Sport1 Banner

זעם בב"ש. המסר לשחקנים: אל תשחקו לידיים של השופטים

אחרי האסיפה הקשה של רוני לוי, בה ביקר את התנהגות השחקנים, במועדון תוקפים גם את בית הדין: "יש הקפדה יתרה על שחקנים שלנו". האוהדים מארגנים מפגן תמיכה בשחקנים: "כולם נגדנו"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הניצחון של קריית שמונה אמש (רביעי) הוביל את הפועל באר שבע, לראשונה מזה זמן רב, למקום השביעי. הקבוצה של רוני לוי חייבת לנצח את מכבי פתח תקוה בראשון כדי לחזור לשישייה הראשונה, אך בכל מקרה המשחק המכריע ייערך רק במחזור האחרון – מול בני יהודה. "זה יהיה קרב מעניין, ראש בראש בין אלונה ליוסי אבוקסיס", הודה שחקן בכיר בקבוצה. "אנחנו, כמובן, נשחק כדי להיות בפלייאוף העליון. אסור לשכוח שלקריית שמונה ונתניה יש את מכבי תל אביב ומכבי חיפה, כך שגם ארבע נקודות עשויות להספיק, אבל כמובן שאי אפשר לקחת סיכונים".

במועדון שוחחו אמש עם ז'וסואה בעקבות הרחקתו לשלושה משחקים. הקשר מרגיש שהשופטים מחמירים איתו אך בשלב זה אין לו כוונה להרים ידיים והמשא ומתן לעונה הבאה נמשך. אוהדי הקבוצה מתכננים לארגן מפגן תמיכה מחוץ לביתו על מנת להביע הזדהות עם השחקן, שישוב רד במשחק השני של הפלייאוף. כפי שפרסמנו השבוע, המאמן רוני לוי ערך אסיפה קשה בה גער בחניכיו. "אני לא אוהב את ההתנהגות", אמר להם לוי וביקש "להפסיק להתעסק עם שופטים". במועדון העבירו מסר לשחקנים לפיו לא יקבלו בהבנה שחקן שמורחק בגלל התעסקות מיותרת עם השופטים.

אתמול תמכו האוהדים גם בחאתם עבד אלחמיד, כשיצא מהדיון ושמע בדרכו הביתה כי יורחק לשני משחקים. אלחמיד עלה למשחק האחרון כשהוא פצוע. הוא קיבל חוות דעת מרופא המועדון לפיה אם יעלה לשחק, הוא עלול לסכן את עצמו בפציעה חוזרת שתשבית אותו לזמן רב. אלחמיד, שהבין שבאר שבע סובלת ממצוקת שחקני הגנה, הבהיר לצוות המקצועי: "אשחק בצורה מבוקרת, אין לי כוונה להחמיץ את המשחק". לקראת הסיום, אלחמיד התעלם מהסיכון הכרוך בכך, הקריב את עצמו למען הקבוצה והחל לעלות להתקפה. השער שכבש נפסל והוביל ללא מעט תסכול והעמדה לדין.

חאתם עבד אלחמיד, אוהדי הפועל באר שבע | אודי ציטיאט

אתמול, בבית הדין, הביא אלחמיד את ההחלטה של איגוד השופטים לא לשבץ את אלי חכמון למחזור הקרוב. הוא הסביר כי עצם ההחלטה פירושה שבאיגוד מבינים שהשער נפסל בטעות. בבאר שבע אמרו הלילה: "ההחלטה של הדיין מחמירה מאוד, כולם מבינים שיש 'הקפדה' יתרה על שחקני הפועל באר שבע. אמרנו לשחקנים שבוחנים אותם בזכוכית מגדלת וביקשנו להימנע משיחות עם שופטים. רוני הבהיר להם באסיפה השבוע בדיוק מה הוא חושב, הם הבינו ואין טעם להתעסק בזה. לא יהיו עוד הרחקות כאלה, גם אם השופט טועה. אסור לנו לשחק לידיים שלהם". בהתאחדות, מנגד, לא אהבו את הדברים שהשמיעו האוהדים כלפי בית הדין ("הדיין ימות היום") וטענו כי מדובר בהסתה פרועה שאינה במקומה.

לאור המתיחות שנוצרה בין הקבוצה והתאחדות ולשופטים, החליטו אוהדי באר שבע לארגן מפגן תמיכה בשחקנים לקראת המשחק החשוב ביום ראשון. אחרי שליוו את חאתם עבד אלחמיד לבית הדין, מחר ייצאו האוהדים בשיירות לכיוון הבית האדום. אחד האוהדים הסביר: "כולם נגד הפועל באר שבע: השופטים, ההתאחדות, אבל אסור לשכוח שבסוף השחקנים זקוקים לתמיכה שלנו. נגיע מחר כדי להזכיר לשחקנים שאנחנו חייבים להיות בפלייאוף העליון".

הקבוצה ערכה רק אתמול את אימון השחרור והיום תגביר קצב לקראת המשחק. רוני לוי יתמקד בין היתר במצבים נייחים בהגנה. מאז הודיעה ברקת על חזרה למועדון, לפני שמונה משחקים, באר שבע צברה ניצחון בודד על הפועל כפר סבא. "יש כאן לחץ, זה ברור. אבל נצטרך לנטרל את כל הרעשים מסביב ולנצח את המשחק בפתח תקוה. גם אם יהיו אוהדים בודדים שלנו, נקבל דחיפה וזה יעשה את העבודה", אמרו שחקנים בקבוצה אתמול. מלבד ז'וסואה, גם שון גולדברג, מרסלו מלי, אור דדיה וגל לוי ייעדרו.

רוני לוי, ז'וסואה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי