מקורב לאצילי ומיכה: "בבית"ר שוקלים להחתים אותם". דוד מועמד

דור מיכה חוגג עם עומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | אריאל שלום

הצהובים-שחורים חושבים לצרף את אחד המשוחררים ממכבי ת"א. בבירה הטילו וטו על מעבר ורד. אימון בכורה לדגני: "יאללה בית"ר". חלוץ אשדוד עשוי להגיע. אורן ביטון לא בסגל לבני יהודה בשבת, קריאף תורגל כבלם

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עומר אצילי ודור מיכה – לאן? זאת השאלה המרכזית שעולה בימים האחרונים, בצל הניסיונות לשדך אותם לקבוצות בישראל וגם מעבר לים. כפי שפורסם בספורט1, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה הן האופציות המרכזיות לקלוט את השחקנים בארץ, כשבחו"ל, א.א.ק אתונה של איליה איביץ' הוזכרה כמועמדת לקלוט אותם ומצטרפת לאומוניה ואפואל ניקוסיה, שגילו לאחרונה עניין בשחקנים ישראלים.

מקורב לשני השחקנים אמר: "למרות ההכחשות, בית"ר ירושלים שוקלת להחתים אחד מהשניים במועדון". כזכור, לאחרונה הופעל לחץ על משה חוגג להחתים את אצילי, כשהאוהדים אף פתחו בקמפיין בעדו. במכבי חיפה ממשיכים לטעון כי השניים לא בתוכניות, אך ייתכן שבהמשך החלון, כאשר הפרשה תרד מהכותרות הראשיות, דעתו של שחר תשתנה.

מחר (שבת) הקבוצה תערוך את משחקה הרשמי הראשון לעונת 2020/21, כשתתארח בבלומפילד מול בני יהודה במסגרת מחזור הפתיחה של גביע הטוטו ב-20:15. אוראל דגני ואורן ביטון לא ייכללו בסגל. פרדי פלומיין בבידוד ולא יהיה בסגל אף הוא, כמו גם אנטואן קונטה שבצרפת וליוואי גרסיה שממשיך להגביר את קצב האימונים. במועדון עדיין לא העבירו גם את גלאופילו האסלביינק בבקרה והוא לא יהיה בסגל. מיכאל אוחנה פצוע. טל בן חיים כבר חתם על חוזה אך לא נראה שיפתח בהרכב, משום שרוני לוי מתכנן רוטציה במשחקים הראשונים. אופיר קריאף תורגל בהרכב ואור זהבי החליף אותו.

הרכב משוער: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, אופיר קריאף, אורי מגבו, עלי מוחמד, תמיר עדי (דן איינבינדר), חנן ממן, עידן ורד, אלירן עטר (לירן רוטמן), שלומי אזולאי.

דור מיכה
דור מיכה | אריאל שלום

בתוך כך, בית"ר ירושלים הבהירה לקפטן עידן ורד כי הוא לא משוחרר מהמועדון, זאת על רקע הזדמנויות חדשות שנפתחו לשחקן מקבוצות באירופה.

ההבהרה ניתנה על רקע הצעות רבות שנשלחו למועדון על ידי סוכני שחקנים על אפשרות לשאילת שחקנים בחינם או תמורת סכום סמלי. כזכור, לפני מספר שבועות פרסמנו כי גם שלומי אזולאי עשוי לעזוב, אך הישארותו של רוני לוי הובילה לכך שהוא יישאר החלוץ הבכיר שלו בסגל. במועדון הבהירו לוורד כי רק "הצעת עתק" תשנה את התמונה.

יחד עם זאת, מתברר כי למרות צירופו של גלאופילו האסלביינק בית"ר חושבת לצרף חלוץ נוסף. מקורב למועדון סיפר אתמול כי בית"ר התעניינה באחד משני שחקנים. החלוץ דין דוד הוא אחד מהם, אך בסביבתו טוענים כי הוא מכוון לאירופה. לפני מספר חודשים, כך מתברר, משה חוגג התעניין גם בסמואל אלאבי, אך בינתיים טרם הוחלט לשחררו לקבוצה בישראל והמטרה היא למכור אותו לחו"ל.

דין דוד
דין דוד | דני מרון

במועדון שוקלים להחתים מגן ימני, כששמו של חגי גולדברג נקשר למועדון ביממה האחרונה. גם בני יהודה התעניינה במגן. אם יגיע, הוא עשוי להחליף את אנטואן קונטה שבמועדון עדיין ממתינים שימצא קבוצה.

אוראל דגני, שזוכה להערכה רבה מהצוות המקצועי, הצטרף אתמול רשמית והבוקר כבר ערך אימון בכורה בקבוצה. במועדון רוצים להשאיל את אור זהבי, הבלם הרביעי בסגל. כזכור, ניר קלינגר ומשה סיני הבהירו כי הם לא מעוניינים לצרף שחקן מהסגל הנוכחי של בית"ר. כבר בעונה שעברה האדומים חיזרו אחרי זייד קונבר, שעבר בסופו של דבר לחדרה ("מהעונה שעברה אנחנו מחכים למעבר הזה, ידענו שבסוף הוא יעבור להפועל", אמרו בסביבת השחקן), אולם כעת הוחלט להעבירו לאדומים לאור ההערכה הרבה אליו במועדון.

דגני ויתר על רוב השכר שהיה מגיע לו בהפועל תל אביב, כלומר עשרות אלפי שקלים, כדי לעבור. בבית"ר סיפרו כי עלות המעביד עבורו בהפועל הגיעה לכרבע מיליון שקל וללא הוויתור העצום של השחקן, ההעברה לא הייתה מתבצעת. בסביבתו של השחקן קיים כעס עצום על הניסנובים ועל ההתנהלות כלפיו.

בסיום האימון, אמר דגני, שלא צפוי להיכלל מחר בסגל, לאתר הרשמי: "חיכיתי לדבר אחרי האימון הראשון, ושמעתי לא מעט על חדר ההלבשה כאן ועל הקבוצה. אני מתחיל פרק חדש ומרגש בקריירה, ואתן לבית"", הבית החדש שלי, את הכל. מחכה לעלות על הדשא, לדחוף קדימה ולנצל את ההזדמנות שניתנה לי במועדון. עכשיו בכל הכוח – יאללה בית"ר".

טל בן חיים, אוראל דגני
טל בן חיים, אוראל דגני | בית"ר ירושלים, רשמי

לעומת דגני, שחקן שעשה את הדרך ההפוכה הוא מקס גרצ'קין שעבר אתמול בדיקת קורונה כדי להשלים את מעברו לזוריה האוקראינית. הוא ירוויח 120 אלף יורו, יותר מפי שלושה משכרו בבית"ר ירושלים (כ-45 אלף דולר, אחרי הקיצוץ).

בראיון לספורט1 התייחס המגן למה שעבר על בית"ר בעונה האחרונה ואמר: "כשטוב בבית"ר, הכי טוב בבית"ר. כשיש תקופות פחות טובות, אתה מרגיש את הקיצון – הכיוון השני. בזכות הקהל הזה הרגשתי עוצמות שלא הרגשתי בחיים. זה הקהל הטוב בישראל… בתקופות הפחות טובות האש הלכה לרוני, ולא בצדק. נכון, רוני קיבל את רוב האש, זה צרם לי. בשני המשחקים האחרונים ראית כמה אנחנו מחוברים אליו – אחרי כל גול חיבקנו אותו. חשוב היה לנו להראות שאנחנו יחד על הספינה. בתקופות פחות טובות, התפקיד שלנו להישאר כקבוצה. עשינו את זה בצורה טובה. קטונתי מלהיכנס לראש של חוגג, אבל רוני מהמאמנים הכי טובים בכדורגל הישראלי, הוא יכול לקחת את בית"ר רחוק. חוגג עשה טוב שהשאיר אותו".

מקסים גרצ'קין
מקסים גרצ'קין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי