לנקות את שמה: המהפכה שאלונה ברקת מתכננת בהפועל ב"ש

אלונה ברקת
אלונה ברקת | לירון מולדובן

בן זאב לא הקדים את עזיבתו במקרה, רחמים העביר מסר ברור והמחליפים שסומנו (ביניהם קורנפיין) מתגמדים לעומת מה שבאמת מציק לה. בעלי הפועל ב"ש נאבקת על התדמית וכבר פועלת לצירוף שחקן בכיר עוד העונה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אלונה ברקת, כהרגלה, יודעת להכין את השטח לקראת צונאמי במועדון. היא עשתה זאת היטב כאשר החליטה לסיים את ההתקשרות עם אלישע לוי יום אחרי אירוסי בתו וגם במקרים אחרים, בהם רצתה לעשות "שינוי קונספט" בהפועל באר שבע. אתמול (שבת) נרשם אירוע נוסף, כאשר המאמן יוסי אבוקסיס התפטר ובא בטענות קשות להתנהלות ברקת בשיחה עם ספורט1.

גורמים במועדון סיפרו כי האווירה בימים האחרונים הזכירה את האווירה שהייתה במועדון רגע לפני העזיבה של ברק בכר. אז, הם אומרים, הופתעו גם כן מהעזיבה הפתאומית, אך הרגישו לאורך כל הדרך שמשהו כזה עשוי לקרות. "כשהיא לא רוצה מישהו, מרגישים את זה", אמר מקורב למועדון. "קשה לומר שהכל עבר חלק בשבועות האחרונים של ברק או אלישע במועדון. אתה מריח שמשהו עומד לקרות, אבל לא בטוח איך זה יקרה בדיוק".

העזיבה של איתי בן זאב בתחילת החודש לא הגיעה לחינם. מספר ימים קודם לכן, הוא הבין מאסי רחמים שלא בטוח שיישאר בעונה הבאה והחליט לקחת צעד אחורה. לבן זאב יש בורסה על הראש, הוא לא מוכן לסכן את עתידו בתחום בשביל להחתים עוד שחקן לקבוצה. מהרגע הראשון היה לו ברור שאם רחמים עוזב, תוטל עליו עבודה שלא יוכל לעמוד בה. הוא היה אמור לעזוב בכל מקרה, אבל העזיבה הוקדמה בשל הטלטלה שהרגיש שתגיע.

אסי רחמים
אסי רחמים | לירון מולדובן

רחמים עצמו, כפי שפרסמנו הבוקר, עשוי לעזוב. מדוע עשוי? מפני שמאז השיחה עם בן זאב ישנו לחץ בלתי פוסק של אוהדים ומקורבים לגרום לו להישאר בתפקיד גם בעונה הבאה. רחמים הודיע כבר בתחילת העונה שיעזוב, דחה את הקץ מהקיץ האחרון וכעת יצטרך להחליט האם הוא נכנע ללחץ סביבו. בסביבת המועדון טוענים שהצעה מעיריית באר שבע על הפרק והוא עצמו הבהיר למקורביו כי "הפעם לא אכנע ללחצים".

אם רחמים לא יסכים להישאר, ברקת תנסה למנות פיגורה בכדורגל הישראלי. גורמים בבאר שבע טוענים כי היא מאוד הייתה רוצה לראות את איציק קורנפיין משתלב במערכת, כשבעבר כבר בדקה איתו אפשרות כזאת.

"מאוד חשובה לאלונה התדמית שנסדקה בפעמים האחרונות. אבוקסיס חשף אותה אתמול ולכן היא תעשה הכל כדי להוכיח שמה שאמר לא נכון", אמר אדם הבקיא בפרטים. "ליוסי יש ביטחון מאברמוב. הוא יודע שברגע שיש לו גב, הוא יכול לומר מה שהוא רוצה. החוזה שלו בבני יהודה מובטח. הוא היה צריך להגן על עצמו ולא להראות שעזב כי קיבל הצעה. אפשר להבין את מה שעשה ואפשר להבין את ההכחשה של אלונה".

אבוקסיס. "ברגע שיש לו גב, הוא יכול לומר מה שהוא רוצה" | דני מרון

למרות שאין כל ראיה לכך, בסביבתו של אבוקסיס מרגישים שאוהדי באר שבע לא הגיעו לחינם באימון ביום שישי. אחד ממקורביו טען כי "ברור שאלונה לא שלחה אותם, אבל הם יודעים היטב שהיא לא רצתה אותו בקבוצה". כעת, ברקת מעוניינת לנקות את שמה. היא תעשה הכל כדי לחזק את הקבוצה בשחקן בכיר. לספורט1 נודע כי החלו שיחות עם ג'קי בן זקן בנושא דין דוד. הבעלים לא ממהר לשחרר, אבל ברקת עשויה לשכנע אותו להעביר את החלוץ בעסקה שבה יישארו אחוזים בידו. גם שגיב יחזקאל סומן, אבל זה יקרה כנראה רק בקיץ. גם שמות כמו אבי ריקן הוזכרו.

חמש שנים וחצי אחרי שאלישע לוי עזב את באר שבע ובכר מונה במקומו, נראה ששום דבר לא באמת השתנה בכדורגל הישראלי. באר שבע ואבוקסיס החליטו להיפרד והאחרון ימלא את המשבצת שאלישע השאיר בבני יהודה, אחרי שלוי החליט לעזוב בעצמו. בשבוע שעבר לוי סגר מעגל כשניצח את בני יהודה בקרב של ראש בראש. אחרי ההחלטה למנות את אבוקסיס, לא רק אברמוב רוצה את האנשים שלו, אלא גם ברקת. הפניה לבלבול ומימר אינה מקרית. אלו הם שני אנשי שלומה, שאיתם היא תוכל להסתדר. אחרת, מבינים בבאר שבע, גם המינוי הבא יסתיים מוקדם מהצפוי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי