סרט אימה: מה עובר על מואנס דאבור בהופנהיים?

פנדל שטרף את הקלפים, מגיפה שהכניסה את המועדון לכאוס ומאמן חסר ניסיון שהוביל את הקבוצה למאבקי תחתית בלתי צפויים. לפני המשחק הגורלי מול הרטה (החל מ-21:20 בספורט3), יוכין מנתח

קבוצות: הופנהיים
(גודל טקסט)

זה קרה ב-8 בנובמבר. מואנס דאבור היה אז על הגל, עם ארבעה שערים בשלושה משחקים בכל המסגרות. הוא היה החלוץ המוביל של הופנהיים, בצוותא עם אנדריי קרמאריץ'. המאמן סבסטיאן הנס סמך עליו, וזו הסיבה המרכזית לכך שהוא קיבל הוראה לבצע את הפנדל מול וולספבורג, בזמן הפציעות של משחק דרמטי ומרתק במיוחד. הזאבים כבר הובילו אז 0:2 לקראת הסיום והחמיצו פנדל בעצמם, אבל הכחולים צימקו בדקה ה-87, ואז קיבלו את ההזדמנות לחלץ נקודה ולמנף אותה למומנטום חיובי. החלוץ הישראלי ניגש לנקודה הלבנה, ובעט לא רע, אבל השוער הבלגי קון קאסטלס הדף. הופנהיים הפסידה, וזה היה הרגע שהרס את הכל.

צפו בהחמצת הפנדל של דאבור

יומיים לאחר מכן, התגלה דאבור כחיובי לקורונה, ביחד עם מספר חבריו לקבוצה. המגיפה הכניסה את הופנהיים לכאוס, והיא נקלעה למשבר ממנו לא התאוששה עד היום. והרי העונה הזו החלה באופן סנסציוני, עם המון אופטימיות ושאיפות להיאבק בצמרת הגבוהה. המאמן, אחיינו של נשיא באיירן מינכן המיתולוגי אולי הנס, גוייס מקבוצת המילואים של הבווארים, הקסים את העיתונאים בגישתו הפתוחה, והחדיר בחניכיו ביטחון עצמי גבוה. אחרי מחנה טרום עונה מצוין, הם פירקו לחתיכות את באיירן עצמה 1:4 והנחילו לטרבליסטית הגאה הפסד ראשון ב-2020 – לימים התברר כי היה זה ההפסד היחיד של באיירן בשנה הקלנדרית. דאבור, שהכניע את מנואל נוייר פעמיים בגביע בפברואר, זמן קצר אחרי המעבר המתוקשר מסביליה, הרשית מולו שוב, והיווה חלק אינטגרלי מחוליית ההתקפה המשובחת.

צפו בדאבור מכניע את נוייר עם צי'פ

ואולם, החגיגות היו מוקדמות. אמנם הנס בן ה-38 הוא איש מקצוע מבטיח, אך זוהי עונתו הראשונה בבונדסליגה, וחוסר ניסיונו ניכר כאשר הוא התקשה לשמור על הרכב יציב. נטייתו לשנות מערכים מנעה מהופנהיים לגלות המשכיות עוד לפני מכת הבידודים והפציעות. כאשר הסגל החל לסבול מחיסורים תכופים, סימני שאלה גדולים החלו לרחף מעל הפרויקט החדש שלו. לו היה דאבור משלים את הקאמבק המצוין מול וולפסבורג, ייתכן שהמסלול היה שונה, אבל המעידה הגדירה את העתיד לבוא מבחינת החלוץ עצמו וקבוצתו בחודשיים שלאחר מכן. ממועמדת ללהיט, התדרדרה הופנהיים למאבקי תחתית, עם שני ניצחונות ליגה בלבד ב-14 המחזורים האחרונים.

מואנס דאבור | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

בפועל, הופנהיים שווה הרבה יותר מהמקום ה-14 בו היא מדורגת כיום. לראיה, במחזור הנעילה של 2020 היא ביצעה קאמבק נאה נוסף וניצחה 1:2 במגרשה של בורוסיה מנשנגלדבאך שנמצאת בתנופה גדולה – והיה זה ההפסד הביתי היחיד שלה העונה. ואולם, רצף התוצאות השליליות והבלגן המתמיד גרמו לאיבוד האמונה שאיפיינה את הקבוצה בספטמבר. סף השבירה של הופנהיים נמוך, והשנה האזרחית החדשה החלה ברגל שמאל מבחינתה. את ההפסד הביתי 3:1 מול פרייבורג הגדיר הנס עצמו כ"סרט אימה", ואז הגיע הפיאסקו המהדהד ביותר, במשחק מכונן נגד שאלקה.

היריבה עשתה כותרות ענק לקראת ההתמודדות לפני שבוע וחצי, כי היא עמדה להשוות שיא היסטורי של 31 משחקים ללא ניצחון בונדסליגה. מועדון הפאר מגלזנריקשן היה בהתפרקות מוחלטת, וזו היתה ההזדמנות של הופנהיים לחזור לדרך המלך. במקום זאת, החלוץ האמריקאי הצעיר מתיו הופ הבקיע שלושער, שאלקה ניצחה 0:4, השיגה שלוש נקודות לראשונה מזה שנה, השיא השלילי נמנע, ופרשנים לא מעטים ציפו כי הנס יפוטר אחרי "סרט אימה" נוסף. זה כבר הרגיש כמו סדרה בהמשכים.

דיטמר הופ, הבעלים הוותיק של הופנהיים, החליט אחרת. יש לו סבלנות, מועדונו לא נוהג בדרך כלל להחליף מאמנים כמו גרביים, והוא גם מכיר היטב את ההיסטוריה של הנס מהעונה שעברה. אחרי הסיבוב הראשון, דורגו המילואים של באיירן במקום ה-15 בליגה השלישית. בטבלה הסופית היא היתה בפסגה. המפנה המדהים הזה הוא ששיכנכע את הופ להמר על הנס כמאמן החדש מתכתחילה.

מואנס דאבור, סבסטיאן הנס
מואנס דאבור, סבסטיאן הנס | picture alliance / Contributor

הבוס הצעיר יודע להתמודד עם משברים ולצאת מהם עם ידו על העליונה – גם אם הליגה השלישית שונה, כמובן, באופן מהותי ביותר מהליגה הראשונה. לאור הקשיים החיצוניים הלא צפויים, יש הגיון רב להעניק לו זמן כדי לפתור את הבעיות כדי למצות את הפוטנציאל הרב. מצד שני, אם המצב יחמיר, והקבוצה תמצא את עצמה מתחת לקו האדום, ייתכן שלא תהיה ברירה אלא למנות מישהו אחר על מנת לכבות את השריפה.

בשבת, הישועה לא נראתה באופק. הופנהיים כמעט ולא הגיעה להזדמנויות מול העולה החדשה בילפלד, סיימה בתיקו מאופס וכמעט הפסידה בדקות הסיום. דאבור, שפתח בפעם השניה בלבד מאז החלים מקורונה, החמיץ את הצ'אנס הגדול ביותר. "זה לא מצב פשוט, אבל תקופות כאלה קורות בכדורגל. אנחנו משוכנעים שנצא מזה", הבטיח הישראלי. הבצורת שלו נמשכת כבר מעל חודשיים, ומרגישה ארוכה – אך בפועל הוא מיעט לשחק בתקופה זו, עם שני משחקים בלבד בהרכב וakua הופעות קצרות כמחליף. הקו הקדמי לא מגובש כרגע, ולא טריוויאלי לבוא לידי ביטוי במצב הפסיכולוגי והבריאותי הנוכחי. דאבור זקוק לשער כדי לחזור לפסים הנכונים, והופנהיים ממתינה שזה יקרה בעתיד הקרוב ביותר.

המשחקים הקרובים יהיו גורליים – מול שכנותיה לטבלה הרטה ברלין וקלן, אשר מאמניהן מרגישים אף הם שהכיסא עלול להתנדנד. אלה בדיוק המפגשים בהם אפשר להשכיח את המפלה מול שאלקה, ולהתכונן כראוי ליריבה האהובה ביותר של דאבור – הופנהיים תגיע לקרב מול באיירן במינכן ב-30 בינואר. "זה מאתגר, אבל אנחנו פשוט צריכים לעבוד קשה. בשיחות הפנימיות, אנחנו יודעים בדיוק מה עלינו לעשות", הצהיר הנס. מסקרן אם בתוכניות האלה נכללת השארתו של דאבור בהרכב במבחן החשוב בברלין הערב (שלישי החל מ-21:20, ספורט3) .

מואנס דאבור, מרקו רוזה, סבסטיאן הנס
מואנס דאבור, מרקו רוזה, סבסטיאן הנס | Pool / Pool

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי