קלינגר: "במצב נורמלי אין סיבה שהפועל ת"א לא תהיה בטופ 4"

מאמן הפועל ת"א התראיין ל-103FM וסיפר: "לא יכולתי להצהיר בקיץ שנתמודד על ירידה כי זה לא באופי שלי. שחקני הרכש התאמנו עוד לפני שהחלון נפתח והאפקט היה מיידי". וגם: הצעירים שדעכו, חזרת הקהל והדרך לצמרת

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

שבוע לא פשוט עבר על ניר קלינגר, מאמן הפועל ת"א. הקבוצה רשמה הפסד קשה נגד מכבי חיפה לאחריו הורחק על ידי השופט. בהמשך הוא איבד את גיסו ואתמול (ראשון) הקדיש לו את הניצחון 0:1 על הפועל באר שבע. למרות הנקודות, האדומים עדיין במצב קשה בטבלה. קלינגר התראיין היום (שני) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והסביר לאוהדים מה קרה בארץ, דיבר על השיפור של הקבוצה, על חזרת הקהל וגם על העתיד.

קלינגר התייחס בפתח דבריו לפטירת גיסו: "בכל זאת הבן אדם הלך איתי מגיל 15 ועבר איתי לכל קבוצה והיה מעורב, זה עצוב מאוד אבל אלו החיים. הקורונה הזו ממש-ממש ואני באמת אומר – כולם חייבים ללכת להתחסן וזהו, אין מה לעשות".

על הניצחון על ב"ש וטעות השיפוט: "קודם כל אני עדיין לא חבר בוועדות השיפוט אבל זה לא משנה. כולנו יודעים שטעויות שיפוט מתקזזות, פעם זה לטובתך ופעם זה נגדך וזה לא האישיו פה. אנחנו בחצי הראשון המשכנו את היכולת המצוינת שהייתה לנו נגד מכבי חיפה ובמשחק ההוא היינו טובים יותר ולא ניצחנו. נגד ב"ש היריבה הלכה על כל הקופה והיינו עייפים אבל היו לנו מצבים לעשות 0:2. ההקרבה הייתה מדהימה וזה חלק מהמשחק שלנו, קבוצה שנלחמת על חייה צריכה להקריב".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ניצחון חשוב מאוד | דני מרון

המאמן נשאל מה קרה בקיץ ואיך נבנה סגל חלש שמועמד ליריבה בעוד בינואר הקבוצה פתחה את הכיס והסביר:"זה השאלה מצוינת ובטח הרבה אוהדים שלנו בטח רוצים לדעת. קודם כל הייתה מגבלת תקציב קשה מאוד. אנחנו יודעים שהפועל ת"א היא לא מכבי חיפה, הפועל ב"ש ולא מכבי ת"א. בעיית התקציב נבעה ממתווה תמיכת המדינה. ידענו שאם הקבוצה לא תקבל את העזרה הכלכלית זו בעיה. בנינו סגל לפי התקציב הזה שלא היה מספיק גדול. אבל אסור היה לבוא ולהצהיר לפני תחילת העונה שאנחנו מועמדים לירידה – זו לא דרכי וזה לא האופי שלי ושל משה סיני. רצינו להילחם ולשרוד את השנה הזו. זה לא היה מספיק, זה היה קשה, הלך והתדרדר וכאב לנו בלב. נתתי את הדוגמא של ליברפול עם שחקנים גדולים ומאמן ענק אז על אחת כמה וכמה במקרה שלנו".

על מה שאמרת לבעלים – לצרף שבעה שחקנים או להחליף מאמן: "אמרתי את האמת יחד עם המלצתי שאני לא חושב שזו בעיה של מאמן כי זה לא שבקיץ הייתי מאמן מצוין ואז לא. כל מאמן צריך להבין שהבחירה של השחקנים היא קריטית. אם קיבלת 50 מיליון שקל, יכולת לבחור ונכשלת – תשלם את המחיר אבל אם אתה מגרד שקל לשקל זה אחרת. אמרתי להם באותה הנשימה שאם אני הבעיה אז אני מוכן ללכת. הם הבינו אותי. חשבנו על הפועל ת"א ומגיע קרדיט גדול להנהלה. הם הבינו שאני חושב לטובת הפועל ולא לגבי פיצויים".

המאמן הוסיף מה גרם לכך שהקבוצה התחברה במהירות: "התחלנו לעבוד בצורה מאסיבית יחד עם ההנהלה לפני כולם. כבר בדצמבר והחתמנו את דן איינבינדר, בן ביטון, לידור כהן, גיל יצחק ואת שלומי אזולאי ו-6-7 שחקנים. הם התחילו להתאמן איתנו כשהחלון היה סגור וזה ההבדל בינינו לבין קבוצות אחרות ולכן כשנפתח החלון השינוי היה מיידי למרות שזה לא מספיק כי לא עשינו כלום, אנחנו עדיין בשיא המלחמה. היינו במרתפים כשהמים למטה נוגעים ברגליים, היינו עם שמונה נקודות".

בן ביטון ודן איינבינדר | ברני ארדוב

כמה נקודות מספיקות כדי להישאר בליגה: "36 או 37 נקודות אמורות להספיק אבל זה לא קל להגיע לזה ואנחנו לכן מתרכזים ביכולת ולא רק בתוצאות כי בסוף היכולת מנצחת".

ההתפרצות שלו נגד מכבי חיפה: "לא התעצבנתי על ההפסד, המצלמה הלכה איתי כל הדרך. אני אוהב לראות שאף אחד לא מתערבב עם השופט, כשנגמר משחק אני נכנס למגרש ולוחץ ידיים, כך זה קורה לאורך כל הקריירה. כשקיבלתי אדום זה אומר לשבת ביציע וזה קריטי, אני צריך להיות על הקווים, השחקנים צריכים אותי שם. אני לא טמבל או טיפש שאקלל שירחיקו אותי. ומרגע שהוא הרחיק אותי איבדתי את זה. זו העבודה שלי ובאמת שמילה לא אמרתי. אני לא אעשה את זה יותר, זה בטוח, כי אני כבר לא ילד אבל ככה אני  – אמוציונלי וחשוב לי להיות עם השחקנים ואנחנו במשימה קשה מאוד ומאתגרת. לפעמים זה משפיע".

הנסיגה של הצעירים: "חלק מזה באשמתי במרכאות. ברגע שהייתה לנו את הפלטפורמה הטובה והנכונה לתת לשבעה-שמונה שחקני נוער לשחק זה נהדר. לא היינו עושים את זה בפלייאוף תחתון אבל מתוכם הייתה המחשבה שישתלבו שניים-שלושה ולא יותר וזה מה שקורה היום. שי אליאס בן 21 שחקן נבחרת צעירה, דני גרופר ודורון ליידנר מתחרים על מקום בהרכב וכרגע דני משחק טוב וכנ"ל לגבי שי אייזן שדומה לשי אליאס. אושר דוידה בן 19 עשה קפיצה נהדרת. אנחנו לא באים ואומרים רק שחקנים צעירים. אם מועדון מייצר שני שחקני הרכב צעירים בעונה זה הישג. בית"ר ירושלים מתהדרת באביאל זרגרי שהוא שחקן אחד נפלא ואני מפרגן לו. גם רז שלמה משחק. יש לנו ארבעה שחקני הרכב. מכבי ת"א היא חריגה בכך שכולם הפכו לכוכבים, הם יצאו להשאלה ועשו את המסלול הנכון".

אייזן. לא שחזר את יכולתו מאשתקד | לירון מולדובן

האם טוב לו בהפועל ת"א: "בהחלט. אני מאוד-מאוד אוהב את המועדון, העבר שלי במכבי ת"א כבר לא רלוונטי. דרור קשטן הגדול אימן במכבי וגם בהפועל".

מתי הפועל ת"א תתמודד על תארים: "במצב נורמלי אין שום סיבה שהפועל לא תהיה בטופ4. כשיש מכירה של 10,000 מנויים אני מתכוון. אני חושב שעשינו עבודה טובה במה שאפשר – השוער ארנסטס שטקוס, וגם סיאנדה קולו. כולנו טעינו וכולנו תיקנו אבל כשעושים עבודה רצינית ומעמיקה – אין שום סיבה שהפועל לא תהיה בטופ4. היא לא חייבת להיות בתקציב של 50 או 60 מיליון, גם תקציב של 30-35 מיליון שקל הוא הגיוני. נצטרך לשרוד ואני מקווה בעזרת השם שכן ויש לנו בסיס מצוין לעונה הבאה שחתום ברובו. לא תמיד כסף הוא שם המשחק גם הפועל קריית שמונה לקחה אליפות".

חזרת הקהל במתכונת מצומצמת: "זו החלטה קשה ביותר. זה לא התפקיד שלי, אני רק המאמן. איך נבחר את ה-1,500? זו ממש דילמה וזו בעיה אבל מצד שני אתה אומר שהמנהלת החליטה את זה ובעלי הקבוצות החליטו שעדיף להכניס רגל אחת בדלת. אני לא כל כך שמח עם זה. זה מתסכל כי יש כאלה שלא ייכנסו. צריך להגיד את האמת אבל זה מה יש".

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי