מתחנפת לאיביץ': כיצד תיראה העונה הבאה של מכבי ת"א?

חוגגים עם ולדימיר איביץ' | אריאל שלום

פרשת הקטינות אולי תשפיע על ההחלטה לגבי שני הכדורגלנים, אבל במאקרו - האלופה שנקלעה לסיטואציה בעייתית מפנטזת על רכש גדול וקהל, מתחילה לעבוד וממתינה לתשובת המאמן. הצצה ליום שאחרי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הקטינות והכדורגלנים הוציאה את מכבי תל אביב מאזור הנוחות שלה. המועדון שנתפס כהכי גדול ומסודר בישראל, מתעסק בשבועיים האחרונים בהגנה לא רק על הכדורגלנים, אלא גם על התדמית שלו. הוצאת השחקנים לחופשה הוא מהלך שהתקבל בשאט נפש בקרב חלק מארגוני הנשים, שם חושבים שהמועדון היה צריך לנהוג בצורה שונה עם מי שחשודים בבעילת קטינה בהסכמה. שחקני מכבי תל אביב החליטו להרעיף על השניים אהבה. הנשים של חלקם יצאו להגנתם, האוהדים הגיעו לתמוך וככל שהקיטוב בין הדעות הלך וגדל, כך הלכה וגדלה גם התמיכה בהם.

הדברים האלה, מעריכים גורמים וסוכני שחקנים הקשורים למועדון, משנים מעט את התכניות לעונה הבאה. במכבי תל אביב באמת מאמינים ששני השחקנים ייצאו מהתיק הזה, אבל עדיין לא ברור כיצד תראה התקופה שאחרי החלטת הפרקליטות – האם שניהם ימשיכו במכבי תל אביב, מה תהיינה ההשלכות על הסגל והאם תהיה להחלטה השפעה על היכולת שלהם על כר הדשא. 

שחקני מכבי תל אביב , פרשת הקטינות
שחקני מכבי תל אביב , פרשת הקטינות | דני מרון

אבל גם ללא קשר אליהם, מכבי תל אביב התחילה בהכנות ראשוניות לעונה הבאה. בחודש אפריל פרסמנו כי הקבוצה שלחה מסר לטל בן חיים שהיא מעוניינת בו, מה שהביא את החלוץ לתובנה שכדאי לו לוותר על חלק מהחוזה שלו בספרטה פראג. ה"גב" שנתנו לו גורמים במועדון הוביל לכך שבן חיים עצמו הגיע לפגישה עם ראשי המועדון הצ'כי בה הודיע כי הוא מוכן להגיע לסיכום.

בנוסף לחלוץ, חלק מאוהדי מכבי תל אביב הציפו בשבוע האחרון את ערן זהבי בהודעות הקוראות לו לחזור, אבל גם בקרב האוהדים היה מי שחשד שהנושא הזה עלה על הפרק כדי לטשטש מעט את הפרשה בה טרוד המועדון לאחרונה. "ההחלטה הייתה ונשארה של זהבי", אמרו מקורבים לעסקה. "שום דבר לא השתנה בהקשר הזה".

בן חיים עם זהבי. תהיה עונה מצוינת עם יוקאנוביץ'
טל בן חיים עם ערן זהבי | עדי אבישי

הנושא המהותי יותר קשור למאמן, ולדימיר איביץ'. זה אולי הנושא המקצועי המורכב ביותר איתו מתמודד המועדון כעת. ג'ק אנגלידיס רוצה אותו במכבי תל אביב, אך איביץ' עצמו הודיע לראשי המועדון כי הוא בוחן את האפשרות להתקדם למועדון גדול באירופה ורק אם לא תימצא אופציה כזאת, הוא עשוי להישאר. ההערכה היא שהתשובה תתקבל עוד לפני סיום העונה, כדי שהמועדון יוכל להתכונן לאירופה ואולי גם להסיק את המסקנות מהכישלונות באירופה בשנתיים האחרונות.

איביץ'. "אליפות של השחקנים, גם מי שלא איתנו" | אריאל שלום

במכבי תל אביב מתכוונים למנות מאמן זר לתפקיד והחלו לבדוק אופציות אחרות למקרה שאיביץ' לא ימשיך, אבל כל העת נרשם לחץ גדול מאוד על המאמן להישאר בתפקיד. "הסיכויים שאיביץ' לא ימצא קבוצה נמוכים, אבל מכבי תל אביב לוחצת עליו להישאר. אם אתה שואל אותי, הוא האדם היחיד במערכת ששיקולי תקציב לא נכללים בנושא שלו", העריך אדם הבקיא בפרטים. "עוד במהלך העונה הוא קיבל הצעות, אני מניח שלולא תקופת הקורונה, הוא כבר היה סגור במקום אחר".

במועדון ממתינים למוצא פיו של גולדהאר בנוגע לשרן ייני, אייל גולסה ואיתי שכטר שלקראת סיום החוזים – אחרי שאבי ריקן כבר סיכם לעונה נוספת – וההערכה היא שלפחות שלושה מהם ימשיכו במועדון, אבל הנושא הפך להיות מורכב יותר בשל תקופת הקורונה, שתוביל לקיצוץ משמעותי בחוזים שלהם. גולסה עצמו החזיק עד לפני תקופת הקורונה בהצעה מעבר לים, שנעלמה, ולאחרונה הבהיר לראשי המועדון כי ימתין להצעה שלהם. הכיוון לגבי שכטר גם הוא חיובי, בתנאי שהצדדים יגיעו לסיכום לגבי שכרו בקבוצה.

כפי שפרסמנו כאן לראשונה, יונתן כהן קיבל דרכון פולני ועשוי לעזוב לאירופה בקיץ. סלטיק כבר הוזכרה כמועמדת לקלוט אותו.

ומה לגבי הזרים? בימים הקרובים ייפגשו במועדון עם אנדרה ג'ראלדש, בתקווה להשאיר אותו בקבוצה. על פי ההערכות, ז'איר אמאדור יביא הצעה מאירופה ויעזוב. נראה שגם צ'יקו אפואדו יעזוב. עדיין לא התקבלה החלטה לגבי ניק בלקמן שאינו נחשב לזר, אבל במועדון מרוצים ממנו וההכרעה תובא לידי המאמן. אם איביץ' יישאר, ייתכן שישאיר אותו בסגל. 

מכבי תל אביב מחפשת גם חלוץ ואם לא יחזור קהל בעונה הבאה, היא תשנה את התוכניות שלה וייתכן שתלך על חלוץ זר צעיר עם פוטנציאל, מתוך מחשבה שיהיה חלק מהרוטציה ויהיה אפשר למכור אותו בעתיד.

"פרשת הקטינות, חזרת הקהל, ההחלטה של ערן זהבי. יש כאן הרבה סימני שאלה ומשתנים", אמר השבוע מקורב למועדון. "ברגע שאחד הנושאים יוכרע, דברים ייסגרו כמו בפאזל. אם הפרשה תיסגר בלי תיק והקהל יחזור, אנשים לא יזכרו מאומה ממה שקרה הקיץ. מכבי אמורה לסיים עוד עונה עם אליפות".

הרבה סימני שאלה ומשתנים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי