בכר החל לצפות בשחקנים זרים, מאבוקה האריך חוזה

ברק בכר ברק בכר | דני מרון
מרקו בלבול מרקו בלבול | אריאל שלום
יעקב שחר יעקב שחר | מאור אלקסלסי

המאמן טרם סגר את שחרורו מב"ש, אך מחפש בלם וקשר ובסביבתו מאמינים כי ההודעה הרשמית על מינויו תצא בקרוב. סיינסבורי עשוי לעזוב, המגן ימשיך לעונה נוספת

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה ממשיכה בהכנות לקראת הדרבי מול הפועל חיפה (רביעי החל מ-20:25, ספורט4) כשהמטרה היא להמשיך את רצף הניצחונות, אך במועדון עסוקים בעיקר בזהות המאמן לעונה הבאה וממתינים בקוצר רוח להחלטה הסופית של הנשיא יעקב שחר, כאשר ההערכה כי ממש בקרוב תצא הודעה רשמית על מינויו של ברק בכר.

כפי שפורסם בספורט1, במכבי חיפה הבהירו לאחרונה לנציגיו של בכר כי הסיכום עמם לא יהווה בעיה וכי המאמן צריך קודם כל לסגור את פיצוייו מול הפועל באר שבע שם, כידוע, הוא מחזיק בחוזה גבוה לשנתיים נוספות. בסביבתו של בכר בטוחים כי הסוגיה תיפתר בקרוב והמאמן כבר החל לצפות בשחקנים זרים, כאשר ההערכה היא כי יבקש להתחזק בעמדת הבלם, ככל הנראה על חשבונו של טרנט סיינסבורי המאכזב, ובעמדת הקשר האחורי.

במקביל, מכבי חיפה הודיעה על הארכת חוזהו של המגן הקמרוני ארנסט מאבוקה, שימשיך לעונתו הרביעית בקבוצה. המגן הימני הגיע בתחילת עונת 2017/18 ורשם 79 הופעות בליגה, בהן כבש שער אחד. לאחר החתימה הוא אמר לאתר הרשמי: "אני מאוד מחובר למכבי חיפה ולקהל שלה ונהנה להיות בישראל. אני מאושר להישאר במקום שהפך לבית בשבילי. אני מגיע עם מוטיביציה גדולה לעונה הבאה וכבר מחכה לחזור לסמי עופר מלא בקהל".

ארנסט מאבוקה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

בניגוד לעבר, המגן חתם לאחר שלמועדון לא הייתה אופציה עליו לעונה נוספת. כבר בתחילת משבר הקורונה הבהירו גורמים בקבוצה לנציגי השחקן כי הוא לא יזכה לשדרוג שהיה עם מימוש אותה אופציה.

במשך שבועות ניהלו הצדדים שיחות, כאשר המגן ביקש חוזה מקוצץ לשנתיים, אך הסתפק בסופו של דבר רק בעונה הקרובה. תאריך פקיעת החוזה של השחקן עתיד היה להסתיים בסוף החודש ולכן הירוקים מיהרו לסיים את המו"מ עוד לפני מינויו של המאמן החדש לעונה הבאה.

בקרב השחקנים הישראלים, קיים רצון לנסות ולהחזיר את טאלב טוואטחה, שלא אמור להמשיך בשורות לודוגורץ הבולגרית, זאת כמובן בהנחה שהאחרון אכן יסכים לשוב לישראל. אם המהלך לא יצליח, לא מן הנמנע כי תיבחן אופציה של הבאת מגן שמאלי זר. כפי שפרסמנו, גם דן ביטון נמצא ברשימות של בכר לעונה הבאה.

טאלב טוואטחה
טאלב טוואטחה. יחזור לקבוצת נעוריו | אודי ציטיאט, וינה


בינתיים נראה כי השחקנים הצעירים של הירוקים יקבלו הזדמנות ממשית במשחקים שנותרו עד לסיום העונה וביניהם סוף פודגוראנו. כידוע, השחקן מבוקש על ידי רומא שאף ביקשה ממנו להגיע כבר בסיום העונה לבדיקות רפואיות, אך ישנו חשש כי עליית התחלואה בקורונה והעובדה שהטיסות טרם חודשו, עשויות לעכב את הצטרפותו של השחקן לקבוצה מבירת איטליה.

בתוך כך, מו אלאך, המנהל הטכני של מכבי חיפה בעבר, התראייין היום בתקשורת ההולנדית והתייחס בין היתר גם לתקופה שלו בישראל: "חשיבה שהתבססה על המילה 'תהליך' הייתה כמעט קללה עבור המועדון. ברגע שהרגשתי שאין לי חופש פעולה כפי שאני רוצה מצפה, החלטתי לעזוב".

אלאך
מו אלאך | ערן לוף

בסרטון: מכבי חיפה – הפועל ב"ש 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי