התחנה הבאה: חמש קבוצות שיכולות להתאים לדור פרץ

גרמניה, ספרד, בלגיה או אולי בכלל פרויקט מסקרן ברוסיה? האופציות שעשויות להתאים לקשר מכבי תל אביב, שיהפוך לשחקן חופשי בקיץ

(גודל טקסט)

דור פרץ עשוי להפוך בקיץ לשחקן חופשי אם לא יחתום על חוזה חדש במכבי תל אביב, וזה הופך אותו ליעד אטרקטיבי בהחלט עבור קבוצות אירופיות, במיוחד בעידן הריסון התקציבי בצל משבר הקורונה. הנה חמש אופציות מעניינות אשר עשויות להתאים לקשר הישראלי הנמרץ כדי להשתדרג מקצועית אחרי שיחגוג יום הולדת 26.

צפו בשער שנפסל לפרץ נגד שחטאר

צסק"א מוסקבה

בקיץ 2018 עזבו את צסק"א שחקנים ותיקים רבים, כולל ביברס נאתכו, ומאז מדובר במועדון שמסתמך על שלד צעיר מאוד. באופן טבעי, הקבוצה סובלת כתוצאה מכך מחוסר יציבות – אבל מצליחה מעבר לציפיות עם המאמן הבלארוסי ויקטור גונצ'רנקו אשר שומר על כסאו על אף שניסה להתפטר. היא סיימה פעמיים ברציפות במקום הרביעי, אך העונה מדורגת שניה בפגרת החורף, 11 מחזורים לסיום – ועשויה למצוא את עצמה במוקדמות ליגת האלופות.

מרכז המגרש של צסק"א זקוק לשחקן נמרץ ואגרסיבי מסוגו של פרץ, והוא עשוי לתרום רבות למערך, במיוחד לאור העובדה כי אי אפשר לסמוך אלן דזאגוייב הוותיק שסובל מפציעות רבות. הרוסים החתימו בחלון ההעברות האחרון קשר מבטיח בדמותו של אמיל בוהינן הנורבגי בן ה-21 תמורת 1.5 מיליון יורו, ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד הוא משתלב, אבל באופן כללי הבעלים יבגני גינר ידוע ביכולתו לאתר מציאות בשוק. פרץ הוא ללא ספק מציאה במונחי עלות-תועלת, והוא יהפוך באופן מעט פרדוקסלי לאחד השחקנים המנוסים של של המועדון. גם הזיכרונות הטובים מתקופת הזוהר של נאתכו לא יזיקו בהקשר זה.

דור פרץ, מנור סולומון
דור פרץ, מנור סולומון | JACK GUEZ / Contributor

דינמו מוסקבה

לפי הדיווחים, דינמו כבר הגישה בעבר הצעה רשמית לרכוש את פרץ, ונדחתה על ידי מכבי. לפיכך, הגיוני להניח כי היא תשקול להחתימו על תקן שחקן חופשי, וזו אופציה מסקרנת בהחלט. מדובר במועדון מסודר הרבה פחות בהשוואה לצסק"א. תהליך קבלת ההחלטות בדינמו מורכב מאוד, לא ממש ברור מי אחראי על מה, והעיתונאים מתקשים מאוד לפענח את יחסי הכוחות בין בעלי השליטה השונים מבחינה פוליטית. זו הסיבה המרכזית לכך שהמועדון ממש לא הצליח לממש את הפוטנציאל לאורך זמן. עם זאת, מינויים של המאמן הגרמני סנדרו שוורץ והמנהל הספורטיבי ז'לקו בובאץ' מסמן כי נבחר – לפחות בשלב זה – כיוון אסטרטגי מסוים.

בובאץ' היה עוזרו וחברו הקרוב של קלופ במשך כמעט שני עשורים, עוד מימיהם המשותפים במיינץ. גם שוורץ הוא איש מיינץ ששיחק לצד קלופ, ולאחר מכן בהדרכתו. הם מנסים לבנות ביחד מודל שמיישם את השיטה של קלופו – לחץ גבוה ואינטנסיבי, והנעת כדור מהירה. על הנייר, פרץ מתאים לגישה הזו כמו כפפה ליד, והוא עשוי להרוויח מעבודה עם מאמן גרמני. אם הכל ילך כשורה, ויימנעו זעזועים, דינמו מסוגלת לבנות סגל שיעפיל לליגת האלופות (אבל זה "אם" גדול מאוד).

שטוטגרט

אנדי הרצוג טען כי פרץ היה שווה 20 מיליון יורו לו היה גרמני. ואכן, נראה כי הבונדסליגה עשויה להתאים לו מאוד – רצוי לא בקבוצת צמרת שם עלול הישראלי להידחק לספסל, וגם לא קבוצת תחתית. רצוי לבחור קבוצת מרכז טבלה עם שאיפות הגיוניות, מאמן שזוכה לגיבוי מוחלט, וסגנון מהיר ואינטנסיבי. שטוטגרט עונה על ההגדרות האלה באופן מושלם.

דור פרץ | אודי ציטיאט

העולה החדשה מציגה העונה כדורגל ראוותני בהדרכתו של המאמן האמריקאי פלגרינו מטראצו. היא לא יציבה, אבל יש לה סגל פנטסטי של שחקנים צעירים שמושכים תשומת לב רבה מצד מועדוני הפאר. בקישור, בולט במיוחד היהלום הבלגי אורל מנגאלה, ושמו קושר למעבר אפשרי בקיץ תמורת סכום גבוה שיסייע לשטוטגרט לאזן את התקציב. אם וכאשר זה יקרה, למה לא למלא את החלל שייווצר בשחקן חופשי? פרץ מסוגל להשתלב בהרכב הפותח של שטוטגרט, שבונה את עצמה בהדרגה וצפויה להתמודד בחלק העליון של הטבלה בגרמניה בעונה הבאה.

אנדרלכט

מועדון הפאר הבלגי חווה בשנים האחרונות משבר מקצועי וכלכלי קשה, ושקע במרכז הטבלה הרחק מהמאבקים בצמרת. הדבר נובע בעיקר מהעובדה כי ידיו קשורות מבחינה פיננסית, אבל יש גם סיבות לאופטימיות בזכות דור חדש של צעירים מוכשרים שמתחילים להוכיח את עצמם. לפרויקט המיוחד הזה גויס כמאמן וינסנט קומפאני –  בוגר המועדון ודמות אגדית בכל מובן אפשרי. קשה לחשוב על מנהיג עוצמתי יותר מהאיש ששימש לאורך שנים ארוכות כקפטן נערץ במנצ'סטר סיטי והוביל גם את נבחרת בלגיה. הוא מחויב למשימה וצפוי להישאר בבריסל לשנים ארוכות.

הליגה הבלגית האירה פנים לשחקנים ישראלים רבים. היא חזקה הרבה יותר מליגת העל, ואנדרלכט היא מועדון משמעותי מאוד גם בקנה מידה אירופי. במצבה הנוכחי, היא מחפשת בעיקר העברות חופשיות, ופרץ יכול להתאים לה מאוד. זו תהיה הזדמנות פנטסטית עבורו לעבוד עם קומפאני – מה גם שהוא החל את הקריירה כקשר מרכזי לפני שהוסב לעמדת הבלם. על הנייר, אנדרלכט יכולה לשמש קרש קפיצה מסקרן במיוחד עבור דור.

וינסנט קומפני
וינסנט קומפני | אנדרלכט

ויאריאל

אונאי אמרי החמיא בנובמבר לפרץ כאשר ויאריאל נפרדה בתיקו 1:1 ממכבי תל אביב בבלומפילד בליגה האירופית, אז מאמן הצוללת הצהובה כבר יודע במי מדובר. הקשר הישראלי אמנם לא יכול להיכנס בקלות להרכב ויאריאל שמדורגת בחלק העליון של הטבלה בליגה הספרדית, אך הוא בהחלט עשוי להיות אופציה מצוינת לרוטציה.

השחקן החשוב ביותר במרכז המגרש של אמרי הוא פרנסיס קוקלאן הצרפתי, אקס-ארסנל שפרח בוולנסיה וחצה את הכביש בקיץ האחרון בגלל החלטה שנויה מאוד במחלוקת של העטלפים. קוקלאן הוא קשר נמרץ, ואפשר להקביל את סגנונו לזה של פרץ, אך הוא יחגוג 30 במאי הקרוב וסבל לאורך הקריירה מפציעות. הישראלי עשוי, אם כך, לשמש גיבוי, ללמוד ממנו ולרשת אותו בסופו של דבר. אמרי הוא מאמן שמקדם מאוד שחקנים שמוצאים חן בעיניו, והכל תלוי בכימיה שתתפתח בין השניים. על הנייר, זו הזדמנות שיכולה להיות מועילה עבור כל הצדדים.

צפו ב-1:1 בין מכבי ת"א לוויאריאל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי