הוועדה המקצועית קבעה: ליאני טעה שלא הרחיק את ז'וסואה

ז'וסואה , לירן ליאני | דני מרון

לאחר מחזור הפתיחה בליגת העל, איגוד השופטים הבהיר כי השופט טעה בכך שהחליט לשלוף לפורטוגלי רק כרטיס צהוב גם לאחר שנקרא לצפות בעבירה על ידי שופט המסך. בנוסף, הפנדל שקיבלה מכבי ת"א היה לא מוצדק

(גודל טקסט)

לאחר מחזור הפתיחה בליגת העל, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה היום (שלישי) את מסקנותיה בעקבות ההחלטות שהתקבלו. המסקנה הראשונה הייתה ברורה – השופט לירן ליאני טעה בכך שבחר לשלוף לג'וסואה מהפועל באר שבע רק כרטיס צהוב, לאחר שביצע עבירה קשה מאוד על אלמוג כהן ממכבי נתניה.

הוועדה המקצועית בהודעה רשמית: "בדקה ה-19 אבחן נכונה שופט המסך פגיעה אלימה של שחקן ב"ש, אשר דינה כרטיס אדום, והמליץ כנדרש לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך. השופט [ליאני] שגה כאשר פירש את האירוע כמחייב כרטיס צהוב בלבד".

משחק נוסף שבו התקבלה החלטה שגויה לפי האיגוד היה הניצחון של מכבי פתח תקווה נגד האלופה מכבי תל אביב, בו הצהובים קיבלו מהשופט איתן שמואלביץ' כדור עונשין גבולי מאוד. "בדקה ה-71 פסק השופט לבעיטת עונשין לזכות מכבי ת"א, לאחר שזיהה עבירה ברחבה. הוועדה המקצועית סבורה שמדובר ברף נמוך שאינו מצדיק עונשין ותנחה את השופטים לרף גבוה יותר".

איתן שמואלביץ' | דני מרון

ביתר המשחקים ששוחקו באותו יום, הניצחון 1:2 של מכי חיפה על הפועל חדרה, וה-0:1 של בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה, החלטות השופטים היו נכונות, כך לפי הוועדה המקצועית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי