יישאר צהוב? ההצעה הענקית של מכבי תל אביב לסבוריט

במקביל לדור פרץ, הצהובים ממשיכים לתכנן את העונה הבאה. המגן הספרדי עשוי להרוויח כ-400 אלף יורו לעונה. סימני שאלה סביב עתידו של דן ביטון, שנותר מחוץ לסגל במשחק העונה. ומה לגבי טננבאום וריקן?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הגיעה למשחק העונה אתמול (שלישי) בסמי עופר נגד מכבי חיפה כששניים משחקניה נמצאים במוקד: הראשון הוא כמובן דור פרץ, שמסיים את חוזהו בקיץ ונמצא במעקב של מספר מועדונים גם מאנגליה, אבל בסיטואציה דומה נמצא גם אנריק סבוריט.

מאז הגיע לישראל בקיץ 2018, סבוריט ביסס את מעמדו כאחד המגנים הטובים בליגה (אם לא הטוב ביותר) וגם אתמול עמד בלחץ והצליח לעצור את עומר אצילי, אותו הוא כמובן מכיר היטב. המגן השמאלי ישלים בקרוב את עונתו השלישית במכבי תל אביב וגם הוא מסיים חוזה וכמו פרץ יוכל לעזוב ללא תמורה, אך בניגוד לפרץ, סבוריט יחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה-29 ובקריית שלום אופטימיים באשר לאפשרות שהוא יחתום על חוזה חדש.

"זה היה ברור שמשריקת הפתיחה ינסה ברק בכר לשחק על עומר אצילי ובמכבי לא היו צריכים אפילו להגיד מילה בנושא לסבוריט. הוא יודע להכין את עצמו למשחקים" החמיאו בסביבת המועדון לשחקן אחרי "משחק העונה" וסיפרו: "לא ידוע על הצעות שיש לו ממועדונים אחרים וגם אנדרה ג'ראלדש חזר לישראל הרבה ביוזמתו, אז בהחלט אפשר לצפות שהוא יחתום על חוזה חדש", הוסיפו.

אנריק סבוריט | אריאל שלום

לפני שלושה שבועות דן גלזר חתם על הארכת חוזה עד 2024, כפי שחשפנו לראשונה בספורט1, ובמועדון מקווים להתפתחויות בקרוב גם מול סבוריט שנחשב לאחת ההצלחות הגדולות ביותר בעידן מיץ' גולדהאר לאור היציבות שלו בהגנה, הנעת הכדור השקטה שלו וגם תרומה התקפית שבשיאה הגיעה עם שער הניצחון על סיבאספור בדרך לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית.

בנוסף לכל ולא פחות חשוב, בקריית שלום יודעים שמשפחת סבוריט אוהבת את ישראל, נהנית מהעיר תל אביב ובעיקר מחוברת לאנשים במדינה וכמובן שהשחקן נחשב לדמות נערצת בקרב חברי הנהלה ושחקני הקבוצה. לכן, כך מעריכים בסביבת השחקנים, הציפייה היא שהמו"מ שכבר יצא לדרך יסתיים בהצלחה והמגן יאריך חוזה ויחתום לשנה או שנתיים נוספות תמורת כ-400 אלף יורו לעונה.

במקביל מנהלת מכבי תל אביב שיחות גם עם השוער דניאל טננבאום, שגם במקרה שלו האמונה היא שהוא בקרוב יאריך חוזה וימשיך לעמוד בין הקורות.

לא היה בסגל מול מכבי חיפה דן ביטון | מאור אלקסלסי

לעומתם, מי שעתידו בספק גדול יותר הוא דן ביטון שאתמול כלל לא נכל בסגל. למכבי תל אביב אופציה לרכוש את דן ביטון מלודוגורץ בקיץ הקרוב תמורת 1.2 מיליון דולר, אולם הקשר ממעט לשחק בעמדה האהובה עליו מכיוון ששם משחקים לרוב דור פרץ ואייל גולסה, מתופקד בעיקר באגף בו הוא מתקשה ונראה כי מכבי ת"א תפנה בקרוב לבולגרים ותבקש להוזיל משמעותית את סכום הרכישה או לפתוח במו"מ על השאלה נוספת עם הארכת האופציה, אחרת ייתכן שהקשר לא ימשיך במכבי ת"א חרף האמונה שהוא יכול להשתלב בקבוצה ולסייע לה גם בעתיד.

גם אבי ריקן מסיים את חוזה וטרם ברור אם ימשיך בקבוצה, כשבר עתה ברור כי הוא יזכה להצעה כספית שתהיה נמוכה יותר מאשר חוזהו הנוכחי. במכבי ת"א מבינים שהפועל באר שבע ובית"ר ירושלים ינסו לצרף את ריקן, שבסביבתו מספרים כי הוא מעדיף להישאר במועדון כל עוד לא ייפגע מהותית מבחינה כלכלית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי