"אז מה אם אראל אמר שיש לו צילומים. האוהדים היו פורצים גם הם לדשא"

יו"ר איגוד השופטים לאחר אירועי הדרבי החיפאי: "כל אחד מגיע עם דף מסרים משלו. אם היו קהלים הם הורגים אחד את השני. מקווה שבית הדין יעשה את העבודה, השארנו פתח בדו"ח השופט לאשמים נוספים. אסור שיצאו נקיים"

(גודל טקסט)

כיממה לאחר אירועי הדרבי החיפאי, בו שחקני מכבי והפועל חיפה התקוטטו בסיום המשחק, הערב (חמישי) התראיינה רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים, בתכנית הספורט של 103FM ובה התייחסה לתגרה החמורה.

האזינו לראיון המלא

"אני חושבת שאם היו אוהדים במגרש אתמול, הם היו פורצים למגרש" אמרה תירוש. "אישית אני מדמיינת תמונה קשה. זה ידוע שכל אנשי הגרעין החם יותר של האוהדים, שיושבים מאחורי השערים, היו יכולים לפרוץ לדעתי לדשא ומנסים לסייע, כל אחד לקבוצתו שלו, והם היו הורגים אחד את השני".

"אני חושבת שהם באו עם זה מהבית. זה התחיל עוד בדרבי הקודם בו הפועל ניצחה וכל אחד רצה להראות לשני אתמול. התגובה למה שעשה סאן מנחם הייתה כל כך קשה ובלי פרופורציה, שאני בטוחה שזה יושב על מטענים ארוכי טווח. ראשי המועדונים יכלו לנחש שזה יכול היה לקרות והיה צריך להיות הכנה מוקדמת. משפט כזה של סמרטוטים או משהו כזה, זה מה שגרם לכל מלחמת העולם הזו? לאגרופים בפנים ולהפיל אנשים?".

"גל אראל אמר שיש לו צילומים? אז הוא אמר. כל אחד בא עם דף מסרים. אני מכירה כבר את זה. שולחים דף מסרים משני הצדדים וככה הם שולחים את האש מצד לצד. כל אחד מהם כמעט נגוע במה שקרה. יש דו"ח של השופט והצוות ועל זה אני יותר סומכת. אני מקווה שבית הדין יעשה את העבודה המעמיקה. אסור לתת לאף אחד לצאת נקי ממה שקרה. אני בטוחה שיש יותר אנשים מעורבים מהעשרה שנכתבו בדו"ח".

"אסור לתת לאף אחד לצאת נקי ממה שקרה" | מאור אלקסלסי

תירוש הוסיפה: "אחר כך זה גם נכנס לתוך המנהרה ולחדרי ההלבשה ושם כבר אי אפשר להפריד. חבל שלא הייתה מצלמה במנהרה ולפי מה ששמעתי מהשופטים, זאת הייתה קטסטרופה. השופטים האלה כבר ראו והיו במשחקים כאלו טעונים בכל הליגות והם אמרו שהם עדיין לא ראו מהומה כזו. אני רוצה להאמין שבעלי התפקידים ירדו כדי להפריד ותוך כדי שהם חטפו, ואני לא מגנה עליהם, זו הייתה הסיטואציה. אני מאמינה שהם לא ירדו לדשא בכוונה להלהיט את הרוחות".

"אני חושבת שאנשים נורמטיביים פשוט לא יכולים לפרשן מה קרה שם. אני רק מקווה שאדם בוגר ירד כדי להפריד. לא ברור לי למה הם נסחפו למערבולת של אלימות כזו מסוכנת. הוועדה המקצועית שלנו אמורה לשבת ולסכם את כל המשחקים והאירועים שקרו ולהוציא דו"ח על המחזור כולו. ביקשתי מהשופט לירן ליאני להוסיף הערה שייתכן שהיו עוד אנשים ובעלי תפקידים שהיו מעורבים ולא היה אפשרי לראות את זה במצלמות הנתונות. זה משאיר פתח לבית הדין אם רוצה לעסוק בזה ולדרוש צילומים מתוך המנהרה".

"בטוחה שיש יותר אנשים מעורבים מהעשרה שנכתבו בדו"ח" | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי