השחקנים פועלים להשארת רוטנשטיינר, שיציב אולטימטום

האוסטרי ייפגש עם חסון ויסרב לשמש כמנהל טכני: "לא אשאר אם לא אהיה המאמן". אוחנה, אלי כהן וזוארץ מוועדת האיתור תומכים בו ושחקן בכיר ינסה לשוחח עם היו"ר במטרה לשכנעו. השחקנים חגגו עם סולומון: כמו בניון

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל חתמה את הקמפיין בליגת האומות בטעם טוב עם ניצחון 0:1 על סקוטלנד אתמול (רביעי) משער הבכורה של מנור סולומון. הנבחרת סיימה במקום השלישי מתוך ארבע הנבחרות ונותרה בדרג ב' בליגת האומות, להבדיל מדרג ארבע בו תשובץ בהגרלת מוקדמות מונדיאל 2022 שתערך בשבעה בדצמבר.

השחקנים הלגיונרים ישובו היום חזרה לקבוצותיהם בעוד שחקני ליגת העל ישובו האיום לאימוני הקבוצות לקראת חידוש הליגה. כעת ההמתנה היא למינוי המאמן החדש לקראת מוקדמות המונדיאל, כמובן. בסוף מרץ תקיים הנבחרת שלושה משחקים תוך שמונה ימים ולאחר מכן תהיה חופשיה עד חודש ספטמבר. וילי רוטנשטיינר צפוי להגיש בתוך שבוע דו"ח מקצועי שיסכם את תפקידו בנבחרת, כאשר פגישה בינו לבין יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, עתידה להתקיים בסוף החודש או בתחילת דצמבר שסיים את חוזהו כמאמן הלאומי.

רוטנשטיינר, על פי גורמים בסביבתו, צפוי להודיע לחסון כי הוא רוצה להמשיך לאמן במוקדמות המונדיאל. "הנבחרת תחתיי התקדמה מאוד ותמשיך בקו ההתקדמות. איני חושש משום נבחרת בשום דרג, מאמין בי ובשחקנים".

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

בסביבתו של האוסטרי טוענים כי לא יסכים לשמש כמנהל הטכני ללא מעורבות מקצועית בנבחרת הבוגרת ואחריות בלעדית על הכדורגל הישראלי. במידה שיוצע לו לשמש כמנהל הספורטיבי לנבחרות הצעירות ועל פיתוח הכדורגל הישראלי בתקופת הקורונה – הוא יסרב להצעה והצדדים ייפרדו. לווילי יש סעיף בחוזה לפיו הוא יכול לעזוב בסוף דצמבר ולקבל פיצוי כספי בגובה 700 אלף שקלים.

הנטייה היא לבצע שינוי בעמדת המאמן על אף ששינו זוארץ, אלי אוחנה ואלי כהן, חלק מוועדת האיתור – תומכים בהמשך דרכו כמאמן. לאורן חסון תהיה משימה לא פשוטה בכלל – לשכנע אותם למנות מאמן אחד מתוך שלושה – יוסי אבוקסיס, אברם גרנט שעל מועמדותו פרסמנו השבוע, או ניר קלינגר.

במסדרונות ההתאחדות לכדורגל טוענים כי אם אורן חסון ורוטנשטיינר יחליטו על פרדה תמורת פיצוי כספי לוועדת האיתור לא תהיה נגיעה להחלטה. מה שכן הוחלט הוא שכל מאמן אשר רוצה את התפקיד יהיה חייב להגיע לוועדת האיתור כולל אייל ברקוביץ' ואברהם גרנט .  

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | אודי ציטיאט

שחקני נבחרת ישראל קיימו שיחות פרטיות ביניהם והגיעו להחלטה לנסות להשאיר את המאמן האוסטרי. אחד השחקנים הוותיקים יישלח לשוחח עם חסון בעניין כדי להביע תמיכה במאמן במטרה שימשיך גם לקמפיין הבא. השחקנים מרגישים שהם התקדמו מקצועית תחת האוסטרי.

לא במקרה דיברו בסיום המשחק מנור סולומון, ביברס נאתכו, אופיר מרציאנו ואלי דסה בשבחו של רוטנשטיינר  ואמרו כי הם רוצים שהמאמן ימשיך איתם למשימה הבאה, דברים שלא נשמעו מפי שחקנים בעבר על שום מאמן לאומי אחר.

מלבד שרן ייני שפרש מהנבחרת הלאומית בגיל 33, המאמן הבא שיבחר ומסתמן שהמהלך ייגרר אל תוך החודשים ינואר-פברואר 2021, יוכל לבחור את הסגל הרחב מתוך מבחר שחקנים רבים שחלקם לא מצאו את מקומם בנבחרת הנוכחית בעידן של רוטנשטיינר.

מנור סולומון
מנור סולומון. שער כמו של יוסי בניון | ברני ארדוב

והיה גם למשחק: בחדר ההלבשה בנתניה היו חיוכים רבים ופרגון גדול בין השחקנים לאחר המשחק. סולומון זכה למרבית השבחים. שחקנים השוו בין השער שלו לבין הביצוע הנפלא של יוסי בניון בזמנו. אלי דסה, ניר ביטון, איתי טיבי, אייל גולסה, סולומון וערן זהבי זכו למחמאות.

שחקנים בנבחרת ציינו כי הנבחרת הייתה טובה מיריבותיה אך סבלה מחוסר מזל במשחקי הפלייאוף נגד סקוטלנד במשחק בו ערן זהבי החמיץ פנדל וכך חלום ההעפלה ליורו נסוג. השחקנים טוענים כי זה השפיע עליהם מנטאלית והם עדיין לא התאוששו מזה לחלוטין.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1017354

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי