שחקני בית"ר פנו לבניון: עשה הכל כדי להשאיר את רוני לוי

שחקני בית שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון
שחקני בית שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון
שחקני בית שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון

השחקנים לקחו צד לקראת הפגישה עם חוגג ועקצו: "מקווים שראו את חנן ושלומי בשער השלישי". זריהן ושועה ברשימות. ורד: "גאה בצוות. מקום שלישי זה ריאלי"

(גודל טקסט)

לפני פחות משבועיים, דיווחנו כאן כי שחקני בית"ר ירושלים יצאו פומבית בעד המאמן רוני לוי בניסיון להשאירו בקבוצה בעונה הבאה. כמה מהם אמרו בעילום שם כי יתגייסו למטרה הזאת. אתמול (שבת), אחרי השער השלישי נגד הפועל תל אביב אותו כבש שלומי אזולאי, החליטו השחקנים, במפגן תמיכה במאמן, לרוץ לספסל ולחזק אותו.

הראשון שניגש לספסל הוא הבן המועדף של לוי, אזולאי בעצמו. אליו הצטרפו עידן ורד, שי קונסטנטין, חנן ממן, אורי מגבו, אנטואן קונטה ולירן רוטמן, אחרים חיזקו מרחוק. "משום מה האש מופנית לרוני ולא לשחקנים. יש לנו חיבור טוב מאוד עם רוני, הוא נותן לנו גב ותמיד עומד ראשון מול האש", אמר אזולאי בסיום. "הייתי רוצה שיישאר פה גם בעונה הבאה".

לספורט1 נודע כי מספר שחקנים פנו למנהל המקצועי יוסי בניון וביקשו ממנו לעשות הכל כדי להשאיר את לוי בקבוצה, זאת לקראת פגישתו עם משה חוגג.

שלומי אזולאי חוגג עם רוני לוי | דני מרון

במחזור הקודם לוי הבטיח את הכרטיס לאירופה באופן תיאורטי בלבד ואחרי שעשה זאת אתמול מעשית, המשחק מול מכבי חיפה ביום שלישי יהיה לפרוטוקול בלבד, אבל בבית"ר היו רוצים לראות את הקבוצה נפרדת מהליגה בטעם טוב עם שני ניצחונות רצופים. השיחה בין בניון לחוגג השבוע כבר נקבעה עוד לפני המשחק אתמול. בניון תומך במאמן, בעוד חוגג רוצה מאמן צעיר יחסית בשוק המאמנים, דוגמת שי ברדה, אופיר חיים או עמיר תורג'מן) אבל הוא גם יודע שלוי, כפי שכבר פרסמנו, לא מוכן לוותר על החוזה שלו ששווה 1.3 מיליון שקל בעונה.

בניון עשוי להישאר בעונה הבאה, אבל ייתכן שזה יקרה באופן קצת שונה – עם החוזה הנוכחי שלו וללא הארכת ההסכם. המנהל המקצועי, אומרים מקורבים למועדון, לא זקוק לחוזה חדש בעת הזאת.

נחזור לשער השלישי. אזולאי שכבש אתמול את השער השלישי במשחק הפך בעצמו לשיחת היום בבית"ר. "אולי כדאי שמישהו בבית"ר יראה את הגול השלישי. המסירה של חנן, השער של שלומי. אלה השחקנים שצריך לחשוב אם רוצים אותם בעונה הבאה?", עקץ אחד השחקנים בסיום, זאת על רקע הדיווחים בשבוע שעבר על אפשרות לפיה המועדון לא יעמוד בדרכו של אזולאי, מצפה לשיפור אצל חנן ממן ושוקל לשחרר את דן איינבינדר. אזולאי נחשב לאחד השחקנים האהובים על רוני לוי, שיחד עם אלירן עטר, הוא כנראה השחקן המועדף עליו בקבוצה. אתמול, בסיום המשחק, אזולאי זכה להמון תמיכה מהשחקנים.

צפו בתקציר: ניצחון ראשון לבית"ר בפלייאוף העליון, 0:3 על הפועל תל אביב

ומה בנוגע להרכב שעלה אתמול? ובכן, עד האימון המסכם ביום שישי התכנית של בית"ר ירושלים הייתה רגילה לגמרי: מקס גרצ'קין היה אמור לפתוח כמגן שמאלי, טל בן חיים כבלם ואנטואן קונטה כבלם. אלא שאז, כפי שפרסמנו במהלך האימון עצמו, טל בן חיים תפס את המפשעה ורוני לוי החליט להסיט את קונטה לעמדת הבלם. בסופו של דבר, בעקבות השינויים, המאמן הלך על הרכב עם אופי מעט יותר התקפית ושילב את מגבו בצד שמאל. סוף דבר: מגבו כבש, קונטה כבש, ופתאום בית"ר שהתלוננה על חוסר מזל בהתקפה שלה במחזורים האחרונים נהנתה מהשינוי הזה. במחזור הקרוב, האחרון העונה מול מכבי חיפה, בן חיים וגרצ'קין, שעושים עונה טובה עד עכשיו, יהיו בסגל ומעניין לראות מה לוי יעשה: "רוני עשה לקלינגר בית ספר. תבדקו כמה צעירים שיתף כל אחד מהמאמנים", אמרו בקבוצה.

לירן רוטמן ואורי מגבו חוגגים. גולאסו אחרי חמש דקות | דני מרון

בענייני רכש: במועדון סימנו את ירדן שועה כאופציה לעונה הבאה, כשגם ניב זריהן, ששוחרר מבאר שבע, הוזכר כמועמד. שחרורו אמור להקל על קליטתו מאחר שהוא שחקן חופשי. "חשוב מאוד שהבטחנו את המקום השלישי, את הכרטיס לאירופה", סיכם אחד השחקנים הבכירים הלילה. "אפשר להתווכח על הדרך בפלייאוף, לא שיחקנו כדורגל גדול, אבל אם בתחילת העונה היו אמורים לנו שנזכה בגביע הטוטו, נגיע לאירופה ונסיים לפני באר שבע – הרוב היו חותמים".

קפטן הקבוצה, עידן ורד, אמר הלילה: "עברנו פלייאוף לא פשוט, ואני זוכר את המשחק נגד הפועל בחוץ, כשסיימתי עם דמעות בעיניים והתראיינתי בגרון חנוק והיה לי קשה. אני שמח שעשינו משחק טוב מאוד, עם לחימה, יכולת טובה של כולם והחזרנו טיפה מהכבוד של כולם, של כל המערכת. בכדורגל יש תקופות שהדברים הולכים יותר קשה, פתאום יש קורה, וליד, ופתאום מישהו בועט לך כדור מ-30 מטר וזה פוגע בשני שחקנים ונכנס. זה קורה, וזה קרה לנו. גם היינו טובים וגם לא היה לנו מזל. היום באנו כמו גברים, כל מי ששיחק, גם הצעירים, התינוקות שלנו. כולם הביאו 100 אחוז ואני שמח על כך. ביום שלישי יש לנו משחק. אנחנו רוצים לסיים את העונה בטעם טוב. היתה לנו עונה טובה מאוד, עם טעם חמוץ בסוף, עם הפסדים ותיקו שאנחנו לא אוהבים. עם כל מה שעברנו כל העונה, זה קורה. אני גאה בקבוצה, בצוות".

צפו בריאיון של עידן ורד אחרי המשחק

על המטרות: "אנחנו כל שנה וכל קיץ שואפים להיות מקום ראשון, זה ה-DNA של המועדון, עשינו מקום שלישי. קינדה עזב בינואר, אני הייתי פצוע, מיכאל פצוע, אלירן היה פצוע כל הפלייאוף. אני חושב שמקום שלישי זה ריאלי. אני לא רוצה להיות מקום שלישי כל הזמן, וכך גם הצוות, השחקנים, הבעלים וכל המועדון. אבל זה הכדורגל, אי אפשר להיות מקום ראשון כל שנה. יש לנו משימה חשובה ביום שלישי – לנצח את מכבי חיפה".

שילוב הצעירים בקבוצה: "יש לנו מחלקת נוער טובה מאוד, יש לנו כמה חבר'ה שכבר איתנו חצי שנה. הם מראים שהם ראויים להיות בסגל, והם נראים טוב וזאת רק ההתחלה. הזמן עובר מהר, גם אני הייתי שחקן נוער כאן והזמן 'טס'. מהזווית שלי כקפטן, אני נותן להם טיפים. יש לנו דור צעיר טוב ואני בטוח שהם עוד יתנו ויתרמו רבות למועדון". לסיום, כשנשאל השער של מגבו הוסיף: "אנחנו לא מופתעים, הוא עושה את זה הרבה באימונים, במשחקים קצת פחות. הגיע הזמן".

עידן ורד מסוכן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי