עדיף בלעדיך: אובמיאנג הפך מהשחקן החשוב ביותר לנטל עבור ארסנל

במצב אידיאלי, במשחק החשוב ביותר העונה, גומלין רבע הגמר נגד סלביה (21:50, ספורט3), הקפטן והחלוץ היה אמור להיות על המגרש ולסחוף את כולם. בפועל, יתכן שהתירוץ הרפואי מתאים לארטטה כמו כפפה ליד. כך זה קרה

(גודל טקסט)

פייר-אמריק אובמיאנג מחלים משפעת, ושיתופו במשחק הקריטי של ארסנל מוטל בספק. התותחנים איבדו מזמן עניין בליגה, וקשה להגזים בחשיבות הזכייה בליגה האירופית, אשר תסלול את דרכם לליגת האלופות בעונה הבאה – אבל תיקו 1:1 דרמטי נגד סלביה פראג בשבוע שעבר מותיר אותם בעמדה בעייתית לקראת הגומלין בצ'כיה הערב (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט3). במצב האידיאלי, הקפטן והחלוץ המוביל בסגל היה אמור להיות על המגרש כדי לסחוף את כולם אחריו למשימה. בפועל, כלל לא בטוח שאובמיאנג יהיה כשיר, וכלל לא בטוח שהמנג'ר מיקל ארטטה רוצה כי יהיה כשיר. ייתכן שהבאסקי מעדיף להושיב את הכוכב שלו בצד, והתירוץ הרפואי מתאים לו כמו כפפה ליד.

היחסים בין ארטטה לאובמיאנג ידעו ימים טובים יותר. למעשה, הם ידעו הרבה ימים טובים יותר, והמאמן החליט לקרב את הצרפתי-גאבוני אליו ככל הניתן מאז מונה בדצמבר 2019. הוא הבהיר לו בהזדמנויות שונות עד כמה חשיבותו לקבוצה כבירה. הוא השאיר את סרט הקפטן על זרועו. הוא פעל רבות על מנת לשכנע את ההנהלה להעניק לאובמיאנג חוזה חדש ומשופר עד 2023. הוא גם היה זה ששכנע את אובמיאנג לזנוח את המחשבות על עזיבה ולהתחייב להישאר בצפון לונדון – למעשה עד סוף הקריירה. כי הרי הוא כבר בן 31, וזו הייתה ההזדמנות האחרונה שלו לעבור לקבוצת פאר בליגה אחרת.

אז החוזה נחתם בספטמבר האחרון, אבל דווקא אז החלו החריקות. הפרות המשמעת הקלות, שאפיינו תמיד את רוחו החופשית של אובמיאנג, הפכו להיות משמעותיות יותר. בסופו של דבר, החליט ארטטה לנקוט בצעד חריג – איחור לאסיפה לקראת הדרבי מול טוטנהאם ב-14 במרץ לא עבר בשקט תעשייתי. המנג'ר בחר להעניש את הקפטן פומבית, ניפה אותו על אף שתוכנן כי יפתח בהרכב, והושיב אותו ביציע הריק. שם, עם מסיכה על פיו, צפה אומביאנג כיצד חבריו ניצחו את התרנגולים 1:2. אלכסנדר לקאזט הצטיין בחוד והתכבד לכבוש את הפנדל המכריע כאשר אמיל סמית' רואו ומרטין אודגור שיתפו פעולה מצוין בקישור ההתקפי.

ארטטה ואובמיאנג בימים יפים שכבר שכחו | Marc Atkins/Getty Images

ואז, 23 דקות על השעון אחרי שריקת הסיום, נשמעו צלילים אחרים לגמרי ליד איצטדיון האמירויות – אובמיאנג נכנס לפרארי שלו ונתן גז. הקפטן לא היה שם כדי לברך את עמיתיו על הניצחון היוקרתי. רוב הפרשנים הסכימו כי סדרת החינוך הייתה נחוצה, אך לא בטוח שהכלים שהפעיל ארטטה היו נכונים, ולכן גם מידת הצלחתה מוטלת בספק. הדרך והעיתוי צרמו מאוד לאובמיאנג, והוא לקח את הדברים ללב. הוא בדרך כלל לוקח ללב.

בימים שלאחר מכן, דיווח ארטטה על כך שהכל תקין. "דיברנו בינינו, פתרנו את הכל בצורה חיובית, ואנחנו ממשיכים קדימה", הצהיר המאמן, והדגיש כי אובמיאנג יצטרך להוכיח את עצמו לקראת הגומלין מול אולימפיאקוס בליגה האירופית על מנת לחזור להרכב. והחלוץ אמנם חזר, אבל גילה יכולת ירודה בהפסד 1:0 – התותחנים עלו רק בזכות 1:3 בפיראוס במשחק הראשון. המומנטום החיובי שהסתמן מבחינתו של החלוץ בתחילת השנה האזרחית נעצר.

אובמיאנג ספג ביקורת על ירידה חדה בכושרו אחרי שחתם על החוזה, והיו שגרסו כי איבד מוטיבציה כתוצאה מכך – אבל בתחילת 2021 היו לו משחקים חיוביים מאוד. הוא הפציץ צמד מול ניוקאסל ושלושער לרשת לידס, כבש פעמיים נגד בנפיקה במשחק הדרמטי בליגה האירופית, ושבוע לפני הניפוי מול הספרס מצא את הרשת גם בתיקו 1:1 בברנלי. הממוצעים החלו להתקרב לשתי העונות המלאות הפוריות שלו במועדון, אולם מאז הדרבי הכל דעך. לקאזט הפך לחלוץ המרכזי בהרכב, ואולי זה לא מקרי כי אובמיאנג הוחלף דקה לפני שארסנל הישוותה ל-3:3 מול ווסטהאם.

סדרת החינוך הייתה נחוצה. אובמיאנג ביציע במהלך הדרבי | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

כעת, אחרי פגרת הנבחרות, היה אובמיאנג חלש בתבוסה 3:0 לליברפול, ובמשחק הראשון מול סלביה הוא נותר על הספסל. "היינו צריכים לבחור את ההרכב הנכון על מנת לפתוח את המשחק בצורה אופטימלית. יש לנו חמישה חילופים, ואנחנו יכולים להשתמש בהם", הסביר ארטטה. אובמביאנג שולב רק בדקה ה-78. מהמפגש מול שפילד יונייטד ביום ראשון הוא כבר נעדר בגלל שפעת, וארסנל ניצחה בלעדיו 0:3 (גם אם מדובר בנועלת הטבלה). כעת יש ספקות גדולים לגבי שיתופו בפראג, אבל ייתכן שלקאזט ירגיש טוב יותר בלעדיו. פעם, בתחילת הקדנציה המשותפת באיצטדיון האמירויות, הם נהנו לפרגן זה לזה. זה קרה בעיקר דווקא בעידן אונאי אמרי. במערך של ארטטה, הם מתקשים יותר להועיל אחד לשני.

בדקות בהן בילה אובמיאנג על המגרש אחרי התקרית בדרבי, שפת הגוף שלו לא הייתה נינוחה. ההצהרות בתקשורת משני הצדדים נשמעות נכון, אבל לא מרגישות כנות. "ניכר שיש נתק בין המאמן לקפטן", טוענת העיתונאית איימי לורנס. לכן, ייתכן כי בנקודת הזמן הנוכחית, עדיף לכולם שאובמיאנג יחלה בשפעת.

אבל מה יקרה הלאה? האם הם יצליחו לחזור למערכת יחסים בריאה? והאם ניתן עדיין לבנות את העתיד של ארסנל, בטווח הזמן המיידי והבינוני, סביב שחקן עם גישה לא יציבה אשר שיאו מאחוריו? האם ארטטה הוא האיש הנכון להפיק ממנו את המקסימום? עתידם תלוי במידה לא מבוטלת בהצלחה בליגה האירופית, גם אם אובמיאנג עשוי לצפות בקרב מול סלביה מהספסל.

אובמיאנג עם לקאזט. במערך הנוכחי מתקשים לתפקד יחד | Julian Finney/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי