שפיגלר לספורט1: "אם זהבי היה איתנו במונדיאל 70, היינו עולים שלב"

מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים מבין שזה עניין של זמן עד שהחלוץ יעקוף אותו ("כשבוחרים רמטכ"ל חדש לא זורקים את התמונה של הקודם") ומחמיא: "ערן מיוחד, יוצא דופן ועקבי". וגם: סרט הקפטן

(גודל טקסט)

השלושער של ערן זהבי, בניצחון על סלובקיה, העלו את מאזנו במדים הלאומיים ל-24 שערים, תשעה פחות ממוטל'ה שפיגלר (33 שערים), האייקון הגדול של הכדורגל הישראלי. האם יש סיכוי למהפך בראשות הטבלה, שעומדת על מקומה משנות השבעים? "אין סיכוי לאף אחד לתת לערן את הגביע כשהוא ישיג אותי בכמות השערים", שפיגלר לא נבהל. "רק אני אתן והוא כבר מחכה לו".

לא יכאב לך כשהוא ידיח אותך מהראשות?

"כשבוחרים רמטכ"ל חדש לא זורקים את התמונה של הקודם. יש מקום לכולם וכשהוא ישיג באותו שבוע אני בכלל לא אהיה בהרכב. תגיד, אתה תתייחס אלי בפחות כבוד כשהוא יבקיע את השער ה-34?".

לא, אתה עדיין הבקעת במונדיאל

"למה אתה פסימי? אני מאחל לישראל שתגיע למונדיאל בזכות שער קובע של דאבור ממסירה של סולומון ובטורניר עצמו שזהבי יכבוש שני שערים, לא אחד. רק אז אגיד בחיוך גדול, מעל הבמה 'עכשיו אני מעביר את הכתר'. מקווה שזה יהיה כבר בטורניר בקטאר".

מוטל'ה שפיגלר נגד שבדיה
מוטל'ה שפיגלר נגד שבדיה | יונתן זינדל, פלאש 90

אתה מחזיק ממנו? 

"זהבי מדהים. אמרתי עוד לפני המשחק נגד סקוטלנד אמתי שאם הוא היה משחק במקסיקו 70', איתי ועם גיורא שפיגל, היינו עולים שלב. זהבי מיוחד, יוצא דופן, עקבי, למרות שיש לו לפעמים ירידות, כי הרעש מסביב יכול לבלבל. אמרתי שאני מקווה שיהיה לידו מישהו שיידע לחבק ולהרגיע. יודע מה עשיתי כשהיה הסקנדל עם סרט הקפטן, לפני כמה שנים?".

שפיגלר התייחס לאותה השלכת סרט קפטן, בספטמבר 2017, כשזהבי כעס על הקהל ב'סמי עופר' ששרק לו בוז במשחק הנבחרת מול מקדוניה. "התקשרתי אליו ואמרתי 'אני לא מתכוון להגיד מה היית צריך לעשות, אבל אני רק יכול להגיד שאל תהיה פרשן של מה שקרה ואל תנסה לענות לכולם. תהיה רגוע ותראה שהכל יסתדר'. על סמך מה אמרתי, מה אני חבר הנהלת ההתאחדות? אמרתי כבן אדם שבמקרה גם היה קפטן הנבחרת. אף פעם לא חשבתי שהוא זרק את הסרט, כי הוא רצה לדרוך על הדגל. ראיתי בחור צעיר, מוכשר, שנעלב עד עמקי נשמתו וזה היה כמו לזרוק מגבת לזירה 'תעזבו אותי'. אז כשערן חזר המאמנים האוסטרים נתנו לו את הבמה והוא מצליח ברמות בלתי רגילות".

הוא בשורה אחת עם ברקוביץ' ורביבו?

"הזכרת שני חבר'ה מקסימים. פעם, כשהייתי פוגש אותם, הייתי אומר 'אם היינו משחקים ביחד שלא תחשבו לרגע שאני הייתי זה שיורד לעזור להגנה'. אתה מכיר קבוצה, או נבחרת, שהתחילו עם עשרה שחקנים, בגלל שהכוכב הגדול פרש? לכל אחד יש מחליף ויש את השיא שלו". 

ערן זהבי חוגג | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי