יובאנוביץ' הוצע למכבי ת"א, שהגישה לבן חיים הצעה רשמית

איוואן יובאנוביץ' | Angel Martinez / Stringer

במועדון כבר החלו לעבוד על העידן שאחרי איביץ' ולספורט1 נודע כי שמו של המאמן הסרבי בן ה-57, שפוטר מנבחרת איחוד האמירויות, עלה. החלוץ יחתום לשנתיים בלבד?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה בחיפושים אחר מאמן לעונה הבאה. לאחר עזיבתו של ולדימיר איביץ', שכצפוי הותירה חלל גדול בקריית שלום, המועדון כבר החל לעסוק במציאת מועמד מתאים. לספורט1 נודע היום (שלישי) כי מספר מאמנים כבר הוצעו למועדון ביממה האחרונה. עוד נודע כי אחד מהם הוא הוא איוואן יובאנוביץ' הסרבי.

במכבי תל אביב כאמור כבר נערכים לעידן שאחרי איביץ', כאשר מי שינהל את המשא ומתן מול המועמדים הוא כמובן ג'ק אנגלידיס, נציגו של הבעלים מיטש גולדהאר. בנוסף, במועדון מצהירים שהמאמן הבא יהיה זר ולא ישראלי. בעקבות העובדה שעתידם של מספר שחקנים נמצא תחת סימן שאלה, במכבי תל אביב עשויים להמתין עם חלק מההחלטות עד אשר ימונה מאמן. הסיבה: לגבי שחקנים כמו אנדרה ג'ראלדש, למשל, המועדון מחויב להחזיר תשובה מיידית לספורטינג ליסבון.

המגן הימני הפורטוגלי רצוי מאוד במכבי תל אביב, אבל הנהלת המועדון תצטרך להחליט האם לממש את האופציה על סך 700 אלף יורו, לוותר על השחקן, או לנסות לנהל משא ומתן מול הפורטוגלים על גובה המחיר, כפי שעשתה הפועל באר שבע עם אלטון אקולטסה שנרכש מסנט. טרוידן הבלגית.

בחזרה ליובאנוביץ'. ככדורגלן הוא בילה את מרבית הקריירה באירקליס היוונית ונחשב עד היום לאחד משחקניה הגדולים בהיסטוריה. כמו איביץ', גם הוא החל את קריירת האימון במדינה ולא חזר לסרביה – תחילה בניקי וולו ולאחר מכן באירקליס, עד שעבר לקפריסין.

איוואן יובאנוביץ' | EuroFootball / Stringer

יובאנוביץ' בן ה-57 היה המאמן שלקח את אפואל ניקוסיה עד לרבע גמר ליגת האלופות ב-2012 ובסך הכל בשבע שנותיו במועדון הפאר הקפריסאי, על פני שתי קדנציות, זכה בתשעה תארים – ארבע אליפויות, גביע וארבעה סופר-קאפ.

לאחר שנתיים באפואל (2003-2005), הוא שב ליוון ורשם קדנציה נוספת באירקליס ב-2007/08, עד ששב לאפואל ניקוסיה ב-2008 ואימן את הקבוצה חמש שנים נוספות.

ב-2013 הוא עבר לכסף הגדול של אל-נאסר מאיחוד האמירויות וכעונה לאחר מכן זכה איתה בליגה, בגביע וגם בליגת האלופות של חצי האי ערב. אחרי שלוש שנים פוטר ובדומה לאשר קרה עם קבוצותיו הקודמות, גם לשם הוא חזר לקדנציה נוספת בינואר 2018 ובדצמבר של אותה שנה פוטר פעם נוספת. מיד אחר כך הוא מונה למאמן הנבחרת של איחוד האמירויות, אך כחצי שנה לאחר מכן, באפריל האחרון, פוטר בלי שהספיק לנהל אפילו משחק אחד וזאת בעקבות משבר הקורונה.

ומה קורה לגבי טל בן חיים? אתמול פרסמנו כי החלו מגעים ראשונים בין הצדדים וכעת מתברר כי לבן חיים אף הוגשה הצעה רשמית. יחד עם זאת, אם שחקן הכנף יחתום במכבי תל אביב ייתכן והחוזה יהיה לשנתיים בלבד עם אופציה וזאת בשל המדיניות של המועדון – להחתים רק שחקנים צעירים על חוזים ארוכי טווח.

טל בן חיים
טל בן חיים | האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי