאילי הולך להיות אחד הישראלים הכי מצליחים שהוצאנו לאירופה, כולל הדור הקודם של הכוכבים הגדולים. אני חושב שיש לו הכל – מהירות, אחד על אחד, בעיטה, הוא חכם, הוא אתלט וקר רוח".

ענאן חלאילי שחקן מכבי חיפה חוגג שער | דני מרון

האם אוניון סן ז'ילואז, הקבוצה שבה חלאילי צפוי לחתום, היא המקום הנכון עבורו: "אני חושב שהוא למשל לא צריך ללכת לליגה האנגלית. הוא עובר למועדון מצוין ששחקנים עוברים אצלו בדרך לתחנה הבאה. אני חושב שזו כן תחנת מעבר טובה אבל אני חושב שחלאילי יכול היה ללכת לקבוצה בספרד או באיטליה. לא לגדולות, אבל אני חושב שזה הכדורגל שאולי קצת יותר מתאים לו. הכדורגל הבלגי הוא לא כדורגל קל, הוא מאוד פיזי. אני חושב שחלאילי בסטייל שלו ובסגנון שלו היה שווה מקום יותר גבוה. אין שום סיבה שהוא לא יצליח ובגדול. לא יודע אם הכדורגל הבלגי זו ההחלטה הנכונה אבל הוא בכל זאת יצליח, אין לי ספק בכך".

על מירוץ האליפות: "לא גמור. אני חושב שגם למכבי ת"א עוד יהיו משחקים קשים והיא תאבד נקודות. מכבי חיפה צריכה להסתכל על עצמה. בתקופות שהיא הייתה שקטה והתחברה היא עשתה ניצחונות מאוד יפים והוכיחה שהיא קבוצה טובה. נכון שזה נראה כרגע אולי אבוד, אבל בעיניי זה לא".

כלום לא גמור? שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי