כלפון הזהיר את מכבי חיפה: "פריצה למגרש דינה שלילת תואר האליפות"

התרגשות גדולה בכרמל לקראת מה שעשוי להיות משחק האליפות בקריית שמונה, אחד השחקנים הודה: "כל אחד רוצה להיות חלק מההיסטוריה, אנחנו צריכים לצאת כמו מלוע של תותח". יו"ר המנהלת איים: "לא רוצים אסון נוסף"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

עשור שלם ועשרה ימים חלפו מאז האליפות האחרונה של מכבי חיפה, כשבתאריך ה-16 במאי הוכתרה רשמית אחרי ניצחון 0:2 על הפועל קריית שמונה, כמה סימבולי. גם הערב (רביעי ב-20:00), הירוקים יכולים לזכות באליפות נוספת אם ינצחו וכך התוצאה של מכבי תל אביב תהיה לא רלוונטית. באותה עונת אליפות שיחקו ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב, יניב קטן ותומר חמד בין היתר ועשו היסטוריה. כעת מגיע תורם של ג'וש כהן, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, מוחמד אבו פאני, עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה.

במועדון הירוק שומרים על דריכות מלאה, מתרכזים אך ורק בהכנות למשחק והרצון לנצח ואף הבהירו כי החגיגות הרשמיות ייערכו רק במחזור האחרון. אולם, בקרב השחקנים לא מכחישים או מסתירים את ההתרגשות ואחד מהם אמר: "אנחנו צריכים להשאיר הכל בחדר ההלבשה, לצאת מלוע של תותח ולתת הכל על המגרש. כל מי שישחק יודע שזאת היסטוריה ורוצה להיות חלק ממנה".

כמובן ישנה התרגשות גדולה בקרב האוהדים כאשר חלקם אף הזמינו צימרים באזור בכדי להגיע מוקדם ככל הניתן למגרש. היציעים יפתחו ב-17:30. קרוב ל-5,000 אוהדים ילוו את הקבוצה וכוחות משטרה ידאגו לכך שאוהדים ללא כרטיס לא יגיעו. במשטרה הבהירו כי המחסומים יוצבו עוד לפני הכניסה לעיר כדי למנוע המולה סביב האצטדיון. "כולם רוצים להיות חלק מההיסטוריה הזו. אם היה הייתה אפשרות כזו – היינו ממלאים גם אצטדיון עם 60 אלף מקומות", אמרו במועדון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

לא רק במשטרה הבהירו לאוהדים כי מי שאני מחזיק בכרטיס למשחק – מוטב שלא יגיע למשחק. כך עשה גם ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות שהוציא הודעה: "אוהדים יקרים, אני מבקש לגלות אחריות למי מכם שאין כרטיס ולא להגיע לעיר. השוטרים לא יאפשרו להתקרב לאצטדיון ולסביבתו ועל כן לא תוכלו לצפות במשחק. צלחת האליפות לא תוענק בכל מקרה ובכל תרחיש, אלא באצטדיון הביתי במחזור הסיום".

כלפון הזהיר בנוסף מפריצת אוהדים בסיום המשחק שדינה הפחתת עשר נקודות ושלילת תואר האליפות. "המדינה עברה בשבועות האחרונים אירועים קשים ואסונות ואנו לא רוצים חלילה לחוות אסון נוסף", סיכם והזכיר את המקרה הטראגי של הנער אמיר רנד שנמחץ ונפצע באופן אנוש במשחק ההכתרה של מכבי חיפה ב-2001.

מבחינה מקצועית המאמן ברק בכר יבצע שינוי אחד כפוי כאשר רמי גרשון יפתח במרכז ההגנה על חשבונו של בוגדן פלאניץ' שנפצע נגד מ.ס אשדוד וסיים את העונה. למאמן ישנה התלבטות אחד: האם להחזיר את מוחמד אבו פאני להרכב (הקשר חוזר לאחר שהיה מושעה בשל כרטיסים צהובים), או לשמור על המערך מהמשחק הקודם ולהמשיך עם דולב חזיזה. ההנחה היא שחזיזה ימשיך לקבל את הקרדיט וניקיטה רוקאביצה שחזר לכבוש בשבוע שעבר ישמור על מקומו בחוד. החלוץ קיבל בשורות טובות כשחזר לסגל נבחרת אוסטרליה לראשונה מזה שלוש שנים.

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

הרכב משוער: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, רמי גרשון, סאן מנחם, נטע לביא, חוסה רודריגס, דולב חזיזה (מוחמד אבו פאני), עומר אצילי, צ'רון שרי וניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי