היכן ליאו מסי ישחק בעונה הבאה? תמונת מצב

ליאו מסי
ליאו מסי | Juan Manuel Serrano Arce / Stringer

הישארות בברצלונה, שיתוף פעולה עם ניימאר בפריז, איחוד עם פפ במנצ'סטר, מעבר ל-MLS או אולי בכלל חזרה לארגנטינה? לפני סוסיאדד (החל מ-21:50, ישיר בספורט4), יוכין מנתח את האפשרויות והסיכויים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

שנת 2021 התחילה לא רע מבחינת ליאו מסי. בישול לשער הניצחון ב-0:1 על הואסקה, צמד ב-2:3 בבילבאו, צמד ב-0:4 בגרנאדה. ביחד עם שער ובישול ב-0:3 על ויאדוליד במשחק הנעילה של 2020, ברצלונה כבר סופרת ארבעה ניצחונות חוץ רצופים, מתקרבת לריאל מדריד, וגם יכולה לראות את גבה של אתלטיקו מדריד בפסגה. מסי אפילו הרשה לעצמו לחייך, במיוחד כאשר חיבק את הכוכב הצעיר פדרי שסידר לו אסיסט פנטסטי בעקב מול הבאסקים. וכאשר הפרעוש שוב מגלה שמחת חיים ורגע לפני חצי גמר הסופרקאפ מול ריאל סוסיאדד (רביעי החל מ-21:50, ספורט4), זה אולי הזמן הנכון לשאול – היכן הוא ישחק בעונה הבאה?

אופציה 1 – להישאר בברצלונה

מסי הכריז כבר באוגוסט, בתום העונה שעברה, על רצונו לעזוב את קאמפ נואו, והצהיר שיממש את הסעיף בחוזהו אשר מאפשר לו לעשות זאת ללא תמורה. נשיא המועדון דאז ג'וספ מריה ברתומאו טען כי ייאבק מולו בבית המשפט כי ההודעה על מימוש הסעיף המדובר היתה אמורה להגיע ביוני. מסי, שהעריך כי סיכוייו לזכות בהליך המשפטי גבוהים מאוד בעקבות השינויים בעונות הסדירות כתוצאה ממשבר הקורונה, ויתר על המלחמה – וכך הציג את ההנהלה המושחתת באור גרוע אפילו יותר. היה זה ניצחונו הגדול של הארגנטיני, ותוך זמן קצר נאלץ ברתומאו להתפטר.

בקיץ הקרוב יהיה מסי שחקן חופשי ויוכל לעזוב ללא מגבלות כלשהן, אך צריך להבין כי הכמיהה להישאר עשויה להיות חזקה מאוד, והיא מושפעת מגורמים רבים. אז נכון – יש מיאוס, ואולי יש גם רצון להתנסות באתגרים חדשים, אבל האם הגיוני לזעזע את חיי המשפחה ולפתוח דף חדש בגיל 34? אשתו וילדיו של מסי הצהירו באוזניו באופן נחרץ שהם מעוניינים להמשיך לגור בקטלוניה. מסי עצמו נמצא שם מאז תחילת 2001, כלומר במשך שני עשורים מאז מגיל 13. מלבד רוסאריו, זו העיר היחידה שהוא מכיר, וגם המועדון היחיד שהוא מכיר. 

ליאו מסי | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

אם תוצאות הבחירות לנשיאות יהיו סבירות (שלא לדבר על טובות), ואם הקבוצה תגלה סימני חיים עם אפשרות להיאבק על התארים בעונה הבאה, השיקולים בעד עזיבה יהיו זניחים. למעשה, הגיוני להניח כי מסי מעולם לא התכוון לממש את האיום ברצינות, ורק ניצל באמנות את הקלפים שהיו בידיו. כמו כן, לא הגיוני שירצה לעזוב דווקא כאשר הקבוצה נמצאת בשפל. את מפעל החיים רצוי לא לנטוש בדרך עגומה במיוחד.

בעד: יציבות, בית, משפחה, מעמד איתן, היעדר סיכונים
נגד: מיאוס, חיפוש אתגרים חדשים
הסיכויים להתממשות: 80 אחוזים

אופציה 2 – פריז סן ז'רמן

החברות האמיצה של מסי עם ניימאר ידועה היטב, וכעת הוא מרגיש יותר בודד בקאמפ נואו אחרי גירושו של לואיס סוארס. הארגנטיני לא הסתיר כי דחף להחזרתו של הברזילאי לברצלונה, אך נסיונותיו עלו בתוהו, בין היתר בשל האילוצים הכלכליים. לפיכך, ההזדמנות היחידה לשתף מחדש פעולה עם ניימאר תהיה להצטרף אליו בעיר האורות.

ליאו מסי, ניימאר
ליאו מסי, ניימאר | Anadolu Agency / Contributor

שמועות על העניין שמגלים הקטארים במסי אינן חדשות. הם נכנסו לכדורגל בעיקר על מנת לקדם את האינטרסים הפוליטיים של המדינה, וגיוסו של הכוכב הגדול בעולם ישרת אותם היטב. מצד שני, זו בדיוק אחת הסיבות בגללן עשוי מסי להירתע מבחירה זו לסיום הקריירה. כמו כן, תארי האליפות אמנם כמעט מובטחים לו בליגה הצרפתית, אך ההצלחה של פ.ס.ז' נמדדת אך ורק בליגת האלופות, ושם יש סימני שאלה כבירים לגבי יכולתו של מסי להביא את הגביע הנכסף. בשורה התחתונה, ההימור עשוי להיות גדול מדי, הן תדמיתית והן ספורטיבית. הדיווחים לפיהם דרישותיו הכספיות של מסי לא יאפשרו את העסקה עשויים להוכיח זאת – אם מסי ירצה להגיע לקבוצה מסוימת, הוא ימתן את דרישותיו בהתאם.

בעד: אליפויות מובטחות, עיר אטרקטיבית, ניימאר.
נגד: כשלון צפוי בליגת האלופות, שיקולים פוליטיים, אילוצים כלכליים.
הסיכויים להתממשות: 5 אחוזים

אופציה 3 – מנצ'סטר סיטי

האיחוד האפשרי עם פפ גווארדיולה תמיד ריתק את האוהדים. זה המאמן שעיצב את מסי בברצלונה ביחד עם טיטו וילאנובה, איתם הוא חווה את עונותיו הטובות ביותר, והם ישמחו לעבוד שוב זה עם זה. לפיכך, מבחינת הסגנון והשיקולים המקצועיים מהווה מנצ'סטר סיטי אופציה אטרקטיבית, וכאשר הצהיר מסי על עזיבה בקיץ, היא נתפסה בתקשורת כיעד המועדף מבחינתו.

פפ גווארדיולה, ליאו מסי | Laurence Griffiths/Getty Images

עם זאת, חייבים לקחת בחשבון כי התכולים לא יכולים להרשות לעצמם להרוס לגמרי את מסגרת השכר הקיימת למענו. באשר למסי, האמירה העתיקה והמפורסמת על "לילות קרים בסטוק" רלוונטית מתמיד, גם אם סטוק עצמה שקועה עמוק בליגת המשנה. זהו סיכון מקצועי כביר, וההתאלקמות בפרמיירליג עלולה להיות קשה מאוד עבורו, במיוחד בעיתוי הנוכחי. בקריירה של מסי, יש רק ברצלונה ונבחרת – ובמדים הלאומיים הוא מוגדר על ידי רבים ככישלון לאור חוסר יכולתו להצעיד את ארגנטינה לזכיה בתארים. הסיכוי לפיאסקו במדי סיטי גבוה יחסית. האם כדאי להעביר את כל המשפחה לאזור הקר והגשום רק כדי לסיים את הקריירה באקורדים צורמים?

בעד: גווארדיולה, ליגה אטרקטיבית, אתגר גדול.
נגד: סיכוי גבוה לכישלון, עיר לא אטרקטיבית, אילוצים כלכליים
הסיכויים להתממשות: 5 אחוזים

אופציה 4 – MLS

מסי הצהיר חד משמעית כי ארצות הברית מוצאת חן בעיניו, והוא רואה בליגה שלה יעד מעניין להמשך הקריירה. עם זאת, הוא לא ציין מתי ירצה להגיע לשם – ובשלב הנוכחי זה מרגיש לא ממש ריאלי. כוכבים רבים נדדו מעבר לאוקיאנוס האטלנטי, אך הם עשו זאת כדי לסיים את הקריירה, והמקרה של זלאטן איברהימוביץ' ששב מלוס אנג'לס גלאקסי למילאן הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל. עבור הפרעוש, בכושרו הנוכחי, הפרישה עדיין רחוקה – ואת החלום האמריקאי הוא יוכל לממש בשלב מאוחר יותר. אחד המועמדים לנשיאות ברצלונה, צ'אבי וילאג'ואנה, הוגה רעיון מסקרן לרכוש מועדון ב-MLS, להפוך אותו לסוג של קבוצת בת עבור בארסה ולהעביר לשם את מסי בבוא העת, כאשר ירצה בכך.

בעד: מדינה אטרקטיבית, תחנת מעבר נוחה
נגד: עיתוי לא נכון לפרישה תדמיתית
הסיכויים להתממשות: 3 אחוזים

אופציה 5 – ניואלס אולד בויס

מסי הבטיח לסיים את הקריירה בניואלס אולד בויס אהובתו, וזו תהיה התחנה האחרונה עבורו. לנגד עיניו עומד המקרה של מקסי רודריגס, אליל המועדון שחגג לאחרונה יום הולדת 40, ועדיין משחק על בסיס שבועי עם סרט הקפטן. ואולם, מבחינתו זו באמת התחנה האחרונה. אם יחזור לרוסאריו בקיץ, הוא לא ישחק יותר בשום מקום אחר –  גם לא בארצות הברית. בהתחשב בקצב ההבקעה הנוכחי, לא סביר שירצה ללבוש את המדים האדומים-שחורים של ניואלס כבר עכשיו. זה יקרה, אבל בעוד מספר שנים, ואולי גם אחרי ההרפתקה האמריקאית.

ליונל מסי | ברצלונה

בעד: אהבה טהורה, חלום ילדות.
נגד: העיתוי מוקדם מדי
הסיכויים להתממשות: 2 אחוזים

ונשאיר גם חמישה אחוזים להתרחשויות אפשריות אחרות. עד שלא יצהיר מסי רשמית על הישארותו, הסאגה הזו עשויה להעסיק את התקשורת ולספק אינספור כותרות מסקרנות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי