בכר: "יש פה נטייה לזלזל בקבוצות מחו"ל". מאור לוי צפוי לפתוח

ברק בכר
ברק בכר | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה דיבר במסיבת העיתונאים לקראת הגומלין מול דינמו טביליסי בחמישי (20:00, ספורט1) ואישר שסטריין ייכלל לראשונה בסגל: "לא יודעים מה זה לשחק על תיקו". הצעיר יעלה בקישור לאור החיסורים הרבים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה לא הרשימה בשלושת משחקיה הראשונים באירופה. זה התחיל בשני משחקים לא טובים והדחה מול קייראט במוקדמות ליגת האלופות, והמשיך בגאורגיה בשבוע שעבר, אז הקבוצה אמנם ניצחה 1:2 את דינמו טביליסי בגאורגיה, אך קשה להגיד שהיא הייתה יכולה להיות מרוצה מההופעה. עם זאת, ביום ראשון האחרון הירוקים זכו בתואר אלוף האלופים לאחר 0:2 משכנע על מכבי תל אביב, וכשהם מלאי ביטחון, הם יגיעו מחר (חמישי, 20:00, שידור ישיר בספורט1) לאצטדיון סמי עופר למשחק הגומלין מול דינמו טביליסי במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג.

אם מכבי חיפה תעשה את העבודה ותעפיל לסיבוב הבא, מחכה לה מפגש מול טורשהאבן מאיי פארו. המשחק הראשון, אם הירוקים יעלו לשלב הבא, ייערך באצטדיון סמי עופר ביום חמישי הבא (5 באוגוסט), והגומלין שבוע לאחר מכן באיי פארו. אבל עוד לפני המחשבות על טורשהאבן, למכבי חיפה יש משימה להשלים מחר, והקבוצה ערכה היום מסיבת עיתונאים בה המאמן ברק בכר והמגן רז מאיר התייחסו למפגש מול דינמו טביליסי, אלופת גאורגיה.

"אנחנו מבינים את חשיבות המשחק, יודעים שאנחנו צריכים לעשות את העבודה ולעבור לשלב הבא", פתח בכר את דבריו. "אין לנו בלקסיקון 'לשחק על תיקו'. נבוא מחר כדי להבקיע מהדקה הראשונה ולעשות ניצחון לעיני הקהל שלנו. זה מה שאני מאמין שיהיה מחר".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

המאמן התייחס גם לחסרונות הרבים בקישור (נטע לביא פצוע, עלי מוחמד ומוחמד אבו פאני מורחקים) ואמר: "יש פה באמת סגל גדול שהשנה העמקנו אותו בצורה טובה. זאת בדיוק הסיבה למה אנחנו צריכים סגל גדול. אני מאוד רגוע גם עם כל החיסורים. יש לנו שחקנים מספיק טובים, גם הצעירים שישחקו. אין לי ספק שמי שישחק מחר וגם מי שיעלה מהספסל יעשה את העבודה".

האם לדעתו אפשר להגיע רחוק במפעל: "הבתים והקדימה זה מאוד מעניין, אבל מה שמעניין אותנו כרגע זה לעשות מחר תוצאה טובה ולעלות לשב. יש פה נטייה לזלזל פה בקבוצות מחו"ל, כמו קייראט וטביליסי. אלה קבוצות שבשיא העונה שלהן ועם מסורת גדולה. אנחנו מתמקדים במשחק מחר, לא בבתים ולא מעבר לזה".

מתי ראיין סטריין, עופרי ארד ונטע לביא הפצועים יחזרו לכשירות: "ריאן סטריין יהיה מחר בסגל. אני מקווה שנטע ועופרי יחזרו להתאמן כרגיל תוך שבוע-שבועיים. כל השאר לרשותי למעט המורחקים, שיחזרו כבר במשחק הבא. גם אם מה שיש אנחנו צריכים להסתדר ואנחנו נסתדר".

רז מאיר התייחס ליכולת המשופרת שלו בשני המשחקים האחרונים: "אני מרגיש מצוין בתחילת העונה, אני מרגיש בכושר טוב ואני חושב שאולי משהו השתחרר טיפה בביטחון, אבל זה התחיל משנה שעברה. קיבלתי את המושכות ושיחקתי הרבה משחקים. בעונה שעברה זו הייתה העונה היחידה ששיחקתי בתפקיד שלי, כמגן ימני. הצוות המקצועי עזר לי מאוד להשתלב ולהתקבע בתפקיד, ואני מקווה להמשיך בדרך הטובה".

רז מאיר | מאור אלקסלסי

האם מכבי חיפה של העונה טובה יותר מזו של העונה הקודמת: "אני חושב שהשנה הקבוצה יותר טובה, למרות שהיה סגל מצוין גם בעונה שעברה. חיזקו העונה את הסגל בשחקנים מדויקים וטובים. לכל אחד יש את המקום ויתרום בעונה הזו".

שיתוף הפעולה שלו עם עומר אצילי באגף הימני: "אני צריך להיות יותר מבוקר בעליות ולעשות אותן יעיל יותר. גם אם אני לא מקבל כדור, זה פותח שטחים. השילוב שלי עם עומר אצילי בקו מצוין. יש פעמים שהוא יכול למסור לי, אבל אני בטוח שהשנה, כשנשחק, נעשה דברים יפים והוא ימסור לי בזמן כשצריך".

האם הניצחון מול מכבי ת"א גרם להם להיות יותר משוחררים: "כל משחק הוא לגופו. זה כן נתן לנו ביטחון לנצח, אבל המשחק מחר הוא משחק חדש ומשחק אחר. בניליסי קבוצה טובה שנמצאת באמצע העונה שלנו, אני חושב שאנחנו באים מוכנים ובעזרת ה' ננצח את המשחק".

האם הגעת ראיין סטריין גורמת לו להיות חד יותר: "תחרות זה תמיד טוב. בתור ספורטאי אני אוהב את התחרות ומקבל אותה. מועדון כמו מכבי חיפה צריך להיות עם סגל עמוק ושני שחקנים טובים על כל עמדה. התחרות תעשה טוב לשנינו ואני בטוח שמי שיהיה יותר טוב ישחק. לא מיהרתי לעזוב אף פעם. מכבי חיפה זה הבית שלי, גדלתי פה. אני מאוד מאמין בתחרותיות ההוגנת פה. זה המקום הכי טוב בארץ, ואם אהיה טוב אז אשחק – אז זה תלוי רק בי. אני סומך על הצוות המקצועי שייתן לשחק למי שמגיע".

הרכב משוער: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדאן פלאניץ', אורי דהן, סאן מנחם, חוסה רודריגס, מאור לוי, עומר אצילי, דולב חזיזה, צ'ארון שרי, בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי