ועדת האיתור תמליץ על המשך דרכו של רוטנשטיינר כמאמן הנבחרת

וילי רוטנשטיינר | איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל

האוסטרי שקיצץ בשכרו וזכה לאמון השחקנים הבכירים יישאר בתפקידו, לאחר תמיכה ברוב קולות. יו"ר ההתאחדות חסון: "הוא האדם הנכון להוביל אותנו במוקדמות מונדיאל 2022". זוארץ התנגד: "היה צריך להמשיך כמנהל טכני"

(גודל טקסט)

ועדת האיתור של ההתאחדות לכדורגל בראשה עומדים יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה, שינו זוארץ ואלי כהן (השריף) סיימה הערב (שני) את הישיבה המכרעת והחליטה ברוב קולות להמליץ להנהלת ההתאחדות לכדורגל על מינויו של וילי רוטנשטיינר למאמן הנבחרת הבוגרת במוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר. יו"ר ההתאחדות חסון, ביחד עם כהן ואוחנה תמכו במינוי האוסטרי, בעוד שזוארץ התנגד.

"מודה לחברי הוועדה על הזמן שהשקיעו ועל הדיונים הענייניים, המקצועיים והמפרים. רוטנשטיינר הרשים אותנו בתקופה בה אימן את נבחרת ישראל במשחק פלייאוף ליגת האומות בו הפסדנו בדו קרב פנדלים לסקוטלנד ובמשחקי הנבחרת בליגת האומות בדרג ב'" אמר חסון לאחר סיום הישיבה. "סגנון המשחק של הנבחרת, האימונים המוקפדים, החיבור לשחקנים וכמובן העובדה שנמשיך להיות חלק מדרג ב' המאתגר – כל אלה עומדים לזכותו".

"אנחנו מאמינים כי הוא האדם הנכון להוביל את הנבחרת בטורניר מוקדמות מונדיאל 2022, לחזק את חילופי המשמרות בסגל, להמשיך בכדורגל יוזם ולקדם את הנבחרת בדירוג העולמי. ביום חמישי הקרוב נביא בפני הנהלת ההתאחדות לכדורגל את המלצתנו למנות את רוטנשטיינר למאמן הנבחרת ונאחל לו ולנו כבר עתה הצלחה" סיכם חסון.

רוטנשטיינר. "מאמינים כי הוא האדם הנכון" | אודי ציטיאט

כזכור, רוטנשטיינר הגיע לישראל בתקופתו של זוארץ כיו"ר ההתאחדות לכדורגל ומונה למנהל הטכני. זוארץ גם היה המתנגד היחיד בוועדה בכל הקשור להמשך דרכו של האוסטרי על הקווים של הנבחרת, כאשר לדעתו הוא צריך לשמש רק בתפקידו המקורי: "חשבתי שרוטנשטיינר צריך להמשיך בתפקיד המנהל הטכני, הבעתי את דעתי בישיבות הוועדה, שהיו פוריות, מעמיקות ומעל לכל מכבדות כל עמדה. רוטנשטיינר תורם רבות להתפתחות הכדורגל שלנו ואני מאחל לו הצלחה בתפקידו כמאמן הנבחרת. אמשיך כמובן להיות חלק מוועדת האיתור ולתרום כמיטב יכולתי והבנתי" אמר זוארץ.

ועדת האיתור קיימה שלוש פגישות וחתמה על מעין הסכם סודיות. בהתאחדות היו מרוצים מהיכולת שהפגינה ישראל בליגת האומות ומעבר לכך האמירות של שחקנים בכירים כמו ערן זהבי, הקפטן ביברס נאתכו ואחרים שרצו בהישארותו, לא נעלמו מאוזניהן של מקבלי ההחלטות.

הכיוון היה ברור, רוטנשטיינר הוא המועדף על פני יוסי אבוקסיס, ניר קלינגר, רן בן שמעון ואייל ברקוביץ'. גורם בסביבת ההתאחדות לכדורגל אמר לספורט1: "מעבר לחשיבה של אורן חסון שתמך מקצועית במאמן האוסטרי, כולם ראו את התשוקה של רוטנשטיינר להיות המאמן הלאומי. כל החלטה על מאמן ישראלי במקום רוטנשטיינר לא הייתה עוברת את וועדת האיתור. אי אפשר היה לשנות את הדעה הנחרצת והמגובשת של הוועדה למעט החלפתה. מאמן אחר היה מחליפו רק אם וילי בעצמו היה מודיע כי הוא מוותר על תפקיד ולא כך פני הדברים".

ביברס נאתכו, שינו זוארץ, וילי רוטטנשטיינר
זוארץ, ביחד עם רוטנשטיינר ונאתכו. " חשבתי שהוא צריך להמשיך בתפקיד המנהל הטכני" | עדי אבישי

המשחקים ייפתחו בסוף חודש מרץ ויסתיימו בחודש נובמבר. בימים האחרונים קיים האוסטרי מספר שיחות עם חסון והביע את רצונו להמשיך ולהביא הישגים לכדורגל הישראלי לאחר שעמד במשימה בליגת האומות – השאיר את ישראל בדרג ב' אך מנגד עלייה היסטורית ליורו הוחמצה כאשר נכנעה לסקוטלנד בדו קרב פנדלים.

רוטנשטיינר, שהבהיר בפגישה האחרונה כי הוא מוכן לקצץ בשכרו כ-20% (ירוויח כעת כ-80 אלף שקל בחודש) ייבחר צוות מקצועי חדש, רובו על טהרת ישראלים. הוא ייפגש עם עוזרו אלון חזר אשר מועמד להחליף את ניר לוין כמאמן הנבחרת עד גיל 21. וילי רוצה את חזן לידו אך לא יעמוד בדרכו.

כפי שפורסם כאן לראשונה, מי שיהיה המנהל המקצועי של הנבחרות עם נגיעה קלה לנבחרת הבוגרת – יהיה משה סיני שעזב את הפועל תל אביב לאחרונה בטונים די צורמים. כזכור, ישראל הוגרלה לבית מוקדמות עם יריבות שכבר פגשה בעבר – דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה. היא תפתח במשחק בית נגד דנמרק ב-25 במרץ וכעבור שלושה ימים גם סקוטלנד תגיע לכאן. ב-15 בנובמבר יינעל הקמפיין במשחק נגד איי פארו.

איתן טיבי, ניר ביטון, ערן זהבי, אוראל דגני | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי