כץ: "לא פניתי לרפואה, אלישע לוי ימשיך אם נישאר בליגה"

פיטורי סילבס ("זאת הייתה החלטה משותפת שעזרה לשני הצדדים"), מינוי המאמן הוותיק ("בטוח שיצליח, יהיה לו חיבור עם השחקנים"), מה לא עבד העונה ("שיחקנו פתוח, כמו הגדולות") ועוד. בעלי הפועל חיפה בראיון

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

מיד לאחר ההפסד לבני יהודה אמש (ראשון), חיים סילבס פוטר מהפועל חיפה והבעלים יואב כץ לא חיכה יותר מידי ומינה כבר בשעות הבוקר את אלישע לוי במטרה לשנות את המומנטום בקרבות ההישרדות. בראיון לתוכנית הספורט של רדיו 103FM סיפר הערב כץ מה לא עבד העונה, מדוע החליט לבצע את הזעזוע על הקווים ולכמה זמן ימשיך אלישע לוי ימשיך.

האזינו לראיון של יואב כץ

מעט נלחצת: "קודם כל, לא הדחתי את סילבס, אנחנו נפרדנו. אף אחד לא הדיח את השני. שני הצדדים חשבו שזה הדבר הנכון לעשות. כמו שחיים אמר, הקבוצה במומנטום לא חיובי ואנחנו עכשיו ננסה לשנות את המומנטום. זו הייתה החלטה משותפת שאני חושב שעזרה לשני הצדדים".

מי המליץ לך למנות את אלישע לוי: "אלישע הגיע לאחר החלטה משותפת יחד עם התייעצות עם אנשים אחרים בקבוצה, אני מקווה שהוא מאוד יעזור. מהשיחות הטלפוניות שהיו לנו מאוד התרשמתי ממנו ואני מקווה שיעזור לנו לחזור לדרך המלך".

חיים סילבס | מאור אלקסלסי

איך הגעתם למצב שאתם בתחתית: "בלי ספק שהיו הרבה שגיאות, רוב השגיאות היו בבחירת השחקנים, אז אם הייתי יודע את התשובות לכל השאלות האלה, לא היינו במקום שאנחנו בו עכשיו".

האם הקבוצה התפרקה לאחר שנודע לכם שקובי רפואה לא נשאר בקריית שמונה: "הידיעה שרפואה קיבל הצעה מהפועל חיפה זה ברווז עיתונאי, אף אחד מהצדדים לא דיבר אחד עם השני. הוא מאמן שעשה הרבה העונה, אבל גם העיתונאים צריכים להתפרנס ואם לא מפרנסים אותם הם צריכים לעשות את זה בעצמם. אני יכול להכחיש, אבל אני לא יכול למנוע לעיתונאי לפרסם דיווח כזה או אחר".

אלישע לוי יישאר בעונה הבאה: "הקבוצה צריכה להישאר בליגה, ואם זה יקרה ואני בטוח שזה יקרה אלישע לוי יישאר המאמן בעונה הבאה. אני מקווה שיהיה לנו יתרון בכל משחק, כי יש לנו הרבה שחקנים מנבחרת ישראל, אבל זה לא תמיד מספיק".

קובי רפואה | אודי ציטיאט

בהפועל חיפה יש בעיה בעמדת המאמן: "אנחנו היינו באמצע הליגה במקום השביעי עם אותן נקודות כמו מקום חמישי, אולי לא שיחקנו את הכדורגל הכי יפה בעולם אבל ניצחנו. אחרי זה שיחקנו כדורגל יפה לעין, אבל לא ניצחנו. שיחקנו פחות כמו הגדולות וזה היה נראה מאוד יפה. כעת בפלייאוף התחתון זה סוג משחק שונה, אני מקווה שבסוג המשחק הזה אנחנו נוכל להתגבר ולצאת מהמצב שאנחנו נמצאים בו".

למה אתה רואה בפלייאוף העליון כהצלחה: "אתה מתמודד בפלייאוף העליון עם קבוצות עם תקציבים מאוד גדולים ואם אתה מצליח להגיע לשם, זה סימן שאתה מתמודד עם הקבוצות עם התקציבים הגדולים. זה נותן הרבה מאוד בעונה רגילה, אבל לפחות זה עדיין חשוב מאוד להגיע לפלייאוף העליון".

אתה מאוכזב: "אני מאוד לא שמח נגיד את זה כך. קבוצת עם שליש מהתקציב שלנו, הצליחו הרבה יותר מאיתנו. אם אתה לוקח את המדד של השקעה מול הישגים, אז אני חושב שזה אחד המדדים הכי פחות טובים שהיו לנו אי פעם".

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

מאז הנבחרת אלישע לוי לא מצליח: "אני חושב שהוא יצליח להפועל חיפה. יש במועדון סוג שחקנים עם אופי שמתאים לו. בכל קבוצה חשוב שתהיה התאמה עם השחקנים מול המאמן ועם אלישע אני חושב שזה המצב".

אצל אלישע לוי הבעלים יצחק שום ישב לו על הראש: "אני לא יכול לעשות את זה, אני בוושינגטון והוא בתל אביב. אולי אשים לו סעיף בחוזה שהוא צריך לענות לטלפון עד 2:00 בלילה (צוחק)".

אלישע לוי | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי