חוגג הודיע לצוות: אזולאי לא ימשיך, מעדיף שאיינבינדר יעזוב

שלומי אזולאי
שלומי אזולאי | אריאל שלום

בעלי בית"ר שלח מסר ברור, דראפיץ' וברדה רוצים את הקשר בקבוצה. בית"ר תפנה לדור ג'אן כמחליף לחלוץ אם לא יסגור בקרוב בחו"ל, מגן מפרגוואי מתלבט אם להגיע. אוחנה: "מצפה שתתנו הכל"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים נכנסה בסוף השבוע לעידן חדש: סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שני המאמנים שהיו המועמדים המובילים של משה חוגג בשבועיים האחרונים, חתמו רשמית בקבוצה והיום (ראשון) העבירו את אימון הבכורה. באשר למאמן שסיים את דרכו לפני כשבועיים, רוני לוי, בית"ר לא הגיעה להסדר עם לוי לגבי החוזה שלו. חוגג בחר לפטר אותו בשיחה טלפונית וכעת יצטרך לשלם את מלוא החוזה שלו בקבוצה – כ-50 אלף שקל נטו בחודש אחרי הקיצוץ.

כזכור, ביום שישי, עוד לפני מעמד החתימה, התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין חוגג לצוות החדש שלו, במהלכה התקבלו מספר החלטות. הראשונה הייתה פגישה שייזום הצוות המקצועי עם דן איינבינדר – השחקן אותו הביא לבית"ר בקדנציה הקודמת, שאף מונה לקפטן.

בין הצדדים ישנה הערכה הדדית וכעת ניתן יהיה לראות האם משה חוגג, שהצהיר כי ההחלטות לגביו מקצועיות, ימשיך להתעקש על עזיבה. בינתיים, איינבינדר נתן הוראה לסוכנו אבי נמני לא להגיש לו הצעות חדשות. "אני רוצה להישאר בבית"ר", אמר בשיחה שהתקיימה בין השניים. חוגג הבהיר לדאפיץ' וברדה כי הוא היה מעדיף שאיינבינדר לא ימשיך בקבוצה ובנוסף אמר כי הודיע לשלומי אזולאי, באמצעות סוכניו, כי עליו לחפש קבוצה ושהוא לא בתכניות לעונה הבאה. בניגוד לשניים, בנוגע לאור זהבי ישנה התלבטות.

שחקני בית"ר ירושלים | בית"ר ירושלים, רשמי
שי ברדה | בית"ר ירושלים, רשמי

בשיחה הראשונית הבהירו דראפיץ' וברדה מספר נקודות חשובות לקראת ההמשך: הם דוגלים בלחץ גבוה על היריב והבהירו כי יקדמו צעירים במסגרת תהליך שהם בונים. השניים מעדיפים לצרף לפחות זר צעיר אחד ואולי גם שניים, אם חוגג לא יצליח להחתים את סנדרו הברזילאי אחרי עזיבת יוסי בניון.

למעשה, סנדרו הוא לא השחקן היחיד שחוגג ניסה להחתים מתקופת בניון. לאחרונה הוצע לו שוב להחתים את ראבל מוריסון, חלוץ מנצ'סטר יונייטד שסיים חצי עונת השאלה במידלסברו, אליה הושאל משפילד יונייטד – אך כמו במקרה הקודם, בניון היה זה שהאיץ את המגעים מתוך היכרות אישית. חוגג, שסיפר לאנשי בית"ר בחודשים האחרונים שאם יביא אותו לבית"ר הקבוצה תעורר עניין רב, הציע לצמד המאמנים את דור מלול וגיא מלמד, אך השניים מעדיפים חלוץ אחר. הם העלו את שמו של דור ג'אן, שמעדיף למצוא קבוצה בחו"ל, אך אם זה לא יקרה בימים הקרובים ייתכן שבית"ר תפנה אליו.

בבית"ר גם מחפשים שחקן כנף צעיר זר שיצטרף לדיוגו ורדסקה, עלי מוחמד וגלאופילו פלייטר ומנסים לסגור את העברת ליוואי גרסיה לטורקיה וכן מעברו של אנטואן קונטה, כדי לצרף מגן ימני ישראלי. בשלב זה, חוגג מעדיף לפתוח את העונה עם חמישה זרים בלבד. היום אף נודע כי אחד השחקנים הצעירים שחוגג נמצא איתם במגעים הוא מגן ימני צעיר, סנטיאגו אוקמפוס (18), ששיחק בקבוצת הנוער של יובנטוס ושייך לנבחרת הנוער של פרגוואי. ככל הידוע, השחקן עדיין מתלבט אם להגיע ואם לא, במועדון ינסו להאיץ המגעים עם מלול.

שי ברדה | בית"ר ירושלים, רשמי

לפני האימון שוחח אלי אוחנה עם השחקנים ואמר להם: "יש דברים בקבוצת כדורגל שקורים. רובכם עברתם החלפת מאמנים. אנחנו לא שמחים אבל זאת המציאות. עזב אותנו צוות מצוין אבל בית"ר ירושלים הייתה לפניי, ותישאר אחריי ואחרי כולם. זה דרכו של מועדון. לקח לנו שבוע שלם ולא היה פשוט אבל הגענו לסיכום. אנחנו שמחים מאוד. זאת הייתה המטרה שלנו. סלובו ושי היו פה כבר, ועשו עונה יוצאת מן הכלל. השילוב הזה יעבוד גם פה. אבל זה תלוי בכם בעיקר. בסוף אתם צריכים לספק את הסחורה.

"הייתי בצד שלכם ושלהם ועכשיו אני בצד של ההנהלה", המשיך אוחנה. "כל טענה וכל תשובה שמעתי כשחקן וכמאמן. כל הסיפורים שאתם מספרים כבר שמעתי. הכל תלוי בכם. הצוות הזה ישפר אתכם ויעשה אתכם טובים יותר. בכדורגל לא מצליחים סתם. תשאלו את טל בן חיים איך הוא משחק ברמות האלה עד עכשיו. הוא שומר על עצמו, מתאמן ולא עוצר. אני מצפה מכולם לתת את הכל".

דראפיץ' הוסיף: "אין לנו ספק שאתם תעבדו חזק. אנחנו יודעים שתשקיעו. אבל אתם תצטרכו לרוץ, והרבה. תרוצו – ננצח משחקים. יש כאן אווירה טובה ואנשים טובים ומועדון אחד. כשהיינו בנתניה רצינו מפה לא מעט שחקנים. עכשיו אנחנו כאן ואנחנו רוצים לראות אתכם רצים, עובדים ונהנים על המגרש. יש לנו הרבה עבודה, ועכשיו נצא לאימון הראשון ומשם נמשיך".

דן איינבינדר
דן איינבינדר | מאור אלקסלסי
סלובודאן דראפיץ' | בית"ר ירושלים, רשמי
דור ג'אן, ניב זריהן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי