כלפון: "לא נעצור משחקים על כל שחקן שנדבק בקורונה"

עידו וייר, עטאא ג'אבר | דני מרון

יו"ר המנהלת דחה את הטענות על אי דחיית המשחק בין נתניה לסכנין, בו היהלומים ניצחו 0:7: "כנראה שאתם לא מבינים מה זו תקופת הקורונה. אי אפשר לעצור שניים-שלושה בכל שבוע. משרד הבריאות מחליט אם יש משחק או לא"

(גודל טקסט)

הבוקר של אתמול (שני) נפתח באי ודאות. קיום של שני משחקי ליגת העל הוטל בספק. בסופו של דבר, הוחלט כי המשחק בין הפועל חדרה לבית"ר ירושלים יידחה מכיוון שכל הצוות המקצועי של החדרתים נדבק בקורונה כמו גם שני שחקנים נוספים. לעומת זאת, הוחלט לא לדחות את ההתמודדות בין מכבי נתניה לבני סכנין, למרות שמאמן הצפוניים, אלדד שביט, והשוער רמי חמאדה, נמצאו חיוביים לנגיף והקבוצה לא התאמנה באופן סדיר.

בסופו של דבר, משרד הבריאות והמנהלת כאמור קיבלו החלטה שהמשחק יתקיים והוא הסתיים ב-0:7 חד צדדי לטובת נתניה. יו"ר המנהלת, ארז כלפון, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, ניסה להסביר את ההחלטה לערוך את המשחק את המשחק בכל זאת ואת ההתמודדות של המנהלת עם הנגיף.

האזינו לראיון עם ארז כלפון

"אם זו בני סכנין או כל קבוצה אחרת, מי שתעבור את כל הבדיקות ועדיין יהיה שחקן או שניים שחולים בקורונה – המשחקים יתקיימו", הצהיר כלפון. "זה בסדר להעביר ביקורת. התפקיד שלנו הוא שהליגה תתקיים. משרד הבריאות אישר את המשחק. בסופו של דבר זו התוצאה".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

"אנחנו מקבלים עדכון מכל קבוצה על תסמינים ברגע שיש כאלה", המשיך יו"ר המנהלת. "הגענו למתווה בריאותי שפרסמנו אותו לפני שבועיים. לולא ההגעה למתווה הזה, אי אפשר היה לקיים את משחקי הליגות ולסיים את העונה על כר הדשא. המתווה אומר שברגע שיש תסמין כל הקבוצה הולכת לבדיקות, הן עוברות למשרד הבריאות ולאחר מכן הוא מחליט אם יש משחק או אין משחק".

"משרד הבריאות לא נכנס לשוער או בלם. בסופו של דבר השוער השני של סכנין נדבק בקורונה ומאמן הקבוצה, בדיוק כפי שנדבקו שני שחקנים במכבי נתניה לפני מספר שבועות – המשחק התקיים. אם אתם חושבים שעל כל שוער או שחקן שנדבק נעצור משחקים – אז אתם לא מבינים מה זה תקופת הקורונה. יש סגל רחב של שחקנים ולכן קבוצות יכולות להתמודד לעונה כזו ויש יותר חילופים – כדי להתמודד עם תקופה כזו".

למה המשחק של חדרה נגד בית"ר בוטל וסכנין נגד נתניה לא: "בנושא של חדרה, מכיוון שהיו מספר שחקנים ומספר אנשי צוות חולים, משרד הבריאות רואה בזה כמגפה והורה לנו בבוקר שהמשחק לא מתקיים. הוא לא הורה לנו כך במשחק של נתניה שהיו אצלה שני שחקנים חולים והוא לא הורה לנו כך במשחק של מכבי תל אביב מול סכנין בגמר גביע הטוטו. זו תקופת הקורונה. זה בסדר לבקר, אנחנו עושים את תפקידנו. מי שאחראי על בריאות השחקנים זה משרד הבריאות, אנחנו עובדים לפי ההנחיות שלו. למה לא דחינו? צריך להסתכל על סדר המשחקים. אין לנו איפה להכניס משחיקם. העונה צריכה להסתיים ב-30 במאי. בכל הליגות באירופה משחקים תחת הקורונה".

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

"זה לא נגמר בסיפור הזה", המשיך כלפון. "בכל יום יש קבוצות שמגלים שם תסמינים. צריך לקבל החלטות שוויוניות. כל עוד משרד הבריאות מאפשר לקיים משחקים מבחינה בריאותית – נקיים. הקבוצות יודעות את זה. יש מתווה בריאותי שאושר להם. יש לנו אחריות גדולה כלפי הקבוצות והמשך המשחקים. אם אני דוחה משחק כי יש שחקן אחד חולה אז לא צורך מתווה בריאותי, כי כך נעצור בכל שבוע שניים-שלושה משחקים. בכל קבוצה יש מישהו עם תסמין. במצב הזה אי אפשר לשחק כדורגל. יהיה אפשר להגיד לכולם ביי, לסגור את הליגה ולפתוח אותה כשיהיה חיסון. אם יש חמישה שחקנים חולים בקבוצה משרד הבריאות רואה בזה מגפה ואז דוחים את המשחק".

"השגנו לקבוצות רשת ביטחון על מנת שיוכלו להיערך מבחינה תקציבית ואנחנו ממשיכים להזרים להם את הכספים שמגיעים להם. בכספים האלה הם אמורים להשקיע בשחקנים ובסגל רחב. זה בסדר שיש ביקורות, אבל זו ההחלטה. היא שוויונית לכל קבוצה".

מה דעתו על אמירותיו של מוחמד אבו יונס, יו"ר סכנין, שהודיע על פרישתו מהדירקטוריון המנהלת ותקף אותה: "אני לא מתייחס לגופו של אדם אלא רק לגופו של עניין. אני לא מדבר עם בעל קבוצה בתקשורת. אני יודע לדבר איתו בארבע עיניים וכך אעשה. אני לא צריך לנהל מערכת על פי הצהרות בתקשורת של אנשים. אני אגיב בארבע עיניים".

מוחמד אבו יונס
מוחמד אבו יונס | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי