והרי התחזית: מכבי ת"א תזכה באליפות, הפועל ת"א עשויה לרדת

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן, עידן ורד, עומרי אלטמן | ספורט1

עונת הקורונה החדשה עלולה לשנות סדרי עולם בכדורגל הישראלי, ולהקפיץ למעלה קבוצות כמו אשדוד, בני יהודה ומכבי פ"ת. ועדיין, דבר אחד לא ישתנה: זהות הקבוצה שתניף את הצלחת

(גודל טקסט)

התחזית לרגל פתיחת עונת 2020/21 בליגת העל, מסורת שבספורט1 מקפידים עליה בשנים האחרונות, היא הפעם הימור לא מושכל. בעידן הקורונה לא ניתן להעריך מה יבוא בעוד חודש, קל וחומר בסוף מאי. ועם זאת, מה שהיה לפני הקורונה, לא השתנה בהרבה לאחר חזרת הליגה לפעילות. ולכן, גם הפעם יש סיכוי שהכל יגיע לסיומו בשלום. בלי קהל, אבל יגיע.

מכבי תל אביב

מי נגד מי: בחמשת המשחקים הראשונים שלה העונה מכבי ניצחה על האפס, זכתה בשני תארים קטנים ועלתה לסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות. בלי עומר אצילי ודור מיכה; בלי זרים משמעותיים כמו אמאדור וג'ראלדש; ובלי אייל גולסה ויונתן כהן. העומק של מכבי – וזה עוד לפני סגירת חלון ההעברות שיכולה להנחית פה אפילו את ערן זהבי – כל כך מרשים, ששום דבר לא זז אצלה. מכבי שולטת ותמשיך לשלוט בכדורגל הישראלי, וההימור לגביה נחרץ: אלופה בפעם השלישית ברציפות.

התחזית: מקום 1

אבי ריקן, אופיר דוידזאדה, דור פרץ | מכבי תל אביב

מכבי חיפה

מי נגד מי: החיזוק המשמעותי ביותר של מכבי חיפה הוא ברק בכר, שמגיע רעב לקבוצה השלישית שלו. הבעיה היא שחיפה, גם כשהייתה טובה ואטרקטיבית, לא היוותה יריב למכבי תל אביב. אולי קבוצה שיכולה לקחת אליפות, אבל לא בעידן הזה, לא מול היריבה הזו. פתיחת העונה המגומגמת גם מעלה ספקות לגבי הסגל של בכר. הוא צריך הגנה חזקה יותר, הוא חייב שיובל אשכנזי, דולב חזיזה וירדן שועה יחזרו מהר והם חייבים להסתגל מהר לכך שהקהל שלהם, הטוב ביותר בארץ, לא יהיה איתם.

התחזית: 2-4

ברק בכר | מאור אלקסלסי

בית"ר ירושלים

מי נגד מי: לבית"ר ירושלים פוטנציאל גדול יותר מאשר מכבי חיפה. אלירן עטר חזר מפציעה, מיכאל אוחנה השתקם מהקרע בצולבת, עידן ורד שוב בעניינים וכמובן שיש לקבוצה הזו את עלי מוחמד וחנן ממן. יש לה ארסנל מרשים, אבל הקבוצה משותקת בקיבעון שלה, דבר שאולי ישתנה לאחר פיטוריו של רוני לוי. המבחן הגדול של המאמן הבא יהיה לשמור על בית"ר חזקה, בלי רעשי רקע.

התחזית: 2-4

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | בית"ר ירושלים

הפועל באר שבע

מי נגד מי: מבין קבוצות הצמרת המובהקות, הפועל באר שבע נחלשה בצורה המשמעותית ביותר. היא נשענת על זרים לא רעים – ויטור, ז'וסוואה ואקולטסה הם להיטים – אבל לצד זה ארסנל ישראלי בינוני למאבקי צמרת. אם באר שבע לא תתחזק, אין לה יכולת לאיים על מאבק האליפות, אולי להתמודד על מקום באירופה וגם זה בספק. היתרון המשמעותי שלה נמצא על הקווים. יוסי אבוקסיס מומחה בקבוצות שמוגדרות מראש אנדרדוג, ואם הנבחרת לא תשלוף אותו מבאר שבע ב-1 בינואר, והוא יסיים את העונה במגרש הביתי בטדי, כנראה שב"ש והוא יעשו בכל זאת עונה יחסית לא רעה.

התחזית: 3-5

ז'וסואה | אודי ציטיאט

הפועל תל אביב

מי נגד מי: בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום. הפועל תל אביב רוצה לשרוד עוד עונה בליגה, וזה נשמע מופרך בקבוצה שרק לפני עשר שנים הגיעה לליגת האלופות. היום יש בה שוער ליטאי בן 35, זרים לא ברורים וילדים, המון ילדים, אבל לא כאלה שישחזרו את ההצלחה של העונה שעברה, בוודאי אם עומרי אלטמן עוד יעזוב. אם הפועל תל אביב תרד העונה שוב ללאומית, זו לא תהיה הפתעה.

תחזית: 11-13

עומרי אלטמן | אריאל שלום

הפועל חיפה

מי נגד מי: מתוך 22 שחקני הסגל הבכיר, עשרה מגיל 30 ומעלה. מדובר בקבוצה המבוגרת בארץ, ששחקנים בכירים בה לא יפתחו בהרכב. זו מתכונת לאסון ספורטיבי, למאבקי אגו, לטלטלה, ומבחן גדול למאמן חיים סילבס ולבעלים יואב כץ, שמקפיד לבנות את הסגל שלו לפי תפיסתו, ולא לפי חוקי הכדורגל המודרני. וילי אגאדה ורז שטיין הם חיזוק נהדר, אבל האם זה יספיק לשחזר את ההעפלה לפלייאוף העליון? ספק גדול.

תחזית: 8-10

גל אראל, עדן בן בסט
גל אראל, עדן בן בסט | מאור אלקסלסי

בני יהודה

מי נגד מי: הקבוצה מהשכונה הראתה בסוף העונה שעברה קו עלייה ברור, בחסות סגנון המשחק שהקנה לה אלישע לוי, כך שהרעננות שלה יכולה להוות פקטור משמעותי ולהביא אותה אחרי הפסקה של עונה לפלייאוף העליון. ניב זריהן כרכש והכישרון של רועי בן שמעון ואיי סילבה קנגאני, שלא לדבר על היכולות של ליואיץ', הם בסיס לעונה מפתיעה. זה גם מאפשר לבני יהודה להמר על עומר ניראון, יליד 2001, כשוער הבכיר. נשמע מבטיח.

תחזית: 3-5

אלישע לוי | אודי ציטיאט

מ.ס אשדוד

מי נגד מי: יכולה להיות אחת משלוש המפתיעות, עם פוטנציאל חזק להיות המרעננת הרשמית. אשדוד קיבצה שחקנים שלא מיצו את הפוטנציאל שלהם, ובאו לשקם את הקריירה – רועי גורדנה, שלומי אזולאי, שגיב יחזקאל – בתוספת לצעירים מוכשרים, שחקני בית או זרים בגיל שמבטיח הכנסה נוספת. אשדוד בנויה נכון, ובעונה שבה אין קהל, היא יכולה לצלוח את שלב הבגרות ביתר קלות. כמה רחוק תגיע? תלוי ברן בן שמעון. הוא כבר לקח אליפות עם קריית שמונה.

תחזית: 3-5

שגיב יחזקאל, שלומי אזולאי
שגיב יחזקאל, שלומי אזולאי | אודי ציטיאט

הפועל חדרה

מי נגד מי: כבר שנתיים שאנחנו אומרים שחדרה תחזור לליגה השנייה, והיא לועגת לתחזית הזו. בעונה הראשונה אפילו הגיעה לפלייאוף עליון. אבל תוחלת החיים של מועדון בסדר גודל כזה בליגה הבכירה הוא בין שלוש לחמש שנים. רק אשדוד, קריית שמונה וסכנין צלחו את המבחן הזה. גם מקסים פלקושצ'נקו ושובל גוזלן לא ישנו העונה את התחזית שלנו, שתועיד לחדרה ירידה לליגה השנייה, אבל היי, גם העונה נשמח להתבדות.

תחזית: 12-14

מקסים פלקושצ'נקו | אודי ציטיאט

מכבי נתניה

מי נגד מי: קיצוץ של 50 אחוז בתקציב, החלפת צמד המאמנים המוצלח דראפיץ' וברדה במאמן טעון בירור כמו ריימונד אטוולד הוא מתכון לירידת ליגה, אבל נתניה שלאחר הפירוק זה ארגון, ואפילו די מוצלח. אייל סגל (גם מחצר ביתו) וניב גולדשטיין מצליחים לייצר קבוצות רעבות, מעניינות וכאלה שמסוגלות להסתכל לכל קבוצה בעיניים. זו תהיה עונה קשה, עונת הסתגלות לבינוניות ואפילו מאבק קיומי, אבל נתניה מסוגלת להישאר בליגה. ליותר מזה יהיה קשה לצפות.

תחזית: 11-13

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

הפועל כפר סבא

מי נגד מי: עוד קבוצה שצריך לומר עליה "מועמדת לירידה" מהרגע הראשון, אבל דווקא עידן הקורונה יכול לתת למאמן מוכשר כמו עמיר תורג'מן להמשיך את הקו שאותו התווה בסיום העונה הקודמת. כפ"ס יכולה לרשום עונה שקטה במרכז הטבלה. יש בה שילוב של זרים לא יומרניים, ותיק עם קבלות כמו עומר פדידה ורכש עם פוטנציאל כמו אור דסה ועומר דנינו. תורג'מן אוהב קבוצות כאלה. גם הבעלים יצחק שום.

תחזית: 8-10

עומר פדידה
עומר פדידה. הקפטן לא ימשיך? | אריאל שלום

הפועל קריית שמונה

מי נגד מי: ההישרדות ברגע האחרון זו נקודת פתיחה טובה. קובי רפואה הוא מאמן טוב מכפי שהתוצאות האחרונות העידו עליו, והוא ממשיך כי הצליח לשמור לאיזי שרצקי על פרויקט חייו. דור אלו, רועי קהת, לוסיו ואופיר מזרחי הם שחקנים שהיו בטופ ונמצאים במקום שאין ממנו לאן לרדת, רק לעלות. וזה מה שקורה בקריית שמונה. מקום מצוין להשתקם.

תחזית: 5-7

קובי רפואה | מאור אלקסלסי

מכבי פתח תקווה

מי נגד מי: הקבוצה עם הניהול החכם בליגה; שהשלד שלה הוא שנתון מוצלח שהביא לה אליפות היסטורית בנוער לפני שנתיים; שעליה מלבישים רכש לא יומרני. תוסיפו לזה את גיא לוזון, שכשהלהט שלו מתפוצץ, הוא מביא תוצאות. עם מרכוס דיניז ובעיקר אסמיר סוליץ', עם כישרונות כמו ליאל עבדה או ארד בר, עם טאץ' כמו של אור אינברום ועם מערכת ציפיות בשמיים, פ"ת יכולה לא רק לשרוד את העונה הזו, אלא להיות בפלייאוף העליון. אפילו מתבקש. מצד שני, זה גם יכול להיות פיאסקו. חידה גדולה.

תחזית: 5-7

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט

בני סכנין

מי נגד מי: ההצלחה של סכנין הייתה לעלות חזרה לליגת העל בתוך עונה. אלדד שביט עשה פיניש מדהים בלאומית והחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי, אבל מקומה הטבעי הוא גם בעיות מסורתיות בבקרת התקציבים, מכירת כוכבים רגע לפני שהעונה מתניעה ואי סדר אסטרטגי. סכנין תיאבק על חייה, כי חוסר בכישרון דורש יציבות ארגונית. היכונו לשובו של מרקו בלבול.

תחזית: 11-13

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי