הסיכום ביום שלישי והתערבות בניון: כך רוני לוי נשאר בבית"ר

רוני לוי | דני מרון

ההודעה של חוגג למאמן כבר ניתנה שלשום, אבל המועדון המתין עם ההודעה הרשמית. מה הוביל לכך, מדוע במועדון מעולם לא סתמו את הגולל על אפשרות שיישאר ומה מתוכנן כעת? מאחורי הקלעים על מה שמתחולל בבירה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי ההתנהלות בימים האחרונים, איש בבית"ר ירושלים לא הופתע מהישארותו של רוני לוי לעונה הבאה. עד לפני שבועיים היה במועדון מי שהטיל ספק בהמשך דרכו של המאמן. זה התחיל במתיחות עם הבעלים, שנרשמה על רקע חילופי דברים ביניהם אחרי המשחק מול הפועל חיפה והמשיך עם מסרים בתקשורת.

השיחות בין חוגג ללוי החלו ביום חמישי שעבר, מיד לאחר המשחק נגד מכבי חיפה. כידוע, השניים נפגשו בביתו של המאמן וניהלו שיחה ארוכה. השיח ביניהם נגע בעיקר בנושא הראיונות בכלי התקשורת. לחוגג הפריע כי לוי טוען שהסגל בינוני ולא אהב את העובדה שאמר שזה המקסימום שאפשר להוציא מהסגל. בשיחה עצמה, לוי הסביר את טיעוניו. הוא לא הרגיש בנוח עם האמירות לפיהן בית"ר צריכה לכוון גבוה יותר, טען כי הוא עמד במטרה כשהביא את הקבוצה לאירופה וציין גם את מכירת גדי קינדה והפציעות של עידן ורד ואלירן עטר, שגרמו לפגיעה בקבוצה. "מושיקו נתן ללוי הרגשה שהכל פתוח, כשהוא בא לבית שלו", אמרו בבית"ר. "כשאתה רוצה לפטר, אתה עושה זאת בדרך אחרת. השיחה ביניהם התנהלה ברוח טובה. זאת הייתה הפעם הראשונה שהקרח נשבר".

למרות המתיחות שנוצרה, לאורך כל הדרך, בבית"ר לא סתמו את הגולל על אפשרות שלוי יישאר. במועדון טוענים כי המסרים שיצאו בתקשורת, לפיהם המאמן לא ימשיך בוודאות, לא היו נכונים. לטענתם, גורמים בבית"ר ראו את ההתנהלות של חוגג לאחר משחקים ולכן העריכו שהמאמן יילך הביתה.

ביום שלישי האחרון, נפל הפור. בספורט1 פורסם באותו בוקר כי משה חוגג הודיע לבכירי המועדון שהוא קרוב להחלטה – להשאיר את רוני לוי. המאמן כבר קיבל הודעה על הישארותו והצדדים המתינו עם ההודעה הרשמית בגלל הרגישות שנוצרה כאשר אוהדים הגיעו לביתו של המאמן במטרה למחות. חוגג עצמו התקשר לחזק את לוי והזכיר באותן שיחות כי הפור כבר נפל. "אתה נשאר איתנו בעונה הבאה", אמר לו.

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

מאחורי הקלעים, חשוב לציין, פעל יוסי בניון כל העת להישארותו של המאמן. בשיחות עם חוגג הבהיר בניון: "אני חושב שרוני לוי הוא המאמן הכי טוב בארץ. אסור להחליף אותו. אם נביא מאמן אחר, בתקציב מוגבל, זאת תהיה טעות מקצועית וכלכלית למועדון". העובדה שלוי מחזיק בחוזה בשווי 1.3 מיליון שקלים ברוטו, בתוספת מענק של 105,000 שקלים עבור העפלה לאירופה והוצאות נלוות, גרמו לחוגג להבין: אין אף מועמד ראוי שיוכל למלא את החלל ולהצדיק את הסכומים הכרוכים בפיטורי מאמן. בשיחה ביניהם אמר חוגג ללוי: "אני חושב שאתה המאמן הכי טוב בישראל". השניים סיכמו כי ההתנהלות בנוגע להתבטאויות שלהם ולמטרות הקבוצה בתקשורת תשתנה. למסע של בניון הצטרף מאוחר יותר גם אלי אוחנה. האחרון, חבר ועדת האיתור, הודיע ללוי שמבחינתו הוא נשאר. כך נוצר מצב שגם שני שחקני העבר והבכירים במועדון נמצאים באותו צד.

אתמול בבוקר, בבית"ר כבר הבינו שהמאמן נשאר. לוי, כך התברר, נקרא לאימון ביום ראשון, רגע לפני שהשחקנים הגיעו לבדיקות רפואיות. אז, גם אותם גורמים שהיו סקפטיים בבית"ר הבינו את המצב.

חוגג יערוך בקרוב פגישה מקצועית עם לוי ובניון כדי להכין את העונה הבאה. בית"ר תצרף מספר שחקנים בעמדות מפתח, ביניהם בלם. החלוץ הצעיר גלאופילו האסלביינק אמור לנחות בסוף השבוע הבא לאחר שסיכם לפני מספר שבועות בקבוצה. אוראל דגני עדיין רחוק מסיכום, אבל לבית"ר יש כבר רשימת רכש. כפי שפרסמנו – ירדן שועה, אור דסה, עמית כהן וניב זריהן הם שחקנים שלוי רוצה לראות בקבוצה. כעת נותר לחוגג לבחון גם את המדיניות הכלכלית של המועדון. אנטואן קונטה אמור להימכר בימים הקרובים. כך או כך, המגן ופרדי פלומיין לא יגיעו לאימון הראשון מאחר והם מחויבים בבידוד.

יוסי בניון
פעל מאחורי הקלעים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי