בחיפה מתכוננים לינואר: אלטמן רוצה להגיע, מאבוקה עשוי לעזוב

ברק בכר ברק בכר | מאור אלקסלסי
ארנסט מאבוקה, דוניו ארנסט מאבוקה, דוניו | מאור אלקסלסי
עומרי אלטמן עומרי אלטמן | אריאל שלום
שחקני מכבי חיפה שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

הירוקים מרוצים מהניצחון על ק"ש, חזיזה ושחקני ההגנה זכו למחמאות: "יש כאן שחקנים שאף פעם לא היו במאבקי אליפות". המגן הימני עשוי לעזוב בינואר לאחר שאיבד את מקומו בהרכב, אלטמן יגיע בינואר?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בפתיחת העונה, ברק בכר סימן את משחק החוץ נגד קריית שמונה כאחד המשחקים החשובים וקשים של הקבוצה בסיבוב הראשון, ואמש (שבת) חניכיו עברו את המבחן בהצלחה עם ניצחון 0:3 משכנע ועלייה למקום השני בטבלה, בפער של שלוש נקודות ממכבי פתח תקווה בצמרת, אך עם משחק חסר. "לא הרבה קבוצות ינצחו כאן, עובדה שעד אתמול, קריית שמונה לא הפסידה". אמרו בקבוצה בסיפוק רב לאחר המשחק.

השחקנים הרגישו את הדריכות של בכר והצוות המקצועי עוד לפני המשחק. המאמן אסף את כולם ואמר להם: "מדובר בקרב קשה. חשוב שנישאר רגועים ולא נילחץ – גם אם לא יבוא השער במחצית הראשונה, תמשיכו לשחק סבלנות".

בכר עלה אמש להתחמם עם השחקנים על הדשא בקריית שמונה בפעם הראשונה העונה בכדי לראות יותר טוב מה מצבם, פיזית ומנטאלית. בכר החליט להמשיך עם חוליית ההגנה שניצחה את בית"ר ירושלים, ובא על שכרו עם משחק שני ברציפות ללא ספיגת שער. בקבוצה החמיאו לעופרי ארד ורז מאיר על התרומה בהגנה, כשגם בוגדאן פלאניץ' מתחיל להתאושש מפתיחת העונה המגמגמת. החלק ההתקפי כהרגלו העונה המשיך לנצוץ, ומי שחזר לככב לשמחתם של הירוקים הוא דולב חזיזה.

חזיזה חוזר ליכולת אליה התרגלו בכרמל בעונה שעברה, ולאחר שכבש במשחק נגד בית"ר ירושלים, כבש פעם נוספת אתמול ומתחיל להיכנס למומנטום. לאחר שתי החמצות הפנדל של ניקיטה רוקאביצה, בקבוצה נתנו למלך השערים להחליט אם ימשיך לגשת לנקודה הלבנה. ברגע האמת, החלוץ החליט לפרגן לו, על כך חזיזה אמר לספורט1 לאחר המשחק: "הוא פרגן לי ואני שמח שזה קרה, בסופו של דבר, זה ניצחון סופר-חשוב עבורנו". לאחר מכן החלוץ עבר בדיקת סמים בהצלחה.

דולב חזיזה כובש | מאור אלקסלסי

מעבר לשיפור המקצועי, במועדון מאוד מרוצים מהתהליך המנטאלי, ובעיקר משינוי הגישה של השחקנים הצעירים. את הקרדיט על כך קיבלו הצוות של דני ענבר ואיתן עזריה, שמנהלים שיחות כמעט על בסיס יום יומי עם שחקנים כמו עופרי ארד, נטע לביא ורז מאיר: "יש כאן חבר'ה צעירים שאף פעם לא היו במאבקי אליפות. הדריכות חשובה". אמר גורם בכיר בקבוצה. אך למרות הניצחון, לירוקים לא יהיה הרבה זמן לחגוג כי כבר ביום שלישי יקבלו הזדמנות לעלות למקום הראשון במשחק חוץ קשה נגד סכנין הלוהטת בדוחא. טאלב טוואטחה ויובל אשכנזי צפויים לקבל דקות.

מי שפחות מסתדר בכרמל, הוא ארנסט מאבוקה, שאיבד את מקומו בהרכב בשני המשחקים האחרונים, וכפי שפרסמנו בשבוע שעבר, הוא עשוי לעזוב כבר בינואר. מאבוקה לא זכה לקרדיט מבכר כפי שזכה ממאמנים קודמים, וספסולו לטובת רז מאיר עלול לסמן את סוף הדרך שלו בחיפה. מעבר לכך, הירוקים ממשיכים לחפש חיזוק בחלק ההתקפי, ובוחנים מועמדים רבים, ביניהם מוחמד עוואד וכפי שפרסמנו אתמול, גם שמו של כוכב הפועל תל אביב, עומרי אלטמן עלה לאוויר, כפי שפורסם לראשונה אמש בספורט1.

עומרי אלטמן. יגיע לכרמל? | אריאל שלום

לאחר המשחק, בהפועל תל אביב אף הגיבו לחשיפת ספורט1, ועומרי אלטמן אמר על האפשרות שיגיע לכרמל: "אין לי איך להתייחס לזה. לא דיברו איתי, אני כרגע בהפועל תל אביב וטוב לי כאן. יש לי את הדברים שלי עם הפועל, לא אומר שלא, אבל כרגע טוב לי פה. אני לא יודע מה יהיה אם תתקבל הצעה, צריך לשאול את הבעלים אם הם רוצים". גם מאמנו הגיב לפרסום כשאמר: "אני לא חושב שללכת למכבי חיפה זו התקדמות כי כאן הוא שחקן מוביל ושם תהיה לו תחרות אבל אם תהיה עסקה והם ישלמו מחיר שהבעלים יסכימו לו – אני אדע מה להגיד".

זו לא הפעם הראשונה שמכבי חיפה עוקבת אחרי עומרי אלטמן. לספורט1 נודע כי כבר בקיץ, הירוקים ניסו לצרף את כוכב הפועל תל אביב, אך האדומים התעקשו על דמי שחרור בסך 300 אלף דולר, סכום אותו הירוקים לא היו מעוניינים לשלם, וע"פ הצפי, הדרישה צפויה לרדת משמעותית בינואר. מקורבים לשחקן סבורים כי השחקן ישמח להגיע לחיפה, אך לא צפויה התפתחות נוספת בנושא לפני חלון ההעברות של ינואר, ולאחר הגעה להסדר עם הנהלת האדומים.

צפו: מכבי חיפה הביסה 0:3 את ק"ש

רגע לפני המשחק נגד מכבי חיפה, בירם כיאל שלח מסר לאקסית
לא תאמינו מה הוא עושה היום: החיים החדשים של אמיר אדרי
הרגע שגרם לסערה: האם קריית שמונה קופחה נגד מכבי חיפה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי