"השחקנים לא קובעים את המאמן, אבל המסר שהם שלחו מחלחל"

שחקני נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

מעולם לא נשמע קולם של שחקני נבחרת ישראל מתייצבים בחזית מאוחדת לצד מאמנם עד היום, ולאחר שהם הביעו תמיכה בהישארות רוטנשטיינר - בהתאחדות לא יתעלמו מהעניין. סולומון, נאתכו, דסה ומרציאנו הובילו את המהלך

(גודל טקסט)

אחרי שקמפיין ליגת האומות הסתיים, המשימה הבאה של נבחרת ישראל היא משחקי מוקדמות מונדיאל 2022, כאשר בעוד פחות משלושה שבועות, ב-7 בדצמבר, תתקיים הגרלת הבתים בלוזאן שבשוויץ. בינתיים, לנבחרת אין מאמן אחרי שווילי רוטנשטיינר סיים את דרכו על הקווים לאחר הניצחון 0:1 על סקוטלנד.

הכדור מונח על שולחנו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון. המשימה של מינוי מאמן לא פשוטה בתוך הפוליטיקה העסקנית שמסביב, והוא עתיד להיפגש בשבועיים הקרובים עם רוטנשטיינר. האירוע אולי הבולט ביותר אחרי המשחק מול הסקוטים בסיום ליגת האומות היה קולם החד והברור של שחקני נבחרת ישראל שהבהירו: "אנחנו מאוחדים תחת רוטנשטיינר ומבקשים מההתאחדות לתת לו את ברכת את הדרך להמשיך על הקווים".

מובילי המהלך היו מנור סולומון, אלי דסה, ביברס נאתכו ואופיר מרציאנו, אליהם הצטרפו רוב השחקנים הנוספים שהיו בסגל נגד סקוטלנד. מאז המאמן הלאומי הראשון ב-1948, אגון פולק, ועד רוטנשטיינר – עשרות מאמנים ישבו על ספסל נבחרת ישראל, אבל מעולם לא נשמע קולם של השחקנים מתייצבים בחזית מאוחדת לצד מאמנם.

וילי רוטנשטיינר, מנור סולומון | אודי ציטיאט

במסדרונות ההתאחדות לכדורגל הופתעו מיוזמת השחקנים והקריאה החד משמעית שלהם בעד האוסטרי, ובהנהלת ההתאחדות טענו שהדבר עשוי להשפיע. "השחקנים לא קובעים את המאמן, זה ברור לכולם, אבל המסר שהם שלחו מחלחל ויוצר אווירה שצריך להקשיב לו ולא לזלזל בשום אופן", אמר גורם בהתאחדות.

בימים אלו רוטנשטיינר מכין את דו"ח הסיכום המקצועי על שבעת המשחקים בהם שימש כמאמן ראשי, מאז החליף את אנדי הרצוג בחודש יולי. במרכז הדו"ח יעמוד המשחק בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו נגד סקוטלנד לפני קצת יותר מחודש, בו נבחרת ישראל הפסידה 5:3 בפנדלים אחרי 0:0 בתום 120 דקות. כמו כן, בסיכום תיכלל סקירה מקצועית של ששת משחקי ליגת האומות.

כידוע, אם רוטנשטיינר ימשיך על הקווים או יעזוב לחלוטין גם את תפקיד המנהל הטכני, משה סיני מועמד מוביל לתפקיד. בינתיים, יש לנבחרת ישראל כחמישה חודשים עד למשחקים הבאים שלה – שלושה משחקים בתוך שמונה ימים בסוף חודש מרץ במסגרת מוקדמות גביע העולם, והכדור נמצא אצל אורן חסון וחברי ועדת האיתור – אלי אוחנה, אלי כהן ושינו זוארץ.

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי