דובר ההתאחדות: "התירוץ הכלכלי – אולי הסיבה המרכזית למינוי רוטנשטיינר"

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | לירון מולדובן

אחרי שהאוסטרי מונה למאמן נבחרת ישראל, שלומי ברזל התייחס לכך ב-103FM: "בעיניי, הדבר הנכון היה להמשיך עם הרצוג. וילי הוא הדבר הכי קרוב לזה"

(גודל טקסט)

לא מעט שמות נזרקו לרשימת המועמדים להחליף את אנדי הרצוג בתפקיד מאמן נבחרת ישראל, אך בסופו של דבר החליטה ועדת האיתור של ההתאחדות לכדורגל להמליץ על מינוי זמני של המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר, בצעד שגרם ללא מעט אנשים להתקומם. הערב (ראשון), ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, שלומי ברזל, התייחס להחלטה בראיון לתכנית הספורט של 103FM.

"רק בישיבה האחרונה ביום רביעי עלה הרעיון על הפרק, כשעברו על הרשימה. הם לא מצאו טעם לתהליך בחינת המועמדים", הסביר ברזל בפתיחת דבריו מדוע ועדת האיתור לא מיצתה את הדיונים ולא ראיינה את המועמדים, "המנדט שלהם כוועדת איתור הוא לבוא עם המלצה לנהלת ההתאחדות. זו יכולה להגיד 'לא מיציתם את התהליך, תחזרו לראיין'. כל אחד הלך לישון עם החלטה מסוימת וקם בבוקר עם החלטה אחרת".

אם רוטנשטיינר לא היה בין המועמדים, למה לא אמרו את האמת – שאין כסף: "אני לא מתעלם מהתירוץ הכלכלי, זו אולי הסיבה המרכזית. חברי הוועדה הסתכלו על המטרה של הנבחרת ועמדו לנגד עיניהם שני המשחקים שמפרידים בין הנבחרת ליורו. מי מכיר טוב יותר מכולם את הנבחרת הנוכחית ועבד איתה בשנתיים האחרונות? הגיעו למסקנה שזה הסיכוי הטוב ביותר שלנו. אם צדקו או לא, נראה באוקטובר".

אנדי הרצוג
"רוטנשטיינר הוא הדבר הכי קרוב אליו" | אודי ציטיאט, סקופיה

דעתו על המינוי: "אני שלם עם ההחלטה ולכן אני יכול להגן עליה. בזמן הנוכחי זו ההחלטה הכי הגיונית. בזמנו אמרתי שהדבר הנכון בעיניי היה להמשיך עם אנדי הרצוג כי הוא מכיר את הנבחרת הנוכחית הכי טוב, אבל רוטנשטיינר הוא הדבר הקרוב ביותר להרצוג. זו ההחלטה הכי לא פופולרית שהתקבלה, כך שאין מה להשוות אותה לחלוקת המענקים של הממשלה".

אפשר להיפטר מרוטנשטיינר בדצמבר: "אני לא יודע מה יקרה. הצדדים ישבו אז ויחליטו. התפקיד שלו הוא הרבה יותר רחב, עכשיו צמצמנו לחודשים הקרובים בעיקר לנבחרת הבוגרת".

מי יעמוד על הקווים: "אלון חזן ורוטנשטיינר יחליטו ביניהם. טכנית, שניהם יכולים ואין שום בעיה עם זה. כלומר אחד יושב ואחד על הקווים".

האם המאמן הבא יעבוד גם בליגה וגם בנבחרת: "זו יכולה להיות אפשרות כי יש רק שני משחקים במרץ והמשחקים שלאחר מכן יהיו אחרי שהליגה מסתיימת. מעולם לא היה מצב שנבחרת ישראל עלתה למשחק בלי מאמן. אחת האפשרויות היא שבאמת לשני המשחקים הראשונים בקמפיין מונדיאל 2022 ימונה מאמן שיעבוד במקביל גם בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי